دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 6 May, 2024
مجله ویستا
بهاران در یک شهر کوچک - SPRINGTIME A SMALL TOWN
سال تولید : ۲۰۰۲
کشور تولیدکننده : چین، هنگکنگ، فرانسه و هلند
محصول : تانگ یاتینگ، لی شیائووان و بیل کُنگ
کارگردان : تیان ژوانگژوانگ
فیلمنامهنویس : آە چنگ، بر مبنای داستان لی تیانجی از فیلمنامهای نوشتهٔ فئی مو
فیلمبردار : مارک لی پینگ ـ بینگ
آهنگساز(موسیقی متن) : ژائو لی
هنرپیشگان : هو جینگفان، وو جون، شین بائی کینگ، یه شیائو کنگ و لو سیسی
نوع فیلم : رنگی، ۱۱۶ دقیقه
چین، سال ۱۹۴۶. ̎یوون̎ (جنیگفان) به اتفاق شوهر مریض احوالش، ̎دای لیان̎ (جون) و خواهر نوجوانِ پرسروصدای شوهرش، ̎دای شیو̎ (سیسی)، در خانهای روستائی زندگی میکنند. ̎لایو هوآنگ̎ (شیائو کنگ)، پیشخدمتشان، نیز سالهاست به کارهای خانه میرسد. ̎یوون̎ از شوهرش مواظبت میکند و با او مهربان است ولی بهنظر نمیرسد دوستش داشته باشد. ̎یوون̎ از اینکه شوهرش به خاطر بیماری مداومش نمیتواند بچهای به او بدهد، نومید شده و در اتاقی جداگانه میخوابد. ̎لیان̎ نیز به نوبهٔ خود، به خاطر آنکه نمیتواند درست نیازهای همسرش را برآورده سازد، احساس شرمساری و عذاب وجدان دارد. زندگی آنان با سر رسیدنِ دوست دوران بچگی ̎لیان̎، ̎ژانگ ژیچن̎ (بائی کینگ)، پزشکی جهاندیده، به هم میریزد. ̎لیان̎ خیلی زود باخبر میشود که دوست قدیمیاش، سالها پیش همسایهٔ همسرش بوده؛ ولی آنچه نمیداند این است که آنان ضمناً دلباختهٔ یکدیگر بودهاند و خیال داشتهاند با هم ازدواج کنند. در حالیکه ̎یوون̎ و ̎ژیچن̎ سعی میکنند ـ با وجود احساس مسئولیتی که نسبت به ̎لیان̎ دارند ـ با عشق و عاطفهٔ قدیمی و ماندگارشان کنار بیایند، تنشها در بین افراد خانواده بالا میگیرد.
● ژوانگژوانگ در سال ۱۹۹۳ با فیلم بحث برانگیز بادبادک آبی توجه را به خود جلب کرد و همین فیلم برای یک دهه او به محاق افکند. بهاران... بازگشت او و چالشی خودخواسته بود، یعنی بازسازی محبوبترین و ـ بهزعم بعضی از کسانی که آن را دیدهاند ـ یکی از بهترین فیلمهای تاریخ سینمای چین با همین نام محصول ۱۹۴۹ و ساختهٔ کارگردانی به نام فئی مو. فیلمی با پنج شخصیت دربارهٔ احساساتی که از دل ویرانههای شهری در جنوب چین در ۱۹۴۶ (سه سال پیش از انقلاب) سر بر میآورند و باعث تشویش شخصیتهائی آرام، خویشتندار و بسیار ̎مثبت̎ میشوند. فیلم البته به دلیل مقطع زمانی حوادث یک تمثیل سیاسی با بار نوستالژیک نیز به شمار آمده است و برای خود چینیها باید بسیار معنادارتر باشد. فیلم از لحاظ تصویری زیباست ـ با نماهائی که شخصیتها را از پشت پنجره و در قابهای گاه چندگانهٔ موزون و دقیق نشان میدهد، تکیه بر نماهای متوسط بلند و حرکتهای خرامان دوربین ـ و حفظ لحنی ثابت و بیتغییر به مدت دو ساعت هم طبعاً بخشی از چالش تیان بوده است. اما نمیتوان انکار کرد که فیلم واقعاً کند و جانگاه است و ثبات فرمگرایانهاش، به هر صورت به قیمت فقدان کاوش عمیقترین در حال و روز درونی شخصیتها تمام میشود که تقریباً از اوایل کار میتوان مسیرشان را پیشبینی کرد.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران آمریکا غزه شورای نگهبان مجلس شورای اسلامی انتخابات حسین امیرعبداللهیان حجاب رسانه جنگ دولت سیزدهم حسن روحانی
هواشناسی شهرداری تهران سلامت تهران قتل فضای مجازی سیلاب آموزش و پرورش شهرداری سازمان هواشناسی باران سامانه بارشی
قیمت دلار خودرو قیمت طلا بازار خودرو بانک مرکزی قیمت خودرو دلار ایران خودرو حقوق بازنشستگان مسکن تورم یارانه
محمدعلی علومی تتلو نمایشگاه کتاب تلویزیون سینمای ایران دفاع مقدس مسعود اسکویی صدا و سیما موسیقی سریال مهران غفوریان
دانشگاه آزاد اسلامی دانش بنیان
اسرائیل رژیم صهیونیستی فلسطین حماس جنگ غزه روسیه طوفان الاقصی اوکراین نتانیاهو نوار غزه ایالات متحده آمریکا جنگ اوکراین
فوتبال استقلال نساجی لیگ برتر جواد نکونام عبدالله ویسی سپاهان رئال مادرید بازی پرسپولیس بارسلونا لیگ برتر انگلیس
اپل اینستاگرام آیفون گوگل باتری مایکروسافت ناسا
بیمه کاهش وزن سیگار توت فرنگی فشار خون اعتماد به نفس کبد چرب