یکشنبه, ۹ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 28 April, 2024
مجله ویستا
آمار، بازار کامپیوتر، S&P
بازار اسپیكر تهران در اختیار كدام شركت است؟ بیشترین سهم بازار مانیتور متعلق به كدام شركت است؟ خریداران به گارانتی كدامیك از شركتها بیشتر اعتماد دارند؟ جواب سئوالات فوق توسط آمار داده میشود و این همان چیزی است كه مسئولین و مدیران بارها بر نبود آن تاكید كردند و عدم نبود آمار را از مشكلات بازار ICT ایران دانستهاند. برای مثال سعیدی، رئیس سازمان نظام صنفی رایانهای كشور، بارها از نبود این آمار سخن گفته است.
سئوالات بالا هم بخشی از كلیدیترین سئوالاتی است كه جوابهای آن توسط آمار داده میشود و برای تولیدكننده، توزیعكننده، فروشنده و در نهایت خریدار از اهمیت بسزایی برخوردار است و با دانستن پاسخ این سئوالات میتوان از هدر رفتن سرمایههای ملی جلوگیری كرد و این سرمایهها را به صورت هدفمند هدایت كرد. نتایج حاصله از این آمار برای مدیران، تصمیمگیران و برنامهریزان، اصناف و شركتهای فعال و بطوركل برای همه عوامل حاضر در حوزه مفید میباشد.
مدیران بر اساس همین آمار تصمیمگیریهای خود را انجام میدهند و اصناف و شركتها هم برای حضور بهتر در بازار بر همین آمار تكیه میكنند.
با نبود این آمار برنامهریزی و تغییر استراتژی شركتها هم كه باید بر پایه این آمار تهیه شود، به درستی انجام نمیشود و شاید به همین دلیل است كه حتی در مقایسه با كشورهای همجوار از صنعت ضعیفتری برخورداریم.
اگر در گذشته برای جمعآوری این آمارها تلاش شبانهروزی و طاقت فرسایی لازم بود، امروزه و به مدد رسانههایی همچون اینترنت كه جامعه كنونی را جامعه اطلاعاتی نامیدهاند، به دست آوردن این اطلاعات راحتتر شده و در كمتر در بازار مدرن جهانی چنین آماری وجود ندارد. البته چندی پیش ایران یكی از بازارهایی بود كه در حوزه ICT از داشتن آمار رنج میبرد اما در چند ماه گذشته با ابتكار یكی از شركتهای خلاق بازار ایران طرحی پدید آمده كه آماری ارائه میدهد.
البته برخی به نحوه این آمارگیری اشكال وارد میكنند ولی این آمار تنها آمار موجود در مورد بازار ایران است، هر چند كاملترین آمار نباشد. در مورد جامعه آماری این طرح هم باید گفت كه كارشناسان بهترین گزینه در زمینه اجرای چنین فعالیتهای آماری را كسانی میدانند كه درگیر صنف و مشكلاتآنند. به ویژه فعالینی كه با بحث بازار درگیرند شایستهترینها در این مورد میباشند. در زمینه این آمار تهیه شده باید گفت كه جامعه آماری این طرح اعضای شبكه فروش S&P و یا اعضای باشگاه فعالان بازار ICT ایران هستند.
طرح S&P كه یك شبكه مدرن توزیع و فروش میباشد، كه به همت فراسو و حمایت چند شركت دیگر همچون اهتمام، شاب، فونیران و ... راهاندازی شده است. اما گزارش روبهرو نتایج یكی از نظرسنجیهایی است كه در اردیبهشت ماه امسال توسط این طرح انجام پذیرفته است. یكی از سئوالات پرسیده شده در اردیبهشت ماه از اعضای باشگاه فعالان بازار ICT ایران در مورد سهم شرکتهای ارائه دهنده پشتیبانی و خدمات پس از فروش بوده است.
یاشار بهمند
منبع : دنیای کامپیوتر و ارتباطات
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
ایران مجلس مجلس شورای اسلامی حجاب دولت سیزدهم دولت جمهوری اسلامی ایران پاکستان جنگ رئیسی گشت ارشاد امام خمینی
هواشناسی تهران تصادف پلیس شهرداری تهران قتل سیل وزارت بهداشت فضای مجازی کنکور سلامت سازمان هواشناسی
قیمت دلار قیمت خودرو مالیات خودرو بانک مرکزی دلار بازار خودرو قیمت طلا سایپا ارز مسکن ایران خودرو
زنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محمد خزاعی سریال سینمای ایران تلویزیون سریال پایتخت موسیقی سینما فیلم ترانه علیدوستی قرآن کریم
کنکور ۱۴۰۳ خورشید
اسرائیل رژیم صهیونیستی فلسطین غزه آمریکا جنگ غزه روسیه چین اوکراین حماس عربستان ترکیه
فوتبال پرسپولیس استقلال فوتسال بازی باشگاه پرسپولیس جام حذفی آلومینیوم اراک تراکتور تیم ملی فوتسال ایران سپاهان بارسلونا
هوش مصنوعی تبلیغات فناوری گوگل سامسونگ اپل ناسا بنیاد ملی نخبگان آیفون
دندانپزشکی خواب بارداری کاهش وزن مالاریا