پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 9 May, 2024
مجله ویستا
چگونه محیط کار را برای کارکنان دلپذیر کنیم
اشتغال به كار در فضای شاد و دلپذیر سبب ارتقای سطح بهرهوری و بهبود فعالیت حرفهای كاركنان سازمانها خواهد شد.
در مطلب زیر كه به وسیله رضا رضایی از كارشناسان شركت توزیع نیروی برق تبریز تهیه شده، ۱۴ توصیه برای دلپذیر شدن محیط كار ارایه شده است. این توصیهها به شرح زیر است:
۱) به خاطر بسپارید كاركنان زمانی كه از كار لذت ببرند كاراییشان بیشتر خواهد شد. به افراد اعطای مسئولیت كنید و به خاطر داشته باشید كه همیشه این خود شما هستید كه در مقابل كاری كه تفویض كردهاید مسوول خواهید بود. همواره از خود بپرسید كه آیا هر یك از كارمندان شما آن قدر آزادی دارند كه از قوه ابتكارشان استفاده كنند؟
۲) همیشه كارگروهی و همكاری را تشویق كنید. موجب نزدیك شدن كارمندان خود شوید و با آنها تیمی صحبت كنید. تشویقشان كنید كه كارهای یكدیگر را انجام دهند تا باعث افزایش انعطافپذیری و ایجاد علاقه شود.
۳) افرادی كه از شغلشان ناراضی هستند، كارشان را به نحو احسن انجام نمیدهند، اغلب غایب میشوند و در نهایت كار خود را ترك میكنند. اگر نیازهای اصلی گروهتان را كه عمده آن رضایت شغلی است برآورد نكنید، دیگر محیط كاری دلپذیری نخواهید داشت.
۴) كاری نكنید كه افراد گمان كنند مورد اعتماد نیستند. به كار علاقه جدی نشان دهید و از آنان همان را بخواهید به منظور ایجاد احساس وابستگی در كاركنان هیچ راهی بهتر از این نیست كه نشان دهید كاركنان برای شما اهمیت دارند، آنها را در كارها دخیل كنید و به نظریات آنها با دقت توجه كنید.
۵) كاركنان را تشویق به ابتكار كنید، توضیح دهید كه حل كردن مشكلات و تصمیمگیری خوب در آنها صفاتی هستند كه موجب ترفیع
میشوند، اما از اشتباهشان در این راه ناراحت نشوید. با آرامش اشتباهاتشان را گوشزد و كمك كنید كه بیآموزند.
۶) قاطعانه و سریع برای حل مشكلات عمل كنید. اما هرگز عجولانه كار نكنید. فقط زمانی كه مشكلی پیش میآید با كاركنان صحبت نكنید. منصف باشید و به یاد داشته باشید كه وقتی هم كه كارها خوب پیش میرود از آنان قدردانی كنید.
۷) به كاركنان كمك كنید غیر از كار خودشان كارهای دیگری را هم یاد بگیرند تا تجربهشان گسترش یابد. مواقع اضطراری كارها را پوشش دهند و با انجام كار تكراری دچار بیحوصلهبودن نشوند.
۸) عملكرد كاركنان را از بالا تحت نظر بگیرید، به آنان آموزش دهید تا نقاط قوت را تحكیم كنند، ضعفها را تصحیح نمایند و توان بالقوه خود را بهبود بخشند. به كاركنان كمك كنید تا به آموزش به عنوان یك فرصت دلپذیر بنگرند و نه به عنوان یك حركت ناگوار یا نوعی تغییر.
۹) همیشه به دنبال راههای جدید برای افزایش كارآیی و سوددهی باشید. در مقابل تغییر مقاومت نكنید بلكه خود، پیشنهاددهنده تغییر باشید.
۱۰) جلسات منظم اداری داشته باشید و افراد را به ابراز هرگونه شكایت و بیان راهحلهای واقعی تشویق كنید اجازه ندهید كه افراد فقط شكایت كنند بلكه شكایات باید سازنده باشند.
۱۱) به افراد در محدوده مشخص، آزادی عمل بدهید. اگر افراد از اختیارات خود آگاه نباشند، مرتكب اشتباه میشوند. در این صورت آنها را در جریان محدوده اختیارات آنها بگذارید تا اشتباهی پیش نیآید.
۱۲) از افراد بخواهید مشكلات و نیازهایش را یادداشت كرده و نظراتشان را برای حل مشكلات از قبل تعیین كنند و در جلساتی كه برگزار میشود بازگو كنند.
۱۳) عملكرد اخیر بخش خود را مورد بررسی قرار دهید. اگر عملكرد خوب است، هدفتان این باشد كه كار را ادامه دهید و برای تغییر وضع موجود همچنان اقدام كنید.
۱۴) هنگامی كه بین اعضای تیم مشكل وجود دارد به سرعت عمل كنید. قبل از این كه وضع بدتر شود افراد را گرد هم آورید و مسایل را با صحبت حل و فصل كنید.
منبع : پیک برق
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران انتخابات سیدابراهیم رئیسی دولت سیزدهم مجلس شورای اسلامی روز دختر رافائل گروسی رئیس جمهور سید ابراهیم رئیسی رهبر انقلاب حجاب مجلس
قتل تهران پلیس هواشناسی شهرداری تهران وزارت بهداشت بارش باران آموزش و پرورش سیل فضای مجازی سلامت قوه قضاییه
گاز دولت مسکن خودرو قیمت دلار مالیات قیمت طلا قیمت خودرو حقوق بازنشستگان ایران خودرو بازار خودرو بانک مرکزی
نمایشگاه کتاب نمایشگاه کتاب تهران تلویزیون ازدواج کتاب محمدمهدی اسماعیلی سینمای ایران سریال دفاع مقدس تئاتر موسیقی سینما
هواپیما دانشجویان دانش بنیان اینوتکس
رژیم صهیونیستی اسرائیل جنگ غزه فلسطین آمریکا رفح حماس روسیه حمله به رفح نوار غزه ترکیه مصر
رئال مادرید فوتبال استقلال پرسپولیس لیگ قهرمانان اروپا بایرن مونیخ لیگ برتر بازی باشگاه استقلال لیگ برتر ایران ذوب آهن نساجی
تبلیغات اینترنت اپل سامسونگ ناسا عیسی زارع پور آب گوگل مایکروسافت
سرطان هندوانه کنسرو بیماران خاص آسم سنگ کلیه بیمه سبزیجات اعتماد به نفس