پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 2 May, 2024
مجله ویستا
کوهله و امپه یا چه کسی صاحب دنیا است؟ - KUHLE WAMPE ODER WEM GEHÖRT DIE WELT
سال تولید : ۱۹۳۲
کشور تولیدکننده : آلمان
محصول : گئورگ م. هولرینگ
کارگردان : اسلاتان دودو
فیلمنامهنویس : برتولت برشت و ارنست اوتوالت
فیلمبردار : گونتر کرامپف
آهنگساز(موسیقی متن) : هانس آیسلر
هنرپیشگان : هرتا تیله، ارنست بوش، مارتا وولتر و لیلی شونیورن
نوع فیلم : سیاه و سفید، ۷۳ دقیقه
ـ برلین، ۱۹۳۱. با افزایش بحران اقتصادی، "آنی یونیکه" (تیله) در جستوجوی راهی برای کمک مالی به خانوادهاش است. برادرش در پی بیکاری و شماتتهای پدر و مادرش خودکشی میکند و خانواده را بهدلیل نپرداختن اجاره از محل اقامتشان بیرون میاندازند. "فریتس" (بوش)، دوست "آنی" به خانواده پیشنهاد میکند که به "کوهله وامپه" بروند؛ اردوگاهی مخصوص تعطیلات در خارج برلین که مأمن خانوادههای مستمند است. "آنی" در کارخانهای استخدام میشود و به "ضرورت" موافقت میکند تا با "فریتس" ازدواج کند، اما به زودی به خود میآید و بهعنوان زنی مستقل به رقابتهای ورزشی و فعالیتهای سیاسی رو میآورد...
ـ فیلم دو نکته تأملبرانگیز دارد؛ اول، همکاری برشت در نگارش فیلمنامه و (به روایتهائی) کارگردانی و دوم، شرایط سیاسی خطیری که به آن میپردازد و به سالهای آخر حاکمیت جمهوری وایمار مرتبط است، و نیز شباهتهائی (البته با پرداختی متفاوت) که با تعدادی از فیلمهای آمریکائی دوران بحران اقتصادی دارد؛ از جمله دو اثر کینگ ویدور (جمعیت، ۱۹۲۸ و نان روزانه ما، ۱۹۲۴). مشخصه قابل اعتناء فیلم بازسازی واقعیت از طریق تدوین است.
کشور تولیدکننده : آلمان
محصول : گئورگ م. هولرینگ
کارگردان : اسلاتان دودو
فیلمنامهنویس : برتولت برشت و ارنست اوتوالت
فیلمبردار : گونتر کرامپف
آهنگساز(موسیقی متن) : هانس آیسلر
هنرپیشگان : هرتا تیله، ارنست بوش، مارتا وولتر و لیلی شونیورن
نوع فیلم : سیاه و سفید، ۷۳ دقیقه
ـ برلین، ۱۹۳۱. با افزایش بحران اقتصادی، "آنی یونیکه" (تیله) در جستوجوی راهی برای کمک مالی به خانوادهاش است. برادرش در پی بیکاری و شماتتهای پدر و مادرش خودکشی میکند و خانواده را بهدلیل نپرداختن اجاره از محل اقامتشان بیرون میاندازند. "فریتس" (بوش)، دوست "آنی" به خانواده پیشنهاد میکند که به "کوهله وامپه" بروند؛ اردوگاهی مخصوص تعطیلات در خارج برلین که مأمن خانوادههای مستمند است. "آنی" در کارخانهای استخدام میشود و به "ضرورت" موافقت میکند تا با "فریتس" ازدواج کند، اما به زودی به خود میآید و بهعنوان زنی مستقل به رقابتهای ورزشی و فعالیتهای سیاسی رو میآورد...
ـ فیلم دو نکته تأملبرانگیز دارد؛ اول، همکاری برشت در نگارش فیلمنامه و (به روایتهائی) کارگردانی و دوم، شرایط سیاسی خطیری که به آن میپردازد و به سالهای آخر حاکمیت جمهوری وایمار مرتبط است، و نیز شباهتهائی (البته با پرداختی متفاوت) که با تعدادی از فیلمهای آمریکائی دوران بحران اقتصادی دارد؛ از جمله دو اثر کینگ ویدور (جمعیت، ۱۹۲۸ و نان روزانه ما، ۱۹۲۴). مشخصه قابل اعتناء فیلم بازسازی واقعیت از طریق تدوین است.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران اسرائیل غزه مجلس شورای اسلامی دولت نیکا شاکرمی معلمان رهبر انقلاب دولت سیزدهم مجلس بابک زنجانی شهید مطهری
آتش سوزی قوه قضاییه تهران روز معلم پلیس اصفهان سیل شهرداری تهران آموزش و پرورش فضای مجازی سلامت سازمان هواشناسی
قیمت خودرو قیمت طلا قیمت دلار بازار خودرو خودرو دلار بانک مرکزی حقوق بازنشستگان ایران خودرو سایپا کارگران تورم
نمایشگاه کتاب سریال جواد عزتی تلویزیون عفاف و حجاب فیلم سینمایی مسعود اسکویی سینما رضا عطاران سینمای ایران دفاع مقدس فیلم
رژیم صهیونیستی فلسطین آمریکا جنگ غزه حماس نوار غزه چین انگلیس اوکراین نتانیاهو ترکیه یمن
استقلال پرسپولیس فوتبال سپاهان علی خطیر باشگاه استقلال لیگ برتر ایران تراکتور لیگ قهرمانان اروپا رئال مادرید بایرن مونیخ لیگ برتر
هوش مصنوعی تماس تصویری هواپیما تبلیغات اپل تلفن همراه گوگل همراه اول آیفون ناسا عیسی زارع پور وزیر ارتباطات
کبد چرب فشار خون بیمه کاهش وزن دیابت بیماری قلبی مسمومیت داروخانه