سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 14 May, 2024
مجله ویستا
آغاز - The Beginning
محصول : لن فیلم
کارگردان : گلب پانفیلوف
فیلمنامهنویس : یوگنی گابریلوویچ
فیلمبردار : دمیتری ولینین
آهنگساز(موسیقی متن) : وادیم بیبرگان
هنرپیشگان : اینا چوریکووا، کوراولف، والنتینا تلی چکینا، یوری کلپی کوف، میخائیل کونونوف، ت. استپانووا و نینا اسکوموروخووا.
سال تولید : ۱۹۷۰
کشور تولیدکننده : شوروی
نوع فیلم : سیاه و سفید، ۹۰ دقیقه.
پاشا (چوریکووا)، دختر سرزنده ولی سادهدلی است که در شهرستان کوچکی، در یک تکنیسین، آشنا و بلافاصله دلباخته او میشود. با این که «آرکادی» میگوید زن و بچهدار و زنش را هم دوست دارد، «پاشا» باز هم به دیدن او میرود تا بالاخره رابطهشان علنی میشود. «آرکادی» به آپارتمان «پاشا» نقل مکان میکند و مدتی بهنظر خوشبخت میآیند. شبی یک کاگردان سینما (کلپی کوف)، «پاشا» را در یک نمایش آماتوری محلی میبیند و او را دعوت میکند تا در فیلمی که میخواهد درباره «ژاندارک» بسازد، نقش اول را بازی کند. «پاشا» همراه دوستان خود، «والیا» (تلی چکینا) و «کاتیا» (استپانووا) جشن میگیرد، هرچند که تصمیم «آرکادی» برای بازگشت نزد همسرش، شادی او را خراب میکند. با وجود مشکلات و تندخوئیهای «پاشا»، بالاخره فیلمبرداری تمام میشود و «پاشا» منتظر نقش بعدی خود میماند، ولی از طرف کمپانی به او میگویند که برایش کاری ندارند. «پاشا» سرخورده به خانه بازمیگردد - به جشن خوشآمدی که دوستان او به راه انداختهاند و «آرکادی» را هم میبیند، که ظاهراً با زن خود آشتی کرده است. در اولین نمایش فیلم، «پاشا»ی عصبی با تشویق تماشاگران روبهرو میشود.
* آغاز کاملاً بههمان سنت درامهای اجتماعی محافظهکارانه و توأم و با حسننیتی تعلق دارد که مشخصه بارز سینمای دهه 1960 شوروی بود (و در نتیجه پانفیلوف را برخلاف بعضی همدورههایش اصلاً رادیکال نمینمایاند). در ضمن کاملاً نشانگر سطح استانداردهای محصولات تاریخی / حماسی / اقتباس ادبی شوروی آن زمان است. در فیلم تکههائی طولانی از چیزی شبیه یک نسخه بلند پروازانه ژاندارک لابهلای داستانی قراردادی از توهمات یک دختر درباره عشق و شهرت میآید. این تمهید بسیار تصنعی جلوه میکند، چرا که فیلمنامه قادر نیست ارتباط موردنظر میان دخترشهرستانی سادهدل و نقش او در «فیلم در فیلم» بهعنوان «ژاندارک» را از کار دربیاورد و در واقع اصلاً شیوه «فیلم در فیلم» توجیه نشده باقی میماند. تکیهگاه اصلی فیلمبازی چوریکوواست که هرگاه پانفیلوف اجازه میدهد تا او کمدی کار کند، میدرخشد. پارهای صحنهها اصلاً نشانگر توانائی پانفیلوف در زمینه کمدی موقعیت هستند.
کارگردان : گلب پانفیلوف
فیلمنامهنویس : یوگنی گابریلوویچ
فیلمبردار : دمیتری ولینین
آهنگساز(موسیقی متن) : وادیم بیبرگان
هنرپیشگان : اینا چوریکووا، کوراولف، والنتینا تلی چکینا، یوری کلپی کوف، میخائیل کونونوف، ت. استپانووا و نینا اسکوموروخووا.
سال تولید : ۱۹۷۰
کشور تولیدکننده : شوروی
نوع فیلم : سیاه و سفید، ۹۰ دقیقه.
پاشا (چوریکووا)، دختر سرزنده ولی سادهدلی است که در شهرستان کوچکی، در یک تکنیسین، آشنا و بلافاصله دلباخته او میشود. با این که «آرکادی» میگوید زن و بچهدار و زنش را هم دوست دارد، «پاشا» باز هم به دیدن او میرود تا بالاخره رابطهشان علنی میشود. «آرکادی» به آپارتمان «پاشا» نقل مکان میکند و مدتی بهنظر خوشبخت میآیند. شبی یک کاگردان سینما (کلپی کوف)، «پاشا» را در یک نمایش آماتوری محلی میبیند و او را دعوت میکند تا در فیلمی که میخواهد درباره «ژاندارک» بسازد، نقش اول را بازی کند. «پاشا» همراه دوستان خود، «والیا» (تلی چکینا) و «کاتیا» (استپانووا) جشن میگیرد، هرچند که تصمیم «آرکادی» برای بازگشت نزد همسرش، شادی او را خراب میکند. با وجود مشکلات و تندخوئیهای «پاشا»، بالاخره فیلمبرداری تمام میشود و «پاشا» منتظر نقش بعدی خود میماند، ولی از طرف کمپانی به او میگویند که برایش کاری ندارند. «پاشا» سرخورده به خانه بازمیگردد - به جشن خوشآمدی که دوستان او به راه انداختهاند و «آرکادی» را هم میبیند، که ظاهراً با زن خود آشتی کرده است. در اولین نمایش فیلم، «پاشا»ی عصبی با تشویق تماشاگران روبهرو میشود.
* آغاز کاملاً بههمان سنت درامهای اجتماعی محافظهکارانه و توأم و با حسننیتی تعلق دارد که مشخصه بارز سینمای دهه 1960 شوروی بود (و در نتیجه پانفیلوف را برخلاف بعضی همدورههایش اصلاً رادیکال نمینمایاند). در ضمن کاملاً نشانگر سطح استانداردهای محصولات تاریخی / حماسی / اقتباس ادبی شوروی آن زمان است. در فیلم تکههائی طولانی از چیزی شبیه یک نسخه بلند پروازانه ژاندارک لابهلای داستانی قراردادی از توهمات یک دختر درباره عشق و شهرت میآید. این تمهید بسیار تصنعی جلوه میکند، چرا که فیلمنامه قادر نیست ارتباط موردنظر میان دخترشهرستانی سادهدل و نقش او در «فیلم در فیلم» بهعنوان «ژاندارک» را از کار دربیاورد و در واقع اصلاً شیوه «فیلم در فیلم» توجیه نشده باقی میماند. تکیهگاه اصلی فیلمبازی چوریکوواست که هرگاه پانفیلوف اجازه میدهد تا او کمدی کار کند، میدرخشد. پارهای صحنهها اصلاً نشانگر توانائی پانفیلوف در زمینه کمدی موقعیت هستند.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران رهبر انقلاب مجلس شورای اسلامی شورای نگهبان مجلس حسن روحانی صادق زیباکلام دولت سیزدهم مجلس دوازدهم انتخابات مجلس انتخابات انتخابات مجلس دوازدهم
تهران قوه قضاییه هواشناسی بارش باران شهرداری تهران پلیس قتل سیل سازمان هواشناسی سلامت زلزله وزارت بهداشت
سایپا خودرو هند قیمت دلار قیمت طلا قیمت خودرو بازار خودرو بانک مرکزی مسکن بورس گاز حقوق بازنشستگان
نمایشگاه کتاب کتاب نمایشگاه کتاب تهران دفاع مقدس حج تلویزیون سینمای ایران تئاتر نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران رضا عطاران سریال سینما
وزارت علوم دانشگاه تهران
رژیم صهیونیستی اسرائیل غزه فلسطین جنگ غزه حماس روسیه افغانستان طوفان الاقصی نوار غزه اوکراین سازمان ملل
استقلال فوتبال فولاد خوزستان پرسپولیس مهدی طارمی لیگ برتر رئال مادرید فولاد باشگاه استقلال لیگ برتر ایران لیگ برتر فوتبال ایران بازی
هوش مصنوعی فناوری شفق قطبی تبلیغات نوآوری ایلان ماسک ناسا اپل
کودک رژیم غذایی شیر خواب ویتامین واکسن تجهیزات پزشکی فشار خون افسردگی