یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 12 May, 2024
مجله ویستا
جان سخت - Die Hard
سال تولید : ۱۹۸۸
کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : لارنس گوردون و جوئل سیلور
کارگردان : جان مکتیرنان.
فیلمنامهنویس : جب استوارت و استیون دِ سوزا، برمبنای رمانی نوشته رودریک تورپ.
فیلمبردار : یان دِ بونت.
آهنگساز(موسیقی متن) : مایکل کیمن.
هنرپیشگان : بروس ویلیس، بانی بدلیا، رجینالد ولجانسن، پل گلیسن، دِو ورو وایت، ویلیام آترتن، هارت بوچنر، آلن ریکمن و الکساندر گودونوف.
نوع فیلم : رنگی، ۱۳۲ دقیقه.
در شب کریسمس، «جان مکلین» (ویلیس)، پلیس نیویورکی به لس آنجلس میآید تا تعطیلات را با «هالی» (بدلیا)، همسرش که از او جدا شده و دو فرززندش بگذراند. عامل اصلی این جدائی، شغل مهمی است که «هالی» به تازگی در اداره مرکزی جدیدالتأسیس یک شرکت ژاپنی (آسمان خراش سر به فلک کشیده در مرکز لس آنجلس) به دست آورده است. «مکلین»، همسرش را در مهمانی شب سال نو که در طبقه سیام ساختمان برگزار میشود، ملاقات میکند. در اینجا گروهی از تروریستها به رهبری «هانس گروبر» (ریکمن)، تبهکار آلمانیالاصل به ساختمان هجوم میآورند، آنجا را تصرف میکنند و تمام مهمانان را به گروگان میگیرند. هدف اصلی آنان نفوذ به سیستم پیچیده گاوصندوق شرکت و ربودن ششصد و هفتاد میلیون دلار اوراق بهادار موجود در آن است. «مکلین» از دست تروریستها میگریزد، خود را به طبقات فوقانی آسمان خراش میرساند و از آنجا نبردی یک تنه را علیه مهاجمان آغاز میکنند...
* مهارت مثالزدنی مکتیرنان در کارگردانی صحنههای «اکشن»، جان سخت را به یکی از بزرگترین موفقیتهای سال 1988 بدل میکند، موقعیت اینگونه آثار را در سینما تا حد یک «ژانر» ارتقا میدهد و از ویلیس بازیگر سابق کمدی، یک ستاره میسازد. فیلم علاوه بر دو دنباله: جان سخت 2 (رنیهارلین، 1990) و جان سخت با تمام نیرو (مکتیرنان، 1995) تعداد بیشماری از تقلیدها را در ادامه دارد. فیلمهائی مثل در محاصره (اندرو دیویس، 1992)، صخره نورد (هارلین، 1993) و سرعت (یان دِ بونت، 1994)، در طراح داستانی، نحوه شخصیتپردازی و حتی جزئیات وامدار این فیلماند. جان سخت بهعنوان فیلمی از بدنه سینمای آمریکا در عصر رانلد ریگان، اثری «خانواده محور» و «بیگانهستیز» است: زن - آزاد - خواهی (متجلی در استقلالطلبی «هالی» و استفاده او از نامپدریاش در شرکت)، بهعنوان عاملی برای تلاشی ساختار خانواده آمریکائی معرفی میشود. «مکلین»، در پایان، ضمن غلبه بر تبهکاران با نجات همسرش موفق به حفظ ساختار خانواده (که اهمیتش در طول فیلم با ارجاعهای مداوم به جایگاه «عکس خانوادگی» مؤکد میشود)، نیز میگردد. از سوی دیگر تروریستهای آلمانی و انحصارگران ژاپنی در طول فیلم بهعنوان تهدید اصلی معرفی میشوند. در پایان، نجات «هالی» از دست تروریست آلمانی، با به دور افکندان ساعتمچی گرانبهای اهدائی رئیس شرکت ژاپنی حاصل میشود.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران مجلس شورای اسلامی انتخابات انتخابات مجلس مجلس دوازدهم مجلس انتخابات مجلس دوازدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی ستاد انتخابات کشور دولت سیزدهم رئیس جمهور رهبر انقلاب
هواشناسی تهران آتش سوزی زلزله شهرداری تهران سیل فضای مجازی سازمان هواشناسی پلیس بارش باران قتل سلامت
خودرو قیمت خودرو قیمت دلار گاز قیمت طلا حقوق بازنشستگان ایران خودرو بازار خودرو بانک مرکزی پالایش و پتروشیمی نمایشگاه نفت مالیات
نمایشگاه کتاب کیانوش عیاری رضا عطاران تلویزیون کتاب نمایشگاه کتاب تهران سینمای ایران دفاع مقدس نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران سینما سریال مهران مدیری
هوش مصنوعی قطب شمال
رژیم صهیونیستی اسرائیل غزه فلسطین جنگ غزه آمریکا روسیه حماس سازمان ملل رفح اوکراین افغانستان
پرسپولیس فوتبال استقلال لیگ برتر هوادار لیگ برتر فوتبال ایران لیگ برتر ایران رئال مادرید سپاهان باشگاه پرسپولیس لیگ قهرمانان اروپا بازی
دولت ایلان ماسک فناوری ناسا تبلیغات اپل طوفان خورشیدی روزنامه گوگل ماهواره
آلزایمر استرس دیابت دخانیات سیگار فشار خون بارداری توت فرنگی افسردگی شیر