دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 29 April, 2024
مجله ویستا
قدمزنی در ابرها
«دویدن در میان ابرها»، فیلمی در باره نوجوانان و برای آنهاست.
امین فرجپور برای دومین فیلم بلند سینمایی خود به سراغ مسائل و مشکلات نوجوانان رفته است. قصه دویدن در میان ابرها در باره نوجوانی هفده ساله به نام میلاد است که دچار مشکلات خاصی میشود. این مشکلات را خودش به وجود آورده و حالا به تنهایی قادر به حل آنها نیست. میلاد که مشغول تحصیل است، به خاطر همین مشکلات و ناهنجاریها، خانه، مدرسه و همکلاسیهایش را به درد سر میاندازد.
نقش میلاد را امیر سفیری بازی میکند و بقیه بازیگران فیلم، که از بین چهرههای ناشناخته انتخاب شدهاند، عبارتند از: کیوان ساکتاف، نسیم ادبی، علی صلاحی، مهرداد خلیقی، مصطفی پناهنده، حامد برخورداری و محمدباقر صفانور. فرجپور، دویدن در میان ابرها را براساس فیلمنامهای از خودش کارگردانی کرده و محمد عاشقی مدیر فیلمبرداری و تدوینگر آن است.
فرجپور فعالیت حرفهای خود را با نویسندگی برای مطبوعات در حوزه سینما شروع کرد. او که نویسنده سه کتاب سینمایی هم هست، سه فیلم کوتاه نیز در کارنامهاش دارد. اولین ساخته سینماییاش به نام «دارالمجانین» هنوز به نمایش عمومی در نیامده است. دویدن در میان ابرها به نوعی ادامه یکی از فیلمهای کوتاه او به نام «سرنوشت» است.
او میگوید قصه این فیلم را در دومین کار بلند سینماییاش گسترش داده است. فیلم که حال و هوایی واقعگرا (رئالیستی) دارد، میخواهد ناهنجاریهای رفتاری نوجوانان را در محیط خانواده و اجتماع بررسی کند. فرجپور از آنجا که میخواست لحن مستندگونه فیلمش حفظ شود، از نابازیگرها استفاده کرد. او که در دو فیلم «حکم» و «سربازهای جمعه» مسعود کیمیایی دستیار وی بود، در اولین روز فیلمبرداری دویدن در میان ابرها از او دعوت کرد تا سر صحنه فیلمبرداری حاضر شود. اولین صحنه فیلم را کیمیایی کارگردانی کرد.
فرجپور با اعلام این که فیلمش در مرحله تدوین قرار دارد، به دوچرخه میگوید: «خودم هم خیلی موافق نام فعلی فیلم نیستم. حال و هوای فیلم واقعگرایانه است و این اسم کمی شاعرانه است . از سوی دیگر شبیه نام یکی از فیلمهای جدید سینمای ایران هم هست. این اسم، موقتی است و تا چند هفته دیگر تغییر میکند. بعضی جاها گفته شده که فیلم لحنی مستندگونه دارد، در حالی که دویدن در میان ابرها فیلمی قصهگوست و یک داستان مشخص دارد و اینطور نیست که کاملاً مستندگونه باشد.
نمیتوانم بگویم از زمانی که نقد فیلمهای سینمایی را مینوشتم، طرفدار فیلمهایی بودم که مضمونهای کاملاً اجتماعی و تند دارند، اما در باره خودم ترجیح میدهم وقتی فیلمی میسازم، چنین لحنی داشته باشد. با توجه به شرایط اجتماعی که در آن به سر میبریم، جای فیلمهایی که مسائل و مشکلات اجتماعی را بررسی میکنند، کمی خالی میبینم. احساس میکنم اگر فیلمها یک مقداری نگاه اجتماعی داشته باشند خوب است.»
این فیلمساز جوان در باره انتخاب مضمون نوجوانانه فیلمش میگوید: «این یک انتخاب آگاهانه نبود. وقتی به دور و بر خودم نگاه میکنم، میبینم سن ناهنجاریها در نوجوانان پایین آمده و تا دوازده، سیزده سالگی کاهش یافته است. مشکلات و معضلات در بین نوجوانان وجود دارد و خیلی از این ناهنجاریها کاملاً در دسترس است. به همین دلیل بازدارندگی اخلاقی نوجوانان باید خیلی قوی باشد تا بتوانند سلامت فکری و بدنی خود را حفظ کنند، وگرنه وسوسه راه ناصواب و نادرست همیشه هست. در فیلم به دنبال درس دادن و شعار نیستم، هدفم بیان یک مشکل اجتماعی بوده است.»
کیکاووس زیاری
منبع : همشهری آنلاین
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
ایران آمریکا دولت مجلس شورای اسلامی مجلس شورای نگهبان حجاب دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران افغانستان گشت ارشاد رئیس جمهور
سلامت شورای شهر هواشناسی تهران شورای شهر تهران شهرداری تهران پلیس قتل فضای مجازی سیل کنکور وزارت بهداشت
قیمت خودرو دلار ارز قیمت دلار مالیات خودرو بازار خودرو بانک مرکزی قیمت طلا مسکن تورم ایران خودرو
سریال پیمان معادی تئاتر تلویزیون فیلم سینمای ایران سینما بازیگر موسیقی ازدواج قرآن کریم
سازمان سنجش خورشید
اسرائیل غزه فلسطین رژیم صهیونیستی جنگ غزه روسیه اوکراین حماس ترکیه نوار غزه عراق ایالات متحده آمریکا
فوتبال استقلال پرسپولیس فوتسال تیم ملی فوتسال ایران بازی سپاهان باشگاه پرسپولیس تراکتور جام حذفی آلومینیوم اراک لیگ برتر انگلیس
هوش مصنوعی اپل آیفون تبلیغات فناوری ناسا گوگل سامسونگ نخبگان
خواب موز بارداری دندانپزشکی آلزایمر روغن حیوانی