سه شنبه, ۱ خرداد, ۱۴۰۳ / 21 May, 2024
مجله ویستا
بازارگردانی
بازارگردانی یعنی گرداندن بازار یا به عبارتی مدیریت کردن بازار و اداره کردن آن است. واژه مدیریت بازار مترادف مدیریت تقاضا و همچنین مدیریت روابط مشتریان است چون تمام آن ها دارای هدفی مشترک هستند و نتیجه آن ها این خواهد بود که مشتریانی بیش تر از شرکت مربوطه خرید کنند و این خرید برای زمان های بعدی تکرار شود.
یکی از زیباترین تعاریف مدیریت بازار، مدیریت تغییر است و تاکید بر این نکته دارد که با عنایت به پیچیدگی های ناشی از تغییر و تحولات محیطی که به صورت مستقیم و غیرمستقیم بر شرکت ها و سازمان ها تاثیر می گذارند، آیا بنگاه اقتصادی شما تغییر می کند، به عبارتی آیا سازمان شما چابکی لازم را برای پاسخگویی به شرایط جدید دارد.
مدیران به عنوان رهبران و استراتژیست های سازمان ها چقدر متناسب با تغییرات حرکت می کنند و سازمان شان را در راستای پاسخگویی مطلوب به انتظارات رو به ازدیاد مشتریان هماهنگ می کنند،
تقاضای مشتریان هیچگاه ثابت نیست، یکی از وظایف مدیران بازاریابی و فروش، شناخت دقیق از تقاضای مشتریان است همان طور که یک پزشک برای درمان بیمار ابتدا باید نوع بیماری را تشخیص دهد یک مدیر بازاریابی نیز ابتدا باید نوع تقاضا را بشناسد، همان طور که در اکثر کتب بازاریابی ملاحظه می شود، تقاضای مشتریان می تواند یکی از انواع تقاضاهای منفی، نبود تقاضا، تنزلی، فصلی، پنهان، کامل، بیش از حد یا ناسالم باشد که در مقالات آینده راه حل های برخورد با هر یک از این تقاضاها در راهکارهایی که باید به کار بگیریم را تشریح خواهیم کرد.
ولی نکته حایز اهمیت این است که پس از شناخت تقاضایی که با به کارگیری اصول علمی و آن هم متناسب با هر صنعت و بازار و در شرایط خاص آن نسبت به اتخاذ تصمیمات اصلاحی و پیگیرانه اقدام شود.
بپذیریم که در دنیای امروزی نمی توان یک راه حل برای موارد مختلف داشته باشیم. نگرش اقتضایی با رویکرد علمی لازمه مدیریت کردن و گرداندن بازار در عصر حاضر است.
پس متناسب با تغییرات باید تغییر کنیم تا از فرصت های آن بهره مند شویم و جلوی تهدیدات آن را بگیریم. جک ولش مدیر افسانه ای صنعت می گوید: «هر دگرگونی، با خود فرصتی به همراه می آورد.» بنابراین، سازمان ها باید به جای رخوت، از دگرگونی ها نیرو بگیرند و همچنین سان تزو در کتاب هنر جنگاوری آورده است: «برترین رویکرد در جنگ، شتاب است. با شتاب از تغییرات در راستای افزایش رضایت مشتریان و در نتیجه بهره وری سازمان ها استفاده کنیم.»
منبع : روزنامه سرمایه
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
سیدابراهیم رئیسی سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور رئیسی سقوط بالگرد رئیسی ایران سقوط بالگرد بالگرد حسین امیرعبداللهیان دولت سیزدهم شهادت رئیسی شهادت سید ابراهیم رئیسی
کنکور هواشناسی قتل تهران پلیس امتحانات نهایی هلال احمر سیل قوه قضاییه سیل مشهد آموزش و پرورش بارش باران
پیام تسلیت بورس یارانه قیمت خودرو قیمت دلار قیمت طلا خودرو دلار بازار خودرو ایران خودرو حقوق بازنشستگان یارانه نقدی
ابراهیم تاتلیس تلویزیون هنرمندان سینما سینمای ایران لیلا حاتمی شعر زری خوشکام نمایشگاه کتاب رسانه ملی
قرآن تجهیزات پزشکی
اسرائیل رژیم صهیونیستی ترکیه امیرعبداللهیان روسیه آمریکا غزه فلسطین جنگ غزه چین حماس اوکراین
فوتبال پرسپولیس استقلال رییس جمهور لیگ برتر باشگاه پرسپولیس لیگ برتر انگلیس لیگ برتر ایران فدراسیون فوتبال بازی تراکتور باشگاه استقلال
هوش مصنوعی سامسونگ تبلیغات اپل موبایل نمایشگاه ایران هلث هواپیما اینترنت
سلامت رژیم غذایی بارندگی مردان زیبایی آلزایمر سازمان غذا و دارو استرس فشار خون کاهش وزن