پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 9 May, 2024
مجله ویستا
بسیط الحقیقه از دیدگاه ملاصدرا و منادشناسی لایبنیتز
تاریخ نشر : ۸۴۰۸۱۱
تیراژ : ۱۵۰۰
تعداد صفحه : ۴۰۸
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۳۷۱-۷۷۸-X
رده دیویی : ۱۸۱.۰۷
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
قطع : وزیری
جلد : شومیز
محل نشر : قم
نویسنده : زکوی - علیاصغر
در کتاب آمده است: 'مفهوم بساطت به طور کلی و قواعد مربوط به آن؛ به ویژه قاعدهی بسیط الحقیقه در اندیشهی صدرایی جایگاه و موقعیت بسیار بلندی دارد. از سوی دیگر در فلسفهی مغرب زمین، لایبنیتز به دیدگاههای مشابهی در این خصوص دست یافت'. در کتاب حاضر، نوعی بررسی تطبیقی میان بسیط الحقیقه از دیدگاه ملاصدرا و مناد شناسی لایبنیتز صورت گرفته است. بر این اساس، نخست، مختصری از زندگی، شخصیت، و آثار این دو فیلسوف بازگو شده و مبانی فلسفی این دو با هم مقایسه گردیده است. بخش بعدی به مبحثی در باب 'بساطت و ترکیب' اختصاص دارد. هم چنین، قاعدهی بسیط الحقیقه ـ از جمله قواعد مهم در حکمت متعالیه که عبارت از این است که: بسیط حقیقی، همهی اشیاء است، در حالی که هیچ یک از آنها نیست؛ یعنی دارای کلمات، جهات وجودی و خیر همهی چیزها بوده و از نقایص، حدود و تعنیات آنها مبرا است ـ تشریح گردیده و پیشینهی تاریخی آن بیان شده است. هم چنین قاعدهی بسیط الحقیقه در تفکر صدرایی و از دیدگاه حکمای بعد از صدرالمتالهین بررسی شده و در پایان نیز مناد شناسی لایبنیتز با بسیط الحقیقهی صدرایی مقایسه شده است.
تیراژ : ۱۵۰۰
تعداد صفحه : ۴۰۸
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۳۷۱-۷۷۸-X
رده دیویی : ۱۸۱.۰۷
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
قطع : وزیری
جلد : شومیز
محل نشر : قم
نویسنده : زکوی - علیاصغر
در کتاب آمده است: 'مفهوم بساطت به طور کلی و قواعد مربوط به آن؛ به ویژه قاعدهی بسیط الحقیقه در اندیشهی صدرایی جایگاه و موقعیت بسیار بلندی دارد. از سوی دیگر در فلسفهی مغرب زمین، لایبنیتز به دیدگاههای مشابهی در این خصوص دست یافت'. در کتاب حاضر، نوعی بررسی تطبیقی میان بسیط الحقیقه از دیدگاه ملاصدرا و مناد شناسی لایبنیتز صورت گرفته است. بر این اساس، نخست، مختصری از زندگی، شخصیت، و آثار این دو فیلسوف بازگو شده و مبانی فلسفی این دو با هم مقایسه گردیده است. بخش بعدی به مبحثی در باب 'بساطت و ترکیب' اختصاص دارد. هم چنین، قاعدهی بسیط الحقیقه ـ از جمله قواعد مهم در حکمت متعالیه که عبارت از این است که: بسیط حقیقی، همهی اشیاء است، در حالی که هیچ یک از آنها نیست؛ یعنی دارای کلمات، جهات وجودی و خیر همهی چیزها بوده و از نقایص، حدود و تعنیات آنها مبرا است ـ تشریح گردیده و پیشینهی تاریخی آن بیان شده است. هم چنین قاعدهی بسیط الحقیقه در تفکر صدرایی و از دیدگاه حکمای بعد از صدرالمتالهین بررسی شده و در پایان نیز مناد شناسی لایبنیتز با بسیط الحقیقهی صدرایی مقایسه شده است.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران رئیسی دولت سیزدهم دولت انتخابات سیدابراهیم رئیسی مجلس شورای اسلامی سید ابراهیم رئیسی انتخابات مجلس رافائل گروسی حجاب مجلس
هواشناسی قتل تهران شهرداری تهران بارش باران آموزش و پرورش پلیس فضای مجازی سیل سلامت وزارت بهداشت سازمان هواشناسی
گاز قیمت طلا قیمت دلار نمایشگاه نفت بانک مرکزی قیمت خودرو خودرو مسکن مالیات حقوق بازنشستگان بازار خودرو سایپا
نمایشگاه کتاب تلویزیون نمایشگاه کتاب تهران زنان سینمای ایران کتاب سریال تئاتر دفاع مقدس سینما موسیقی
اینوتکس
اسرائیل رژیم صهیونیستی روسیه غزه فلسطین جنگ غزه رفح حماس حمله به رفح نوار غزه مصر ترکیه
فوتبال پرسپولیس استقلال رئال مادرید لیگ قهرمانان اروپا بایرن مونیخ لیگ برتر باشگاه پرسپولیس باشگاه استقلال لیگ برتر ایران ذوب آهن نساجی
هوش مصنوعی فیبرنوری فناوری اپل ایلان ماسک گوگل آب هواوی سامسونگ ناسا پارک فناوری پردیس
آسترازنکا آسم سبک زندگی افسردگی بیمه سبزیجات کمردرد