پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 2 May, 2024
مجله ویستا
بررسی روانشناختی خودکامگی
تاریخ نشر : ۸۴۱۱۰۴
تیراژ : ۱۰۰۰
تعداد صفحه : ۱۶۰
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۸۵۶۴-۳۹-۶
رده دیویی : ۳۲۱.۹
نوع اثر : ترجمه
زبان کتاب : فارسی
قطع : رقعی
جلد : شومیز
محل نشر : تهران
نویسنده : اشپربر - مانس
مترجم : صاحبی - علی
مجموعهی حاضر دربرگیرنده گفتارهایی است از نگارنده که با هدف تحلیل جباریت و روانشناسی سیاسی، نگاشته شدهاند. نگارنده با در نظر گرفتن دو مفهوم 'احساس خود کمبینی' و 'تبدیل آن به عقدهی حقارت متراکم و رغبتهای اجتماعی (خود را جای دیگران گذاشتن و از زاویهی دید آنان به مسائل نگریستن) ریشهی استبداد را تبیین مینماید. به تصریح مترجم: 'با درنظر گرفتن این دو مفهوم میتوان ریشهی استبداد و خودکامگی را در هر شرایط و محیطی اعم از محیط خانواده، محیط کار، جمع دوستان، محیط آموزشی و بین معلم و متعلم و نظام سیاسی ـ اجتماعی تبیین کرد. کسی که امکان بازسازی شخصیتی به هر دلیلی برایش میسر نشده و دچار عقدهی حقارت است، هر نوع صدای مخالف عقیدهی خود را نوعی تحقیر برای خود میشمارد و عدم مجیزگویی و تاکید دیگران را نوعی مقاومت و ایستادگی در برابر خود میپندارد و کاملا هویداست که او برای خاموش کردن این احساس به هر وسیلهای متوسل میشود که راحتترین آن، از میان برداشتن یا سرکوب مخالفان است. از طرف دیگر فردی که فاقد رغبتهای اجتماعی است هرگز نمیتواند خود را در جایگاه دیگران قرار داده و از منظر آنان به مسائل بنگرد. از این رو نگاه خود را اصیل، احساس خود را سالم و صرفا اندیشهی خود را صحیح دانسته و احساس دیگران را جعلی میداند. پرواضح است که چنین کسی اگر صاحب قدرت باشد، با دیگران چگونه رفتار خواهدکرد'.
تیراژ : ۱۰۰۰
تعداد صفحه : ۱۶۰
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۸۵۶۴-۳۹-۶
رده دیویی : ۳۲۱.۹
نوع اثر : ترجمه
زبان کتاب : فارسی
قطع : رقعی
جلد : شومیز
محل نشر : تهران
نویسنده : اشپربر - مانس
مترجم : صاحبی - علی
مجموعهی حاضر دربرگیرنده گفتارهایی است از نگارنده که با هدف تحلیل جباریت و روانشناسی سیاسی، نگاشته شدهاند. نگارنده با در نظر گرفتن دو مفهوم 'احساس خود کمبینی' و 'تبدیل آن به عقدهی حقارت متراکم و رغبتهای اجتماعی (خود را جای دیگران گذاشتن و از زاویهی دید آنان به مسائل نگریستن) ریشهی استبداد را تبیین مینماید. به تصریح مترجم: 'با درنظر گرفتن این دو مفهوم میتوان ریشهی استبداد و خودکامگی را در هر شرایط و محیطی اعم از محیط خانواده، محیط کار، جمع دوستان، محیط آموزشی و بین معلم و متعلم و نظام سیاسی ـ اجتماعی تبیین کرد. کسی که امکان بازسازی شخصیتی به هر دلیلی برایش میسر نشده و دچار عقدهی حقارت است، هر نوع صدای مخالف عقیدهی خود را نوعی تحقیر برای خود میشمارد و عدم مجیزگویی و تاکید دیگران را نوعی مقاومت و ایستادگی در برابر خود میپندارد و کاملا هویداست که او برای خاموش کردن این احساس به هر وسیلهای متوسل میشود که راحتترین آن، از میان برداشتن یا سرکوب مخالفان است. از طرف دیگر فردی که فاقد رغبتهای اجتماعی است هرگز نمیتواند خود را در جایگاه دیگران قرار داده و از منظر آنان به مسائل بنگرد. از این رو نگاه خود را اصیل، احساس خود را سالم و صرفا اندیشهی خود را صحیح دانسته و احساس دیگران را جعلی میداند. پرواضح است که چنین کسی اگر صاحب قدرت باشد، با دیگران چگونه رفتار خواهدکرد'.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران اسرائیل آمریکا مجلس شورای اسلامی دولت دولت سیزدهم روز معلم معلمان رهبر انقلاب مجلس خلیج فارس بابک زنجانی
آتش سوزی تهران پلیس زلزله معلم قتل شهرداری تهران سیل آموزش و پرورش قوه قضاییه سلامت دستگیری
قیمت طلا قیمت خودرو قیمت دلار خودرو بازار خودرو دلار بانک مرکزی ایران خودرو سایپا کارگران تورم قیمت
سریال مشهد تلویزیون فیلم سینمایی سینمای ایران سینما دفاع مقدس فیلم رسانه ملی موسیقی
مکزیک
رژیم صهیونیستی فلسطین حماس غزه جنگ غزه نوار غزه انگلیس ترکیه ایالات متحده آمریکا عربستان اوکراین یمن
استقلال فوتبال پرسپولیس سپاهان تراکتور علی خطیر لیگ برتر ایران رئال مادرید لیگ قهرمانان اروپا باشگاه استقلال بایرن مونیخ لیگ برتر
هوش مصنوعی تلفن همراه اینستاگرام اپل گوگل تبلیغات همراه اول پهپاد ناسا وزیر ارتباطات نخبگان
سرطان خواب فشار خون کبد چرب بیماری قلبی دیابت کاهش وزن مسمومیت داروخانه