پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 9 May, 2024
مجله ویستا

بیل بورد


تابلوهای تبلیغاتی چند نوعند یكی آنهایی كه در مكانهای بزرگ مثل بزرگ راهها نصب میشوند كه عمدتا مستطیلی هستند دوم آنهایی كه در پیاده روها نصب میشوند كه چون فضای كمتری وجود دارد قطعشان عمودی است و سوم تابلوهایی كه در راهروها یا آسانسورها و ... نصب شده است. توجه داشته باشید كه قطع كار در نوع طراحی میتواند اثر داشته باشد مثلا در تابلوهای بزرگ كه به آنها بیل بورد هم میگویند احتیاج نیست كه حتما رنگهایی با كنتراست (تضاد) زیاد داشته باشیم. نكته دیگر این است كه ما در میادین یا پاركها تابلوهایی میبینیم كه خیلی حساب شده هم هستند ولی متاسفانه استفاده نادرست از قطع های متفاوت و هم استفاده از داربستهایی نامناسب تر باعث سردرگمی بیننده و از بین رفتن سلامت بصری آنها میشوند. نكته بعدی این است كه رساندن پیام در زمان كم ارزش زیادی دارد بخاطر همین موضوع نباید در پوسترها و تابلوهای تبلیغاتی از عناصر تصویری زیادی استفاده كرد، مخصوصا در بزرگراهها و مكانهای شلوغ ، چون كسی كه سوار ماشین است تا بیاید مفهوم تابلو را در آن شلوغی درك كند، عبور كرده و رفته است.
منبع : مطالب ارسال شده