چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 1 May, 2024
مجله ویستا
بررسی وضعیت بازاریابی ورزشی از طریق اینترنت در ایران با تاکید بر عناصر ۴P
هدف از این پژوهش، بررسی میزان تاثیر اینترنت بر آمیخته بازاریابی ورزشی )محصول، توزیع، ترویج و قیمت( و نیز الویت بندی تاثیر اینترنت و امکانات آن بر عناصر آمیزه بازاریابی ورزشی در وضعیت های جاری و مطلوب از دید کارشناسان و بازاریابان ورزشی می باشد. لذا پژوهشگران در این پژوهش درصدد بررسی این موضوع هستند که در وضعیت کنونی، بازاریابان محصولات و فراورده های ورزشی تا چه حد از رسانه تعاملی و فراگیر اینترنت در فعالیت های بازاریابی خود سود می برند و در وضعیت آرمانی و مطلوب وضع چگونه ای خواهد بود؟
روش پژوهش از نوع توصیفی- تحلیلی است. جامعه آماری شامل خبرگان مدیریت ورزشی دانشگاه های زیر مجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری )گروه اول( و موسسات و شرکت های تولید کننده محصولات و فراورده های ورزشی شهر تهران )گروه دوم( می باشد. نمونه گروه اول شامل ۱۵ نفر از استادان و خبرگان مدیریت ورزشی است که از دانشگاه های مختلف به صورت تصادفی بر اساس نام دانشگاه ها انتخاب شدند و نمونه گروه دوم نیز شامل ۳۰ شرکت و یا موسسه تولید کننده فرآورده ها و محصولات ورزشی است که به صورت تصادفی از کتابچه سازمان مدیریت و برنامه ریزی که اسامی تمام شرکت ها در آن موجود می باشد، انتخاب شده اند. ابزار جمع آوری داده ها، پرسشنامه محقق ساخته ای است که از اعتبار بالایی برخوردار است. در این پرسشنامه، هر یک از عناصر ۴P، پنج پرسش را به خود اختصاص داده اند و به منظور بررسی میزان تاثیر اینترنت بر هر یک از این عناصر، از پاسخ های ۵ گزینه ای بر اساس مقیاس لیکرت استفاده شده است. از آمار توصیفی برای توصیف داده ها، محاسبه میانگین، انحراف استاندارد و دامنه تغییرات استفاده شده و به منظور تحلیل استنباطی داده ها به دلیل توزیع غیر طبیعی داده ها، از آزمون های غیر پارامتریک ویل کاکسون و یومن ویتنی استفاده گردید.
بر اساس یافته های پژوهش، از دید کارشناسان و خبرگان ورزشی به صورت منفک و جدا از هم، در سطح معنی داری a=%۵، تفاوت معنی داری مبنی بر تاثیر اینترنت بر هر یک از عناصر ۴P، بین نظرات کارشناسان و بازاریابان وجود ندارد.
با اهتمام به نتایج حاصل از داده ها و بررسی منفک آن در شرایط جاری و آرمانی و استنتاج از یافته های پژوهش، این مفاهیم قابل استنباط است که اینترنت از دید کارشناسان و بازاریابان ورزشی قادر است تاثیری شگرف بر معادلات بازاریابی ورزشی داشته باشد، اما در حال حاضر سهم این تاثیر در کشور ما بسیار ناچیز و نا محسوس است. لذا عنایت ویژه در ارتباط با بسترسازی، جهت کاربری این رسانه در معادلات بازاریابی ورزشی مورد نیاز جامعه می باشد.
بهرام یوسفی
حمیدرضا طاهری
وحید شجاعی
حمیدرضا طاهری
وحید شجاعی
منبع : پایگاه اطلاعات علمی
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید بلیط هواپیما
روز معلم ایران رهبر انقلاب معلمان دولت سیزدهم دولت مجلس شورای اسلامی مجلس شهید مطهری حجاب شورای نگهبان قوه قضائیه
تهران شهرداری تهران هواشناسی سیل پلیس علیرضا زاکانی قوه قضاییه آموزش و پرورش بارش باران فضای مجازی سلامت سازمان هواشناسی
خودرو قیمت خودرو قیمت دلار دلار ایران خودرو قیمت طلا بانک مرکزی سایپا کارگران بازار خودرو تورم قیمت
تلویزیون رادیو تئاتر سریال سینما رضا عطاران سینمای ایران دفاع مقدس فیلم موسیقی نون خ رسانه ملی
دانشگاه علوم پزشکی مکزیک
رژیم صهیونیستی غزه اسرائیل فلسطین آمریکا جنگ غزه نوار غزه روسیه چین حماس عربستان یمن
استقلال فوتبال پرسپولیس تراکتور سپاهان رئال مادرید بایرن مونیخ باشگاه استقلال لیگ قهرمانان اروپا لیگ برتر باشگاه پرسپولیس لیگ برتر فوتبال ایران
همراه اول دبی تبلیغات اپل ناسا وزیر ارتباطات گوگل پهپاد
کبد چرب میوه کاهش وزن دیابت مسمومیت داروخانه ویتامین قهوه طول عمر