دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 6 May, 2024
مجله ویستا


مخاطب‌شناسی و افکارسنجی در رسانه‌های جمعی


مخاطب‌شناسی و افکارسنجی در رسانه‌های جمعی
گردآورنده : میرسعیدقاضی - علیاسماعیلی - حامد
محل نشر : تهران
تاریخ نشر : ۱۳۸۲/۰۳/۱۸
رده دیویی : ۳۰۲.۲۳
قطع : وزیری
جلد : شومیز
تعداد صفحه : ۱۲۸
نوع اثر : گردآوری
زبان کتاب : فارسی
شماره کنگره : P۹۶/م۳م۹
نوبت چاپ : ۱
تیراژ : ۲۰۰۰
شابک : ۹۶۴-۷۲۱۱-۶۵-۱

در فصل اول کتاب, مفهوم مخاطب و مخاطبان توضیح داده می‌شود ;همچنین در این فصل اطلاعاتی درباره حوزه‌های پژوهش در ارتباط اجتماعی و تحلیل مخاطبان به منزله یکی از عرصه‌های مهم این دوره آمده است و در پایان این فصل وظایف واحد مخاطب شناسی رسانه‌ها معرفی گردیده است .در فصل دوم, مفهوم و اهمیت بازاریابی رسانه مطرح شده نقش ارزش‌های بنیادی فرهنگی در رونق رسانه‌ها تشریح می‌گردد .آن گاه معنای مخاطب مداری رسانه‌ای و مدیریت بازار رسانه‌ای بازگو می‌شود .در فصل سوم, افکار عمومی و نقش رسانه‌ها در ایجاد و گسترش آن و تعامل میان این مفهوم بیان گردیده تاثیر و تاثر آنها تشریح می‌شود . در فصل چهارم, روش تحقیق در علوم اجتماعی و افکار سنجی به منزله یکی از زیر مجموعه‌های این روش و یکی از شاخه‌های فرعی آن بیان می‌شود .در فصل پنجم, خلاصه‌ای از مباحث گسترش فعالیت‌های افکار سنجی رسانه‌ای در جهان کنونی, و پیدایش و تکامل افکار سنجی در رسانه‌ها و وضعیت موجود آن درج گردیده است .