پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 16 May, 2024
مجله ویستا
نقد عقل عملی
تاریخ نشر : ۸۴۱۲۲۳
تیراژ : ۳۰۰۰
تعداد صفحه : ۲۷۲
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۸۹۶۸-۰۴-۷
رده دیویی : ۱۷۰
نوع اثر : ترجمه
زبان کتاب : فارسی
قطع : رقعی
جلد : شومیز
محل نشر : تهران
مترجم : رحمتی - انشاءالله
نویسنده : کانت - ایمانوئل
نگارنده در این رساله میخواهد اثبات کند که عقل عملی محض، موجود است و بدین منظور تمام قوهی عملی عقل را به نقادی میگذارد. به تصریح وی: 'عقل عملی بدون هیچگونه تبانی با عقل نظری برای موضوع فوق محسوس مقولهی علیت یعنی اختیار [آزادی] واقعیت عینی تامین میکند و همین به حکم واقع، وجود چیزی را اثبات میکند که در حالت نخست (یعنی در نقد عقل نظری) فقط قادر به تصور آن بودیم. از این طریق، آموزهی غریب ولی قطعی فلسفهی نقدی نظری مبنی بر این که ذهن اندیشمند در شهود درونی برای خودش فقط یک پدیدار است، درنقد عقل عملی کاملا به اثبات میرسد و این اثبات چندان تمام و کمال است که اگر هم نقد عقل نظری هرگز این قضیه را اثبات نکرده بود، از این طریق به اثبات آن میرسیدیم. به علاوه از این طریق میتوانم دریابم که چرا مهمترین اشکالات در خصوص این نقد که تا کنون به نظرم رسیده است، درست حول این دو مطلب میچرخد: یعنی از سویی واقعیت عینی مقولات در مقام تطبیق آنها بر دوات معقول که در شناخت نظری، انکار و در شناخت عملی، اثبات شده است و از سوی دیگر، این تقاضای تناقضآمیز که باید خویش را به عنوان فاعل اختیار، ذات معقول و در عین حال از منظر طبیعت فیزیکی، در آگاهی تجربی خویش، پدیدار تلقی کنیم'.
تیراژ : ۳۰۰۰
تعداد صفحه : ۲۷۲
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۸۹۶۸-۰۴-۷
رده دیویی : ۱۷۰
نوع اثر : ترجمه
زبان کتاب : فارسی
قطع : رقعی
جلد : شومیز
محل نشر : تهران
مترجم : رحمتی - انشاءالله
نویسنده : کانت - ایمانوئل
نگارنده در این رساله میخواهد اثبات کند که عقل عملی محض، موجود است و بدین منظور تمام قوهی عملی عقل را به نقادی میگذارد. به تصریح وی: 'عقل عملی بدون هیچگونه تبانی با عقل نظری برای موضوع فوق محسوس مقولهی علیت یعنی اختیار [آزادی] واقعیت عینی تامین میکند و همین به حکم واقع، وجود چیزی را اثبات میکند که در حالت نخست (یعنی در نقد عقل نظری) فقط قادر به تصور آن بودیم. از این طریق، آموزهی غریب ولی قطعی فلسفهی نقدی نظری مبنی بر این که ذهن اندیشمند در شهود درونی برای خودش فقط یک پدیدار است، درنقد عقل عملی کاملا به اثبات میرسد و این اثبات چندان تمام و کمال است که اگر هم نقد عقل نظری هرگز این قضیه را اثبات نکرده بود، از این طریق به اثبات آن میرسیدیم. به علاوه از این طریق میتوانم دریابم که چرا مهمترین اشکالات در خصوص این نقد که تا کنون به نظرم رسیده است، درست حول این دو مطلب میچرخد: یعنی از سویی واقعیت عینی مقولات در مقام تطبیق آنها بر دوات معقول که در شناخت نظری، انکار و در شناخت عملی، اثبات شده است و از سوی دیگر، این تقاضای تناقضآمیز که باید خویش را به عنوان فاعل اختیار، ذات معقول و در عین حال از منظر طبیعت فیزیکی، در آگاهی تجربی خویش، پدیدار تلقی کنیم'.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران مجلس شورای اسلامی دولت مجلس تعطیلی شنبه ها شورای نگهبان قوه قضائیه دولت سیزدهم رئیس جمهور رهبر انقلاب حسن روحانی مجلس یازدهم
مشهد سیل سیل مشهد قوه قضاییه تهران هواشناسی پلیس قتل شهرداری تهران فضای مجازی بارش باران سازمان هواشناسی
خودرو مالیات تعطیلی شنبه قیمت دلار قیمت خودرو بازار خودرو قیمت طلا بانک مرکزی دلار سایپا مسکن بورس
سریال تلویزیون نمایشگاه کتاب کتاب نمایشگاه کتاب تهران موسیقی فردوسی سحر دولتشاهی شاهنامه سینمای ایران دفاع مقدس سینما
دانشگاه تهران شورای عالی انقلاب فرهنگی فضا تحقیقات و فناوری
فلسطین رژیم صهیونیستی غزه اسرائیل آمریکا جنگ غزه روسیه حماس چین ترکیه اوکراین نوار غزه
استقلال فوتبال پرسپولیس لیگ برتر جواد نکونام بازی لیگ برتر ایران رئال مادرید باشگاه استقلال فولاد خوزستان مهدی طارمی فولاد
هوش مصنوعی گوگل عیسی زارع پور ایرانسل تبلیغات سرعت اینترنت ناسا موبایل تلفن همراه دوربین
دیابت چای سرطان چاقی کاهش وزن زوال عقل کودک بارداری سرماخوردگی