دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 29 April, 2024
مجله ویستا
توضیحات ویژه در مورد بازارهای الکترونیک
يک بازار الکترونيک را مىتوان به يک مرکز خريد يا فروشگاه دپارتمانى تشبيه نمود. يک بازار الکترونيک مىتواند خدمات زير را به مراجعين مجازى خود ارائه دهد: |
- ترافيک و شهرت (در نتيجهٔ فعاليتهاى تبليغاتى و با حضور مراجعين معروف) |
- نرمافزار لازم براى ايجاد فروشگاه مجازى و ميزبانى سايتها (گاهى با يک طرح واحد و سبد خريد مجازى مشترک) |
- امکانات پرداخت هزينه (از جمله قرارداد پوششى براى خريد و فروش با کارت اعتباري) |
- شرايط عمومى و مشترک فروش |
- آمار |
يک بازار الکترونيک هرچه خدمات بيشترى ارائه دهد، بازارى با جامعيت بيشتر تلقى مىگردد. |
بازارهاى الکترونيک غيرجامع زيادى وجود دارند. زيرا ايجاد آنها بسيار آسان است (مثلاً مىتواند صرفاً فهرستى از ابرلينک - Hyberlink - باشد). همچنين بازارهاى الکترونيک کمتر جامعى وجود دارند (ايجاد آنها بسيار پيچيده و گران است) که اکثر آنها بخشى از خدمات خود را (مثلاً پرداخت) بصورت محلى انجام مىدهند. اکثر بازارهاى الکترونيک جامع مشتريان را هدف قرار مىدهند، ولى بازارهاى غيرجامع هم مشتريان و هم تجار را. اين هدفگيرى به هر نسبتى که باشد تا حدى بصورت فرضى است. بعنوان نمونه سايت مربوط به فروش کراوات www.onlineties.com در اصل تنها مشتريان را هدف قرار داد ولى در حدود ۳۰% حجم فروش آن به خردهفروشان که مقادير بزرگى خريد مىکند اختصاص دارد. |
در اينجا ممکن است خوانندگان بخوبى تفاوت بين مفاهيمى مانند سکوهاى فني، ارائهدهندگان حضور در وب، ابزارهاى پرداخت، نرمافزار مورد استفاده براى ايجاد وب، سايتهاى بازرگانى و سکوى بازرگانى را درک نکنند. در واقع مشکل از آنجا ناشى مىشود که اين خدمات مىتوانند بصورت جداگانه يا بصورت يک مجموعه کامل ارائه گردند. همچنين يک سرى مراحل واسطهاى نيز امکانپذير مىباشد. اکثر بازارهاى الکترونيک جامع سعى در ارائه يک مجموعه کامل دارند. با اين حال و بويژه براى کشورهاى در حال توسعه لازم است به دلايل حقوقى يا قراردادي، خدماتى خارج از بسته کامل را جستجو کنند. |
همچنین مشاهده کنید
- گروههای مذاکراتی
- میزبان وبسایتها
- چالشهای سایتهایی که بازارهای جهانی را هدف قرار دادهاند
- چکلیست برای اقدام
- دانش فنی مورد نیاز برای تبیین و اجرای یک راهبرد اینترنتی
- ابزار جستجو
- ضعف و قوت شبکه
- جایگاههای پرداخت
- گروهبندیهای مختلف از فروشگاههای مجازی
- توضیحات ویژه در مورد بازارهای الکترونیک
- ملاحظات مالی
- اینترنت
- معیارهای کلیدی برای انتخاب ارائهدهنده حضور در وب (wwp)
- امنیت وب
- هزینههای حضور در وب
- سیستمهای پرداخت
- دانش تجربی ویژه فروش از راه دور
- سیستمهای پرداخت (۳)
- سطوح فنی مختلف وب سایت
- سیستمهای پرداخت (۲)
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
دولت مجلس شورای اسلامی علی شمخانی مجلس شورای نگهبان حجاب دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران انتخابات افغانستان گشت ارشاد رئیس جمهور
تهران شورای شهر هواشناسی شورای شهر تهران شهرداری تهران پلیس قتل فضای مجازی سیل کنکور وزارت بهداشت سازمان هواشناسی
دلار خودرو تورم قیمت دلار مالیات قیمت خودرو بازار خودرو بانک مرکزی قیمت طلا مسکن ایران خودرو سایپا
تلویزیون سریال نون خ زنان فیلم ازدواج سینمای ایران سینما بازیگر موسیقی سریال پایتخت قرآن کریم
خورشید
رژیم صهیونیستی غزه اسرائیل فلسطین آمریکا جنگ غزه روسیه اوکراین حماس ترکیه نوار غزه عراق
فوتبال تیم ملی فوتسال ایران پرسپولیس ایران استقلال فوتسال بازی باشگاه پرسپولیس سپاهان جام حذفی آلومینیوم اراک تراکتور
هوش مصنوعی اپل آیفون ماه تبلیغات فناوری ناسا گوگل نخبگان مریخ
روانشناسی خواب موز کاهش وزن بارداری دندانپزشکی آلزایمر روغن حیوانی