شنبه, ۱۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 4 May, 2024
مجله ویستا


مخاطب‌شناسی


مخاطب‌شناسی
نویسنده : مک‌کوایل - دنیس
مترجم : منتظرقائم - مهدی
محل نشر : تهران
تاریخ نشر : ۱۳۸۱/۰۴/۱۰
رده دیویی : ۳۰۲.۲۳
قطع : رقعی
جلد : شومیز
تعداد صفحه : ۲۴۸
نوع اثر : ترجمه
زبان کتاب : فارسی
نوبت چاپ : ۱
تیراژ : ۱۰۰۰
شابک : ۹۶۴-۶۷۵۷-۶۶-۹

مولف در این کتاب بر آن است با استفاده از پیش‌بینی‌های مربوط به اضمحلال رسانه‌های جمعی و انقراض مخاطبان رسانه‌ای, معنادار بودن و مناسبت داشتن مفهوم مخاطب را شرح و ارزیابی کند .وی همچنین شاخه‌های اصلی پژوهش‌های مخاطب شناسانه, نیز مکاتب متعدد فکری درباره مخاطبان رسانه‌ای را تشریح نموده است .مباحث کتاب بدین قرار است' :مفهومی با یک تاریخ', 'جایگاه مخاطب در نظریه و تحقیق', 'گونه‌های مختلف مخاطبان', 'مسائل برد رسانه‌ای', 'اصول شکل‌گیری و استمرار مخاطبان', 'اعمال مخاطبان, کاربردای اجتماعی رسانه‌ها', 'روابط ارتباط گران ـ مخاطبان', 'سیلان مخاطبان 'و 'آینده مفهوم مخاطب .'