پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 2 May, 2024
مجله ویستا


نقش تبلیغی حضرت امام سجاد (ع) در حادثه کربلا


تاریخ نشر : ۸۵۰۴۰۶
تیراژ : ۲۰۰۰
تعداد صفحه : ۱۵۸
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۸۲۳۴-۴۲-۶
شماره کنگره : ۸۵۴۰۶۰۸۳
رده دیویی : ۲۹۷.۹۵۴
محل نشر : تهران
جلد : شومیز
قطع : رقعی
زبان کتاب : فارسی
نوع اثر : تالیف
نویسنده : کرمی - بختیار

کتاب حاضر به بررسی نقش تبلیغی امام سجاد (ع) در واقعه‌ی کربلا اختصاص دارد. بر این اساس، نخست، شرح زندگانی امام سجاد (ع) به اجمال بازگو شده و مسائل اجتماعی، سیاسی، و مذهبی دوران نوجوانی آن حضرت نیز علت قیام امام حسین (ع) بررسی گردیده است. سپس، ضمن بیان تعاریف و ماهیت تبلیغ و رابطه‌ی آن با علوم و فنون دیگر و نیز انواع تبلیغ، عناصر و ارکان تبلیغ معرفی شده که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از 'روش‌ها، ابزار، و پیام تبلیغ. هم‌چنین، در بخش پایانی کتاب نشان داده شده که چگونه مبلغ کربلا ـ حضرت سجاد (ع) ـ با استفاده از این روش‌ها و ابزارها با توجه به ویژگی‌های خاص مبلغ، توانست واقعیت‌هایی را که دست خوش توطئه‌های هوس‌پرستان گشته و تحریف و دروغ آن‌ها را در مقابل مردم حایل شده و پوشانده بود، نشان داده و تبلیغات القایی دشمن را افشا نماید که نتیجه‌ی آن به وجود آمدن شورش‌ها و قیام‌های متعدد در کوفه و مدینه و شام علیه یزید بود.