دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 13 May, 2024
مجله ویستا
ماشینسواری با پسرها - RIDING IN CARS WITH BOYS
سال تولید : ۲۰۰۱
کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : ریچارد ساکائی، لارنس مارک، سارا کالتن، جیمز ل. بروکس و جولی انسل
کارگردان : پنی مارشال
فیلمنامهنویس : مورگان وارد، بر مبنای کتابی نوشتهٔ بورلی دونوفریو
فیلمبردار : میروسلاف اوندرژیچک
آهنگساز(موسیقی متن) : هانس زیمر و اییتور پریرا
هنرپیشگان : درو باریمور، استیو زان، آدام گارسیا، بریتانی مورفی، جیمز وودز، لورین براکو، رُزی پرس و سارا گیلبرت
نوع فیلم : رنگی، ۱۳۲ دقیقه
̎بورلی̎ (باریمور) متولد سال ۱۹۵۰، در محلهای کارگری در کانتیکات، بهعنوان دختری باهوش و بلندپرواز بزرگ شد؛ پدرش (وودز) پلیس جدّی و در عین حال مهربان، قابلیت درک مشکلات دخترش را داشت، و مادرش (براکو) زنی عصبی بود که همیشه به جنبهٔ منفی مسائل فکر میکرد. ̎بورلی̎، از همان اول کودکی، عشق و علاقهٔ خاصی به ادبیات از خود نشان میدهد و آرزو دارد که به نیویورک برود و نویسنده شود. اما ضمناً علاقهٔ زودهنگامی به ارتباط با دیگران از خود بروز میدهد و در پانزده سالگی شیفتهٔ یکی از پسرهای همکلاساش میشود. اما شبی در یک مهمانی، حرکتی ناشیانه باعث وقوع حادثهای معذبکننده میشود و ̎ری̎ (زان)، جوانی مهربان ولی بهکله قدم پیش میگذارد تا از او دفاع کند. پس از چندی، ̎بورلی̎ باردار میشود. گفتن این مسئله به ̎ری̎ چندان مشکل نیست ولی ̎بورلی̎ نمیداند این خبر را چهطور باید به گوش پدر و مادرش برساند. با وجود تمامی مشکلات، ̎بورلی̎ تصمیم گرفته مدرسه را تمام کند و به دانشگاه برود. اما با گذشت زمان و بهخصوص پس از آنکه زندگی زناشوئیاش از هم فرو میپاشد، این مسئله بیش از پیش مشکل بهنظر میرسد؛ در حالیکه ̎ری̎ تصمیم گرفته کار درست را انجام دهد، ولی سر هیچ کاری بند نمیشود و اوضاع وقتی دشوارتر میشود که ̎بورلی̎ باخبر میگردد که شوهرش به هروئین معتاد شده است.
● فیلم از آن فرصتهای از دست رفته برای تأثیرگذاری واقعی و ماندگار است، البته باریمورِ بازیگر و مارشالِ کارگردان زندگی پردردسر ̎بورلی̎ را ـ از روی خاطرات بامزه/ غمانگیزش با همین عنوان ـ به یک فیلم صمیمانه و گاه تکاندهنده و غمانگیز برگرداندهاند. داستان، تلاش زنی اسیر زندگی پیشپاافتاده آمریکائی برای حفظ و زنده نگه داشتن رویای جوانی و یک وقایعنگاری از سه دهه است. اینجا ̎نوشتن̎ برای ̎بورلی̎ عامل نجات است، اما فیلمنامهٔ فیلم نقطهٔ ضعف آن باقی میماند و بیشتر بار تأثیر گذاشتن، به بازیها به ویژه باریمور که با شور و شوق خاصی سراغ نقش رفته، سپرده شده است. بازی زان در نقش شوهر معتاد و الکلی ̎بورلی̎، غافلگیرکننده و تصویری تلخ از ضعف و بیمسئولیتی مردانه است. نکتهٔ جالب اینکه فیلمی با این مضمون و این کارگردان نیازمند نگاهی ذاتاً زنانه به شخصیت اصلیاش بوده است و این را کم دارد! البته در مورد مارشال که فیلمهای پُر احساس را خوب از کار درمیآورد، اما همیشه با فاصلهای پشت سر شخصیتها متوقف میشود و رو به تماشاگر میکند تا ببیند آیا اشکهایش درآمده، تعجبی ندارد. با این همه، ̎بورلیِ̎ خونگرم، شوخطبع و بیادعا از بهترین شخصیتهای فیلمهای او است.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران صادق زیباکلام دولت مجلس شورای اسلامی مجلس انتخابات انتخابات مجلس مجلس دوازدهم انتخابات مجلس دوازدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی ستاد انتخابات کشور دولت سیزدهم
قتل سیل فضای مجازی تهران هواشناسی شهرداری تهران زلزله سازمان هواشناسی وزارت بهداشت پلیس بارش باران آتش سوزی
حقوق سربازان سلامت قیمت شکر خودرو قیمت دلار قیمت خودرو قیمت طلا گاز بازار خودرو نمایشگاه نفت ایران خودرو بانک مرکزی
نمایشگاه کتاب کتاب نمایشگاه کتاب تهران سینمای ایران تلویزیون رضا عطاران دفاع مقدس سینما نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران تئاتر
فناوری کره زمین
اسرائیل رژیم صهیونیستی غزه فلسطین جنگ غزه روسیه آمریکا حماس افغانستان سازمان ملل اوکراین رفح
فوتبال پرسپولیس استقلال رئال مادرید لیگ برتر بازی هوادار باشگاه پرسپولیس لیگ برتر فوتبال ایران لیگ برتر ایران سپاهان باشگاه استقلال
هوش مصنوعی شفق قطبی مریم میرزاخانی ایلان ماسک ناسا اپل تبلیغات نوآوری گوگل
زنان کاهش وزن درمان و آموزش پزشکی دیابت فشار خون قهوه بارداری افسردگی