شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا

ورزش در محل کار


ورزش در محل کار
در این مقاله ما به شما حرکات ورزشی‌ را آموزش می‌دهیم تا شما برروی صندلی خود و در پشت میز کار خود، بدون اختصاص وقت زیاد بتوانید با انجام آنها از به خطر افتادن سلامتی خود جلوگیری کنید. این حرکات از درد پشت و کمر و خستگی پاها جلوگیری می‌کنند.
● حرکت اول
بر روی صندلی خود بشینید. پاها را روی زمین به حالت راحت و شل قرار دهید. دست راست خود را تا کرده و کف دست را پشت گردن قرار دهید.
دست چپ خود را به سمت پای چپ بکشید. سپس دست چپتان را تا نزدیکی کف پای خود به سمت زمین بکشید. سعی کنید تا احساس کشیدگی در بدنتان (از کمر تا گردن) حس شود. سپس دست‌ها را عوض کنید. برای هر دست می‌توانید ۱۰ تا ۵۰ بار حرکت را تکرار کنید. توجه کنید که خود را فقط به سمت کناره‌ها بکشید نه به عقب یا جلو.
● حرکت دوم
به پشت صندلی تان بروید. دست‌هایتان را روی تکیه گاه صندلی قرار دهید.
همانطور که صندلی را گرفته اید، بر روی زانوهایتان بشینید. سعی کنید تا کشیدگی را روی زانوها و کمر خود احساس کنید. سپس به حالت اول برگردید و حرکت را تکرار کنید. هنگام اجرای حرکات منظم نفس بکشید و بعد از انجام چند حرکت، استراحت کنید.
● حرکت سوم
روی صندلی خود به صورت قائم (۹۰ درجه) بنشینید. پاها را به حالت راحت و شل روی زمین قرار دهید. دست‌هایتان را روی زانوها قرار دهید.
در همین حالت آرام بلند شوید. سعی کنید با تکیه بر روی زانوها، بدنتان را به جلو ببرید. توجه کنید که دست‌هایتان برروی زانوها باقی بماند. کشش می‌بایست در پشت، کمر و پاها احساس شود. در ضمن دقت کنید که کمر خم نشود.
منبع : روزنامه سلامت


همچنین مشاهده کنید