دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 29 April, 2024
مجله ویستا
جوانب حقوقی
کتابهاى قطور زيادى در مورد آثار و جوانب حقوقى تجارت الکترونيک به رشته تحرير درآمده است. به اعتقاد ما نکته اصلى در تجارت، اعتماد و ارزيابى ريسک است و وارد شدن به جزئيات حقوقى بدون نتيجه مىباشد. با اين حال بهمنظور بهحداقل رساندن ريسک مسائل حقوقي، فهرستى از جوانب حقوقى مهم در ذيل آورده شده است. لازم به تأکيد است که اين موارد کليات هستند و مقررات در بعضى کشورها متفاوت مىباشد. |
- آيا قراردادهاى منعقده از طريق اينترنت معتبر هستند؟ بله به شرط آن که اسناد مکتوب يا به ثبت رسيده مورد نياز نباشد (مثلاً اسنادى که براى معاملات ملکى مورد نياز هستند). با اين حال وب سايت بعنوان يک پيشنهاد (خريد يا فروش) الزامآور تلقى مىگردد و نه يک پيام تبليغاتى ساده و غير الزامآور. |
- چگونه مىتوان بصورت انکارناپذيرى اثبات کرد که يک قرارداد مورد توافق قرار گرفته است؟ به اين منظور امضاهاى ديجيتالى مورد نياز مىباشد. بدون شناسايى ديجيتالى هويت اشخاص که مورد قبول باشد، هر يک از طرفين قرارداد ممکن است موافقتنامه را انکار نمايد. بنابراين بدون اينگونه امضاها، تنها قراردادهاى کوچک مىتوانند از طريق اينترنت منعقد شوند مگر آن که طرفهاى متعهد، به يکديگر اعتماد کامل داشته باشند. |
- مالياتبندى درصورتىکه کالاها از طريق اينترنت بارگذارى يا ارسال گردند، به دليل آن که هيچ کالاى فيزيکى حملونقل نگرديده هيچگونه عوارض و حقوق گمرکى بر آنها وضع نمىشود. با اين حال ماليات پرارزش افزوده (VAT) اعمال مىشود. |
نکته: |
اين مالياتبندى بيشتر به کشورها بستگى دارد. |
- حق تأليف يا کپى رايت بايد مراعات شود. با وجود پيشرفتهاى فنآورى جديد در اين زمينه، رعايت اين امر اغلب بصورت مجازى امکانپذير نيست. |
- ارسال نامههاى الکترونيک بصورت انبوه |
- قوانين کاربردى و دادگاههاى صالحه بايد دقيقاً در شرايط عمومى تصريح شوند. از تصميمگيرى خارج از دادگاه بايد خوددارى شود. تا آنجا که ممکن است نبايد به قوانين محکم آمريکا به دليل هزينههاى احتمالي، دادخواهى سخنى و تعهدات مربوط به کالاها تصريح شود. تصميمگيرى خارج از دادگاه سبب گرديده است. تا روندى آغاز شود که کشور مبدأ (فروشنده) برخلاف کشور دريافتکننده (خريدار) صلاحيت و قلمرو قضايى بدست آورد. |
همچنین مشاهده کنید
- معیارهای کلیدی برای انتخاب ارائهدهنده حضور در وب (wwp)
- دانش فنی مورد نیاز برای تبیین و اجرای یک راهبرد اینترنتی
- بخشهایی از زنجیره ارزش بصورتonline
- چالشهای سایتهایی که بازارهای جهانی را هدف قرار دادهاند
- سیستمهای پرداخت
- میزبان وبسایتها
- هزینههای حضور در وب
- چکلیست برای اقدام
- اینترنت
- گروههای مذاکراتی
- پست الکترونیک
- ضعف و قوت شبکه
- جایگاههای پرداخت
- چگونه ترافیک مطلوب را ایجاد نماییم
- گروهبندیهای مختلف از فروشگاههای مجازی
- سیستمهای پرداخت (۳)
- بازاریابی فرد به فرد - مشترییابی انبوه
- توضیحات ویژه در مورد بازارهای الکترونیک
- دانش تجربی ویژه فروش از راه دور
- ابزار جستجو
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
مجلس شورای اسلامی دولت مجلس شورای نگهبان حجاب مجلس یازدهم دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران انتخابات افغانستان رئیس جمهور گشت ارشاد
تهران شورای شهر هواشناسی شورای شهر تهران شهرداری تهران پلیس قتل فضای مجازی سیل کنکور وزارت بهداشت سازمان هواشناسی
دلار خودرو تورم قیمت دلار مالیات قیمت خودرو بازار خودرو بانک مرکزی قیمت طلا مسکن ایران خودرو سایپا
تلویزیون تئاتر سریال زنان فیلم ازدواج سینمای ایران سینما بازیگر موسیقی سریال پایتخت قرآن کریم
خورشید
رژیم صهیونیستی اسرائیل غزه فلسطین آمریکا جنگ غزه روسیه اوکراین حماس ترکیه نوار غزه عراق
فوتبال تیم ملی فوتسال ایران پرسپولیس ایران استقلال فوتسال بازی سپاهان باشگاه پرسپولیس جام حذفی آلومینیوم اراک تراکتور
هوش مصنوعی اپل آیفون ماه تبلیغات فناوری ناسا گوگل نخبگان مریخ
روانشناسی خواب موز افسردگی کاهش وزن بارداری دندانپزشکی آلزایمر روغن حیوانی