پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 16 May, 2024
مجله ویستا


کودک استثنایی در کلاس عادی (راهنمای آموزشی مربیان)


کودک استثنایی در کلاس عادی (راهنمای آموزشی مربیان)
نویسنده : نیلسن - لی‌براتلند
مترجم : جباری - سوسن
محل نشر : قم
تاریخ نشر : ۱۳۸۰/۰۲/۲۶
رده دیویی : ۳۷۱.۹۲۸
قطع : وزیری
جلد : شومیز
تعداد صفحه : ۱۵۶
نوع اثر : ترجمه
زبان کتاب : فارسی
نوبت چاپ : ۱
تیراژ : ۲۰۰۰
شابک : ۹۶۴-۷۰۹۰-۲۰-X

مطالب این کتاب شامل اطلاعات اساسی در ارتباط با ماهیت و ویژگی‌های ناتوانی‌های خاصی در کودکان استثنایی, نیز راهبردهای آموزشی مورد نیاز برای معلمان است . نگارنده در فصل نخستین ضمن بیان ویژگی‌های آموزشی کودکان استثنایی ;نحوه ایجاد محیط آموزشی مناسب و راه‌های مشارکت والدین در آموزش کودکان را بازگو کرده است . در فصل دوم, نیز انواع ناتوانی‌های خاص در کودکان, نظیر :زبان پریشی, اختلال نقص توجه و اختلال بیش فعالی نقص توجه, اختلال پردازش شنیداری, آتیسم, فلج مغزی, نارسا خوانی, صرع و سندرم الکل جنینی توضیح داده شده است .در فصل پایانی, چهار نوع نارسایی جسمی کودکان, یعنی آسم, دیابت, نارسانی قلبی و هموفیلی, و ارتباط آن با آموزش کودکان استثنایی تشریح می‌شود .