یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 5 May, 2024
مجله ویستا
تقاطع - INTERSECTION
سال تولید : ۱۹۹۴
کشور تولیدکننده : امریکا
محصول : باد یورکین و مارک رایدل
کارگردان : رایدل
فیلمنامهنویس : دیوید ریفیل و مارشال بریکمن، بر مبنای فیلمنامهٔ چیزهای زندگی نوشتهٔ پل گیمار و کلود سوته از رمان ژان لوپ دابادی
فیلمبردار : ویلموش ژیگموند
آهنگساز(موسیقی متن) : جیمز نیوتن هوارد
هنرپیشگان : ریچارد گیر، شارون استون، لولیتا داویدوویچ، مارتین لندا، دیوید سلبی، جنی موریسن، ران وایت، ماتیو واکر
نوع فیلم : رنگی، ۹۸ دقیقه
یک آرشیتکت بسیار موفق و پولدار به نام ̎وینسنت ایستمن̎ (گیر) میخواهد از همسرش، ̎سالی̎ (استون) جدا شده، با یک روزنامهنگار موفق به نام ̎ آلیو مارشاک̎ (داویدوویچ) ازدواج کند. ̎وینسنت̎ اما به خاطر دختر چهاردهسالهاش نمیتواند تصمیم درستی بگیرد. در ضمن اینکه به یاد دارد که ̎سالی̎ در موفقیت او نقش بسیاری داشته است. در یک مهمانی به افتخار او، برای افتتاح بنای جدید موزهٔ هنرهای سرخپوستان، ̎ آلیویا ̎ ظاهر میشود و ̎وینسنت̎ مجبور میشود او را به ̎سالی̎ معرفی کند. ̎وینسنت̎ مغشوش و مردد در تصمیمگیری، از مهمانی بیرون میآید. سرانجام تصمیم میگیرد نامهای به ̎ آلیویا ̎ بنویسد و ماجرایشان را خاتمه یافته تلقی کند. اما در میانهٔ راه که میخواهد نامه را به صندوق پست بیندازد، دختر بچهای شاد و سرخوش و پدربزرگش را میبیند و ناگهان تصمیمش عوض میشود. نامه را در جیب میگذارد و به منزل ̎ آلیویا ̎ تلفن میکند و پیغام میگذارد که میخواهد با او ازدواج کند و سپس با سرعت به سمت شهر به راه میافتد. اما در بین راه تصادف میکند و میمیرد. ̎سالی̎ نامه را پیدا میکند، میخواند و از اینکه ̎وینسنت̎ میخواسته نزد او برگردد خوشحال میشود. سپس نامه را پاره میکند و در برخورد با ̎ آلیویا ̎ ـ که او هم به سوی بیمارستان شتافته ـ چیزی از بابت نامه نمیگوید. ̎ آلیویا ̎ هم اشارهای به تلفن ̎وینسنت̎ نمیکند.
ـ بازسازی فیلم چیزهای زندگی (کلود سوته، ۱۹۷۰) چیز تازهای ندارد. در قالب و استفاده از تهمیدات، فیلم با تصادف (بسیار دقیق کار شده) شروع میشود و دوباره در فصل ما قبل آخر به آن بر میگردد و دایره را میبندد. این تمهید تازه نیست. برای رجوع سردستی میشود شروع لارنس عربستان (دیوید لین، ۱۹۶۳) را به یاد میآورد و همین شروع تصادف و مرگ و رجعت به گذشته را (و با اجرائی به همین خوبی ـ آن هم سیسال قبل) و حتی پیشتر سانست بولوارد (بیلی وایلدر، ۱۹۵۰) را با اجرا و تمهیدی درخشانتر و یا حتی صحنهٔ تصادف فیلم سوته (با حرکت کند و نمای بسته). جز این، کوشش در شخصیتپردازی مرد یا لااقل بنبست عاطفی چیزی بدیع. در قالب و اجرا هم به چیزی جز بازسازی یکی از آن فیلمهای کلود لولوشوار سینمای فرانسه، که همهٔ دههٔ ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ فرانسویها خرواریاش را ساختند و روانه بازار کردند، دست نمییابد.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
حسین امیرعبداللهیان حجاب دولت امیرعبداللهیان مجلس شورای اسلامی سازمان همکاری اسلامی انتخابات جنگ شورای نگهبان دولت سیزدهم مجلس انتخابات مجلس دوازدهم
هواشناسی شهرداری تهران زاهدان سیل فضای مجازی یسنا باران سازمان هواشناسی سامانه بارشی آتش سوزی هلال احمر آموزش و پرورش
قیمت دلار قیمت خودرو بازار خودرو خودرو دلار مسکن تورم قیمت طلا بانک مرکزی حقوق بازنشستگان ارز ایران خودرو
تلویزیون صدا و سیما مسعود اسکویی پایتخت موسیقی مهران غفوریان دفاع مقدس صداوسیما سریال سینمای ایران کتاب
اسرائیل رژیم صهیونیستی غزه فلسطین جنگ غزه حماس روسیه نوار غزه اوکراین انگلیس ایالات متحده آمریکا یمن
فوتبال مهدی طارمی پرسپولیس استقلال سپاهان رئال مادرید لیگ برتر بارسلونا جواد نکونام باشگاه استقلال علی خطیر بازی
هوش مصنوعی اینستاگرام گوگل اپل ناسا عکاسی تبلیغات کولر مایکروسافت
دیابت چای کودک توت فرنگی چاقی قهوه