سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 7 May, 2024
مجله ویستا
نیروی رهاییبخش و منجی هنر درعصر بیخانمانی تکنولوژی و ماهیت و حقیقت اثر هنری از نظر مارتین هیدگر
تاریخ نشر : ۸۵۰۳۳۱
تیراژ : ۱۱۰۰
تعداد صفحه : ۵۲
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۵۰۶-۱۲۷-X
شماره کنگره : ۸۵۳۳۱۰۵۱
رده دیویی : ۷۰۰.۱
محل نشر : تهران
جلد : شومیز
قطع : جیبی
زبان کتاب : فارسی
نوع اثر : تالیف
نویسنده : مددپور - محمد
نگارنده در نهمین شماره از این مجموعه، نظریهی 'رهاییبخشی هنر در عصر بیخانمانی تکنولوژی'، نیز ماهیت و حقیقت هنری را از دیدگاه 'مارتین هایدگر'، تبیین مینماید. به تصریح وی: 'از نظر هایدگر، آثار هنری در عالم مدرن، بیتردید بری از بیخانمانی نتوانند بود، چه در جایگاه اصلی خود مورد مشاهده و نظر قرار گیرند و یا در نمایشگاهی جمع شوند، در هر حال آواره و بیخانماناند مگر آن که هنر چونان نیروی منجی تلقی گردد. از نظر او هنر آن جا که ماهیت تکنولوژی مدرن و خطر آن یعنی بیخانمانی را به گونهای مثالی مینمایاند و متذکر میشود، به عامل رهاییبخش تبدیل میشود. در این جا مکان برای هایدگر چونان مسکن و مأوی تلقی میشود'. در مبحث 'ماهیت و حقیقت هنر' نیز دیدگاه هایدگر دربارهی شینیت اثر هنری بازگو میشود. گفتنی است هایدگر، شینیت اشیاء را از هویت مادی آنها میداند که این تعریف از شیء به عنوان ماده، صورت را نیز دربرمیگیرد. با پیوند ماده و صورت، سرانجام آن مفهومی از شیء به دست میآید که هم با اشیاء طبیعی سازگار است و هم با اشیاء مصنوعی. هایدگر برخورد متعارف با اثر هنری را شیءگونه تلقی میکند.
تیراژ : ۱۱۰۰
تعداد صفحه : ۵۲
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۵۰۶-۱۲۷-X
شماره کنگره : ۸۵۳۳۱۰۵۱
رده دیویی : ۷۰۰.۱
محل نشر : تهران
جلد : شومیز
قطع : جیبی
زبان کتاب : فارسی
نوع اثر : تالیف
نویسنده : مددپور - محمد
نگارنده در نهمین شماره از این مجموعه، نظریهی 'رهاییبخشی هنر در عصر بیخانمانی تکنولوژی'، نیز ماهیت و حقیقت هنری را از دیدگاه 'مارتین هایدگر'، تبیین مینماید. به تصریح وی: 'از نظر هایدگر، آثار هنری در عالم مدرن، بیتردید بری از بیخانمانی نتوانند بود، چه در جایگاه اصلی خود مورد مشاهده و نظر قرار گیرند و یا در نمایشگاهی جمع شوند، در هر حال آواره و بیخانماناند مگر آن که هنر چونان نیروی منجی تلقی گردد. از نظر او هنر آن جا که ماهیت تکنولوژی مدرن و خطر آن یعنی بیخانمانی را به گونهای مثالی مینمایاند و متذکر میشود، به عامل رهاییبخش تبدیل میشود. در این جا مکان برای هایدگر چونان مسکن و مأوی تلقی میشود'. در مبحث 'ماهیت و حقیقت هنر' نیز دیدگاه هایدگر دربارهی شینیت اثر هنری بازگو میشود. گفتنی است هایدگر، شینیت اشیاء را از هویت مادی آنها میداند که این تعریف از شیء به عنوان ماده، صورت را نیز دربرمیگیرد. با پیوند ماده و صورت، سرانجام آن مفهومی از شیء به دست میآید که هم با اشیاء طبیعی سازگار است و هم با اشیاء مصنوعی. هایدگر برخورد متعارف با اثر هنری را شیءگونه تلقی میکند.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران رافائل گروسی اسماعیل هنیه رهبر انقلاب حج نیچروان بارزانی مجلس شورای اسلامی شورای نگهبان دولت حسین امیرعبداللهیان دولت سیزدهم رسانه
حجاب شهرداری تهران تهران هواشناسی قوه قضاییه آموزش و پرورش قتل فضای مجازی سلامت سازمان هواشناسی شهرداری پلیس
خودرو مالیات مسکن ایران خودرو قیمت دلار بانک مرکزی قیمت طلا قیمت خودرو بازار خودرو دلار حقوق بازنشستگان قیمت
تئاتر مسعود اسکویی محمدعلی علومی تلویزیون نمایشگاه کتاب دفاع مقدس سینمای ایران صدا و سیما سریال
دانشگاه آزاد اسلامی دانش بنیان گوشی هوشمند
اسرائیل حماس رژیم صهیونیستی غزه فلسطین جنگ غزه آمریکا روسیه رفح اوکراین طوفان الاقصی نوار غزه
استقلال فوتبال پرسپولیس لیگ برتر ذوب آهن نساجی لیگ برتر ایران لیگ برتر فوتبال ایران بازی سپاهان رئال مادرید جواد نکونام
هوش مصنوعی اپل سامسونگ باتری آیفون گوگل مایکروسافت تلفن همراه ماهواره
رژیم غذایی بیمه بیماران خاص زیبایی چای کاهش وزن دندانپزشکی فشار خون سبزیجات