پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 2 May, 2024
مجله ویستا


تجارت الکترونیک: E-commerce multi level marketing (network marketing)


تاریخ نشر : ۸۴۱۱۱۱
تیراژ : ۱۰۰۰۰
تعداد صفحه : ۱۴۰
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۹۳۶۵۴-۷-۸
رده دیویی : ۶۵۸.۰۵۴۶۷۸
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
قطع : وزیری
جلد : شومیز
محل نشر : تهران
نویسنده : صحرائیان - سیدمهدی

نگارنده ابتدا تعاریفی در تجارت الکترونیک به دست می‌دهد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به تعریف تجارت الکترونیک، تعاملات مشتری، ویژگی‌ خاص تجارت الکترونیک، شیوه‌ی تجارت کالا و گسترش زنجیره‌ی شرکت‌های تولیدی و محصولات جایگزین، اشاره کرد. منظور از تجارت الکترونیک در این تعاریف، انجام هرگونه امور تجاری و بازرگانی است به صورت online و از طریق شبکه‌ کامپیوتی که این امر می‌تواند شامل خرید و فروش عمده یا خرده کالاهایی فیزیکی و غیر فیزیکی، عرضه‌ی سرویس‌های مختلف به مشتریان و دیگر موارد تجاری باشند. به واسطه‌ی این روش، تجار قادرند که محصولات و خدمات خود را به شکل تمام وقت و به تمام خریداران در سرتاسر جهان، متستقل از مرزهای جغرافیایی و ملیت‌ها عرضه کنند، مباحث عمده‌ی کتاب، عبارت است از: 'تجارت الکترونیک و اشکال ان'، 'سوء استفاده از تجارت اللکترونیک و راه‌کارهای پیشگیری از آن' و 'شاخص‌های تمایز شرکت‌های پول‌گردان از شرکت‌های کالاگردان در سیستم تجارت الکترونیک'. در ادامه پس از بررسی و مطالعه‌ی شرکت‌های ایرانی و خارجی فعال در تجارت الکترونیک که در محدوده‌ی ایران مطرح هستند، مطلوب‌ترین الگو انتخاب شده و پس از اصلاح الگو ـ به منزله‌ی یک نمونه تجارت الکترونیک سالم ـ عرضه گردد به گونه‌ای که بتواند در شبکه‌ی بازاریابی Network Marketing به شیوه‌ای فعالیت کند که تمامی وجوه شرعی و قانونی و الزامات تفکر علمی توسعه و منافع اقتصاد ملی در آن رعایت شود.