چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 15 May, 2024
مجله ویستا
چرا روابط عمومی الکترونیک؟
باید پذیرفت كه در شرایط كنونی جامعه توسعهی روابط عمومی الكترونیك نه تنها یك ضرورت بلكه یك اجبارغیر قابل انكار است كه خواسته یا ناخواسته باید به سوی آن برویم.
روابط عمومیها به دلایل مختلف باید گام به گام و در عین حال با سرعتی قابل قبول، روشهای سنتی را كنار گذاشته و با استفاده از ابزار روابط عمومی الكترونیك وظایفشان را انجام دهند و یا تلفیقی از روابط عمومی سنتی و الكترونیك را بكار بندند؛ چرا كه مخاطب امروز با مخاطب دیروز متفاوت است. مخاطب امروزی خود، به دنبال اطلاعات رفته و منتظردریافت اطلاعات از دیگران نیست. بنابراین روابط عمومیها باید بتوانند با استفاده از شیوههای نوین، اطلاعات لازم مخاطب را در سریعترین زمان ممكن در اختیار وی قرار دهند.
حجم وسیع اطلاعات و دادههای گسترده كه هر روزه بر حجم آنها هم افزوده می شود یكی دیگر از الزامات حركت به سمت روابط عمومی الكترونیك است ، چرا كه روشهای سنتی قادر به دستهبندی و ایجاد امكان دسترسی به حجم بالای دادههای سازمانهای اجتماعی، اقتصادی فرهنگی و خدماتی نیستند و تنها روابط عمومی الكترونیك میتواند با استفاده از فن آوری های نوین این علم، این مشكل را مرتفع كند.
عصر ارتباطات و اطلاعات، شرایط بینالمللی و بهرهگیری از كامپیوتر و اینترنت درمعادلات بینالمللی، یكی دیگر از ضرورتهای اجتناب ناپذیر پرداختن به روابط عمومی الكترونیك است به طوری كه دیگر نمیشود اطلاعات دنیا را از طریق اینترنت دریافت كرد و با روش های سنتی و معمول به آنها پاسخ داد. در چنین شرایطی تنها از طریق روابط عمومی الكترونیك، تعامل با كشورهای دنیا را می توان توسعه داد و به آن عمق بخشید.
روابط عمومی الكترونیك سازمان را از قید و بند محدودیتهای زمانی و مكانی رها ساخته و به توسعه ی روابط عمومی و در نهایت به توسعه ی كشور كمك خواهد كرد.
البته نباید از نظر دور داشته باشیم كه بحث آموزش در روابط عمومی آنهم در چنین شرایطی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و برگزاری دوره های آموزشی كوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت با توجه به شرایط امروزی علم روابط عمومی و همایش های علمی منطقه ای، ملی و بین المللی با استفاده از حضور اساتید مجرب و موفق در این عرصه می تواند شرایط مساعد تری را برای پذیرش این تغییر و ایجاد انگیزه های بیشتر در وجود مدیران و دست اندر كاران و متولیان روابط عمومی در كشور ایجاد نماید؛ هرچند در این حوزه مانند سایر حوزه ها در بهره گیری از تكنولوژی های روز دنیا با تأخیری قابل تأمل نسبت به كشورهای توسعه یافته مواجه هستیم و باید در این مسیر با سرعت بیشتری گام برداریم، كه اقدامات صورت گرفته در این عرصه مانند برگزاری همایش های بین المللی، وبلاگ ها و پایگاه های تخصصی روابط عمومی را می توان برای شروع حركت به سمت روابط عمومی الكترونیك؛ خوب و مفید ارزیابی كرد.
منبع : پنجره
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
مجلس شورای اسلامی مجلس ایران رئیس جمهور دولت شورای نگهبان دولت سیزدهم رهبر انقلاب مجلس یازدهم صادق زیباکلام حسن روحانی حجاب
قوه قضاییه هواشناسی تهران قتل شهرداری تهران پلیس بارش باران دستگیری سازمان هواشناسی سیل آموزش و پرورش حج تمتع
قیمت دلار قیمت خودرو مالیات یارانه بانک مرکزی بازار خودرو خودرو قیمت طلا سایپا دلار بورس مسکن
کتاب تئاتر آلیس مونرو فردوسی نمایشگاه کتاب شاهنامه همایون شجریان سحر دولتشاهی نمایشگاه کتاب تهران سینمای ایران تلویزیون دفاع مقدس
سرعت اینترنت وزارت علوم دانشگاه تهران فضا تحقیقات و فناوری
اسرائیل رژیم صهیونیستی غزه فلسطین آمریکا جنگ غزه روسیه حماس نوار غزه اوکراین ترکیه افغانستان
فوتبال استقلال پرسپولیس لیگ برتر باشگاه استقلال لیگ برتر انگلیس لیگ برتر ایران فولاد خوزستان فولاد مهدی طارمی جواد نکونام بازی
هوش مصنوعی گوگل تبلیغات تلفن همراه ناسا موبایل هواپیما فیبر نوری دوربین نوآوری اینستاگرام
وزارت بهداشت سرطان رژیم غذایی قهوه زوال عقل کودک نمک کاهش وزن دیابت سلامت روان