جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

زنجبیل خواص ضد سرطان دارد


زنجبیل خواص ضد سرطان دارد
پژوهشهای اخیر توسط یکی از موسسه های تحقیقاتی سرطان نشان می دهد که گیاه زنجبیل (Ginger) خواص ضد سرطان دارد.
این تحقیقات که برروی موشهای آزمایشگاهی انجام گرفته حاکی از آن است که مصرف روزانه زنجبیل می تواند از رشد سلهای تومور جلوگیری کند. زنجبیل که در اکثر مواقع به صورت پودر و چاشنی بهمراه غذا مصرف می شود، می تواند خواص زیادی برای سلامتی داشته باشد.
مصرف این چاشنی توسط بشر به صدها سال پیش باز می گردد. نحقیقاتی که توسط سازمان انجمن تحقیق سرطان آمریکا (American Association of Cancer Research) صورت گرفته است، ثابت میکند که سرطانهایی مثل پروستات، جگر، ریه و روده با مصرف زنجبیل قابل علاج هستند.
موشهای سرطانیی که روزانه زنجیل مصرف می کردند در اکثر مواقع موفق به توقف رشد تومورهای خود شدند. برخی از موشها که بدن و تغذیه بهتر داشتند توانستند تا این بیماری را بطور کل از بدن خود خارج کنند. تحقیقات دیگر اما اندک این محققین که برروی انسانها انجام شده بود نیز نتیجه مشابه داشت.
دانشمندان و انکولوژیستهای بیماری سرطان که درگیر این پژوهشها بودند به تمام بیماران سرطانی و حتی افراد سالم توصیه می کنند که روزانه این چاشنی را به عنوان مزه به غذای خود اضافه کنند.
مصرف زنجبیل در کنار سبزیجات و بویژه مواد خوراکی فیبر دار بسیار توصیه می شود چرا که این مواد می توانند با زنجبیل یک مکمل سلامتی را پدید آورند.
● خواص دیگر
از خواص دیگر زنجبیل می توان به موارد زیر اشاره کرد:
- زنجبیل می تواند رگهای مغز را باز کند و از سر درد جلوگیری کند
- این گیاه قادر است تا از حالت تهوع و استفراغ، حتی در دوران حاملگی جلوگیری کند
- زنجبیل فشار خون را تنظیم می کند
- از استرس و فشارهای عصبی پیشگیری می کند
- زنجبیل به عنوان یکی از موادهای تازه کننده دهان شناخته می شود

BBC News, Cancer News
منبع : سایت فریا


همچنین مشاهده کنید