چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 15 May, 2024
مجله ویستا
ملاقات با والدین - meet the parents
سال تولید : ۲۰۰۰
کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : نانسی تننبام، جین رزنتال، رابرت دنیرو و جی روچ
کارگردان : روچ
فیلمنامهنویس : جیم هرزفلد و جان هامبرگ، برمبنای فیلمنامهای نوشته گرگ گلینا و مری روت کلارک از داستانی نوشته خودش
فیلمبردار : پیتر جیمز
آهنگساز(موسیقی متن) : رندی نیومن
هنرپیشگان : دنیرو، بن استیلر، بلایت دانر، تری پولو، جیمز ربهورن، جان ایبراهمز و اوئن ویلسن.
نوع فیلم : رنگی، ۱۰۸ دقیقه
صدا :
̎گرگ فاکر̎ (استیلر) دلباختهٔ ̎پم برنز̎ (پولو) است و سفر قریبالوقوعشان به خانه والدین او در لانگ آیلند (جائی که قرار است در تعطیلات آخر هفته خواهرش ازدواج کند) به نظرش بهترین موقعیتی است که طی آن میتواند از او تقاضای ازدواج کند. اما از لحظهای که ̎گرگ̎ به والدین ̎پم̎ معرفی میشود، اوضاع به ضررش تغییر میکند. ̎جک̎ (دنیرو)، پدر ̎پم̎، بلافاصله از نامزد دخترش بدش میآید، از کار او (پرستاری) انتقاد میکند و بهطور تحقیرآمیزی تفاوتی را که بین او و خانوادهٔ ̎پم̎ وجود دارد، به رخش میکشد. در حالی که ̎گرگ̎ بیقید و بند و تقریباً فاقد جاهطلبی ـ و بدتر از همه، یهودی ـ است، ̎پم̎ از خاندانی متین و موقر و سفیدپوست و آنگلوساکسن و پروتستان است. در چشم به هم زدنی اوضاع بدتر و بدتر میشود و ̎گرگ̎، هم خشم پدر ̎پم̎ را ـ که معلوم میشود سیوچهار سال برای ̎سیا̎ کار کرده برمیانگیزد و هم غضب باقی خانواده را و تقریباً یک تنه خانهشان را نابود میکند و در این فاصله، مراسم عروسی خواهر ̎پم̎ را نیز برهم میزند...
● از بهترین و موفقترین کمدیهای سینمای معاصر آمریکا که برخلاف جریان رایج آزاردهندهٔ هجویههای سخیف دو دههٔ اخیر سینمای آمریکا، نیرو و توانش را از لحظات، موقعیتها و گفتوگوهای درخشان و بدیعش کسب میکند، نه دست انداختن عوامانهٔ موقعیتهای جدی فیلمهای دیگر. استیلر که همراه آدام سندلر، مکتبی تازه در سینمای کمدی آمریکا پیریزی کردند، اینجا نیز موقعیت رقتبار و غمخوارانهای دارد و همچون اغلب فیلمهایش در نمایش گرفتاریهای یک ̎آدم معمولی̎ سنگ تمام میگذارد. گرفتاریهائی که از نام سوء تفاهم برانگیزش (̎فاکر̎) گرفته تا شغل و حرفهٔ نامتعارفش (پرستاری) دردسرهائی عذابآور برایش خلق میکنند. دنیرو نیز تصویر کاملی از ̎مردی که پشت ستارهٔ حلبیاش قلبی از طلا دارد ارائه میکند و توهمش نسبت به هوش و فراست غیر طبیعیاش، تصویری بلاهتآمیز از او خلق میکند. فیلم با موفقیت تجاری فوقالعادهای روبهرو شد و در صحنهٔ پایانیاش با گفتوگوی رندانهٔ دنیرو و همسرش مبنی بر تمایل برای ملاقات با والدین ̎فاکر̎ تمام میشود، تا چند سال بعد، ادامهای براساس ماجراهای همین ملاقات تحت عنوان ملاقات با فاکرها (روچ، ۲۰۰۴) با افزوده شدن داستین هافمن و باربارا استرایسند به گروه بازیگران قبلی ساخته شود.
کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : نانسی تننبام، جین رزنتال، رابرت دنیرو و جی روچ
کارگردان : روچ
فیلمنامهنویس : جیم هرزفلد و جان هامبرگ، برمبنای فیلمنامهای نوشته گرگ گلینا و مری روت کلارک از داستانی نوشته خودش
فیلمبردار : پیتر جیمز
آهنگساز(موسیقی متن) : رندی نیومن
هنرپیشگان : دنیرو، بن استیلر، بلایت دانر، تری پولو، جیمز ربهورن، جان ایبراهمز و اوئن ویلسن.
نوع فیلم : رنگی، ۱۰۸ دقیقه
صدا :
̎گرگ فاکر̎ (استیلر) دلباختهٔ ̎پم برنز̎ (پولو) است و سفر قریبالوقوعشان به خانه والدین او در لانگ آیلند (جائی که قرار است در تعطیلات آخر هفته خواهرش ازدواج کند) به نظرش بهترین موقعیتی است که طی آن میتواند از او تقاضای ازدواج کند. اما از لحظهای که ̎گرگ̎ به والدین ̎پم̎ معرفی میشود، اوضاع به ضررش تغییر میکند. ̎جک̎ (دنیرو)، پدر ̎پم̎، بلافاصله از نامزد دخترش بدش میآید، از کار او (پرستاری) انتقاد میکند و بهطور تحقیرآمیزی تفاوتی را که بین او و خانوادهٔ ̎پم̎ وجود دارد، به رخش میکشد. در حالی که ̎گرگ̎ بیقید و بند و تقریباً فاقد جاهطلبی ـ و بدتر از همه، یهودی ـ است، ̎پم̎ از خاندانی متین و موقر و سفیدپوست و آنگلوساکسن و پروتستان است. در چشم به هم زدنی اوضاع بدتر و بدتر میشود و ̎گرگ̎، هم خشم پدر ̎پم̎ را ـ که معلوم میشود سیوچهار سال برای ̎سیا̎ کار کرده برمیانگیزد و هم غضب باقی خانواده را و تقریباً یک تنه خانهشان را نابود میکند و در این فاصله، مراسم عروسی خواهر ̎پم̎ را نیز برهم میزند...
● از بهترین و موفقترین کمدیهای سینمای معاصر آمریکا که برخلاف جریان رایج آزاردهندهٔ هجویههای سخیف دو دههٔ اخیر سینمای آمریکا، نیرو و توانش را از لحظات، موقعیتها و گفتوگوهای درخشان و بدیعش کسب میکند، نه دست انداختن عوامانهٔ موقعیتهای جدی فیلمهای دیگر. استیلر که همراه آدام سندلر، مکتبی تازه در سینمای کمدی آمریکا پیریزی کردند، اینجا نیز موقعیت رقتبار و غمخوارانهای دارد و همچون اغلب فیلمهایش در نمایش گرفتاریهای یک ̎آدم معمولی̎ سنگ تمام میگذارد. گرفتاریهائی که از نام سوء تفاهم برانگیزش (̎فاکر̎) گرفته تا شغل و حرفهٔ نامتعارفش (پرستاری) دردسرهائی عذابآور برایش خلق میکنند. دنیرو نیز تصویر کاملی از ̎مردی که پشت ستارهٔ حلبیاش قلبی از طلا دارد ارائه میکند و توهمش نسبت به هوش و فراست غیر طبیعیاش، تصویری بلاهتآمیز از او خلق میکند. فیلم با موفقیت تجاری فوقالعادهای روبهرو شد و در صحنهٔ پایانیاش با گفتوگوی رندانهٔ دنیرو و همسرش مبنی بر تمایل برای ملاقات با والدین ̎فاکر̎ تمام میشود، تا چند سال بعد، ادامهای براساس ماجراهای همین ملاقات تحت عنوان ملاقات با فاکرها (روچ، ۲۰۰۴) با افزوده شدن داستین هافمن و باربارا استرایسند به گروه بازیگران قبلی ساخته شود.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
مجلس شورای اسلامی مجلس ایران رئیس جمهور دولت شورای نگهبان دولت سیزدهم رهبر انقلاب مجلس یازدهم صادق زیباکلام حسن روحانی حجاب
قوه قضاییه هواشناسی تهران قتل شهرداری تهران پلیس بارش باران دستگیری سازمان هواشناسی سیل آموزش و پرورش حج تمتع
قیمت دلار قیمت خودرو مالیات یارانه بانک مرکزی بازار خودرو خودرو قیمت طلا سایپا دلار بورس مسکن
کتاب تئاتر آلیس مونرو فردوسی نمایشگاه کتاب شاهنامه همایون شجریان سحر دولتشاهی نمایشگاه کتاب تهران سینمای ایران تلویزیون دفاع مقدس
سرعت اینترنت وزارت علوم دانشگاه تهران فضا تحقیقات و فناوری
اسرائیل رژیم صهیونیستی غزه فلسطین آمریکا جنگ غزه روسیه حماس نوار غزه اوکراین ترکیه افغانستان
فوتبال استقلال پرسپولیس لیگ برتر باشگاه استقلال لیگ برتر انگلیس لیگ برتر ایران فولاد خوزستان فولاد مهدی طارمی جواد نکونام بازی
هوش مصنوعی گوگل تبلیغات تلفن همراه ناسا موبایل هواپیما فیبر نوری دوربین نوآوری اینستاگرام
وزارت بهداشت سرطان رژیم غذایی قهوه زوال عقل کودک نمک کاهش وزن دیابت سلامت روان