سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 14 May, 2024
مجله ویستا


جایگاه گروه آموزشی معارف اسلامی در دانشگاه


جایگاه گروه آموزشی معارف اسلامی در دانشگاه
محل نشر : قم
تاریخ نشر : ۱۳۸۰/۱۲/۰۱
رده دیویی : ۳۷۸.۱
قطع : وزیری
جلد : شومیز
تعداد صفحه : ۲۴۰
نوع اثر : غیره
زبان کتاب : فارسی
نوبت چاپ : ۱
تیراژ : ۲۰۰۰
شابک : ۹۶۴-۵۷۸۱-۲۸-۰

در این پژوهش جایگاه دروس معارف اسلامی در دانشگاه‌ها از منظر دانشجویان, استادان و مدیران ارشد دانشگاه‌ها تحلیل و ارزیابی شده است .محقق در پایان به نتایجی از این دست رسیده است' :ـ در مورد پیشنهاد کاهش دروس معارف اسلامی, هر سه گروه دانشجویان, استادان و مدیران ارشد موافق هستند که دروس متون اسلامی حذف شود .ـ اغلب دانشجویان معتقدند که مسئولان و برنامه‌ریزان دروس معارف اسلامی از کفایت و شایستگی زیاد برخوردار نیستند و به دانشجویان اهمیت زیادی نمی‌دهند .ـ مهم‌ترین مشکلات گروه‌های معارف اسلامی از نظر دانشجویان و مدیران ارشد به ترتیب اهمیت عبارت‌اند از :مسائل استادان شانل, ضعف علمی استادان, روش تدریس ناکارآمد, ضعف رفتاری, حق التدریس بودن و عدم آشنایی با نیازهای دانشجویان ;مشکلات مربوط به محتوا و متون درسی شامل تکراری بودن دروس, عدم بازنگری محتوا, عدم تناسب محتوا با نیازهای جامعه و حجم زیاد کتب .'