چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 8 May, 2024
مجله ویستا
متقاعد کردن با نیرویی فراتر از کلمات
گاهی اوقات كه می خواهید كسی را متقاعد كنید ، تنها كلمات به كمك شما نمی آیند . آنچه كه پشت حرف هایتان یا فراتر از آنها قرار گرفته اند ، عامل مهم دیگری هستند ، این نیرو آنچه را كه در ناخودآگاه فرد است ، متأثر می كند و آنرا به جنبش در می آورد . مثلاً یك لبخند می تواند از این دسته باشد و اغلب مخاطب شما اصلاً متوجه نمی شود كه چرا و به خاطر چه چیز متقاعد شده و تحت تأثیر قرار گرفته است . خود كلمات هم فاكتور های مؤثری هستند و هنگامی كه با مخاطبتان مثل خودش حرف بزنید ، مؤثرتر خواهند بود . بهتر است بیشتر توضیح دهیم :
▪ دسته اول
تكه كلام هایی هستند كه هر شخص مدام آنها را به كار می برد . مثلاً یكی عادت دارد بگوید : «متوجهم كه چه می گویید...» یا «می فهمم» یا «كاملاً درست است.» به این عبارات یا كلمات توجه كنید و شما هم همانند او بكارشان گیرید . مثلاً وقتی كه می خواهید سر صحبت را باز كنید ، بگویید : «همان طور كه متوجه هستید ...» یا «كاملاً درست است كه شما...» این ترفند به مخاطب می فهماند كه درست مثل او هستید و می تواند به شما اعتماد كند .
▪ دسته دوم
از این روش ها به این شكل است كه كاملاً و با دقت به حرف های مشتریان توجه كنید و دریابید كه او دقیقاً چه می خواهد و خواستار چیست . آیا «او می خواهد كه یك سیستم صوتی پیشرفته در اتومبیلش داشته باشد» یا این كه «دنبال یك دفتر كار مناسب می گردد.» وقتی كه از خواسته آنها آگاه شدید ، به زبانی كه برای بیان آنها بكار می برند، توجه كنید . فرض كنید كه از نیازهای مشتری كاملاً آگاهید و در سخنان خود آن را مطرح كرده او رامتقاعد می كنید كه قادرید احتیاجات او را برآورده كنید . شما هم باید احساس درونی خوبی داشته باشید از این رو نمی خواهید زیر قولتان بزنید . به همین علت ، راهكار ذكر شده مؤثر و پاسخگوست . مثلاً این شرایط را در نظر بگیرید : شما نماینده یك آژانس مسافرتی هستید و علایق مشتری خود را دریافته اید . به او می گویید : «اگر اشتباه نكنم ، می خواهید كه برای تعطیلاتشان به كنار دریا بروید. دوست دارید كه مناظری زیبا و ساحلی آفتابی داشته باشد و مراكز تفریحی هم در همان حوالی وجود داشته باشد و مهم تر از همه خرج یك هفته اقامت از ۲۰۰۰ دلار بیشتر نشود . خیلی شانس آورده اید . چون من دو تور هوایی پیدا كردم كه دقیقاً مثل شرایط شما هستند . دوست دارید برای یكی از این دو بلیط بخرید ؟»
وقتی كه شما عین آن چیزی كه مشتری درخواست كرده ، به او ارائه كنید ، احتمال این كه منصرف شود ، اندك خواهد بود . بیشتر آنها اصلاً متوجه نمی شوند كه در جملاتتان عیناً واژه ها یا عبارات خودشان به كار رفته است . در نهایت متقاعد خواهند شد . به همین دلیل این ترفند به ظاهر ساده نتایج خوبی به دنبال دارد .
By: Steve Gillman
مترجم : آذین صحابی
منبع : روزنامه تفاهم
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران روز دختر دولت سیزدهم دولت رئیس جمهور مجلس شورای اسلامی رافائل گروسی انتخابات سید ابراهیم رئیسی رهبر انقلاب حجاب انتخابات مجلس
قتل تهران پلیس هواشناسی شهرداری تهران سلامت بارش باران آموزش و پرورش سیل شهرداری قوه قضاییه سازمان هواشناسی
گاز نمایشگاه نفت مالیات خودرو قیمت طلا قیمت خودرو مسکن قیمت دلار حقوق بازنشستگان ایران خودرو بازار خودرو بانک مرکزی
نمایشگاه کتاب نمایشگاه کتاب تهران تلویزیون فضای مجازی محمدمهدی اسماعیلی کتاب سینمای ایران سریال دفاع مقدس تئاتر موسیقی سینما
اینوتکس دانشجویان دانش بنیان
رژیم صهیونیستی غزه اسرائیل جنگ غزه فلسطین رفح حماس آمریکا روسیه حمله به رفح نوار غزه طوفان الاقصی
فوتبال استقلال پرسپولیس رئال مادرید لیگ برتر دورتموند ذوب آهن بازی باشگاه استقلال لیگ برتر ایران نساجی لیگ برتر فوتبال ایران
تبلیغات عیسی زارع پور اینترنت اپل سامسونگ ناسا آب گوگل مایکروسافت
سرطان سنگ کلیه هندوانه کبد چرب کمردرد اعتیاد ناباروری بیماران خاص بیمه سبزیجات