شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا

۴ New Mercedes Cylinder Diesel Engine


۴ New Mercedes Cylinder Diesel Engine
شرکت مرسدس با معرفی نسل جدید موتورهای دیزلی خود بار دیگر در معرفی موتورهای پیشرفته دیزلی پیشتاز است. اولین خودروی دیزلی سواری در سال ۱۹۳۶ توسط مرسدس معرفی شد این خودرو با کد ۲۶۰ D شناسایی می شد. پس از آن مرسدس با سعی و تلاش بسیار توانست تا به طور دائم دست به بهینه سازی موتورهای دیزلی بزند تا زمانی که در سال ۱۹۷۷ با مدل ۳۰۰SD اولین خودروی « توربودیزل » جهان را نیز معرفی کرد. پس از این نوآوری ها شرکت مرسدس بیکار نمانده و همواره دست به تولید نوآوری می زند. نوآوری هایی مانند بلوتک - نصب چهار سوپاپ در سیلندر و... که هر یک سهم گسترده ای در پیشرفت تکنولوژی موتورهای دیزل داشته اند. پس از ۴۸ ماه سعی و تلاش متخصصان نمونه پروتوتایپ موتور چهار سیلندر دیزل جدید پا به مرحله آزمایش گذاشت. متخصصان مرسدس در طول دوره ساخت این موتور از پیشرفته ترین ابرکامپیوترها استفاده کردند. البته تنها به این اکتفا نشد چرا که پس از معرفی گونه پروتوتایپ این موتور در آگوست ۲۰۰۵ تیم مهندسی مرسدس بیش از ۱۰۰۰۰۰ ساعت بر روی قطعات این موتور آزمایش انجام داد. در کنار تست قطعات - این موتور بر روی خودروهای مختلف مرسدس نصب شد و این خودروها در مناطق مختلف کره زمین - از گرم ترین بیابان ها تا هوای سرد قطبی - مورد ۱۰ میلیون کیلومتر تست قرار گرفتند. تستی که در هوای خشک - بارانی - مرطوب و... صورت گرفته بود. نتیجه کار این همه کار و تلاش در پاییز ۲۰۰۸ بر روی سی کلاس دیده خواهد شد. البته در حال حاضر فقط سی کلاس از این موتور استفاده خواهد گرفت ولی این موتور جای گسترش بسیاری دارد و می تواند در سایر مدل های بنز نیز نصب شود. همچنین می توان این موتور را در کنار سیستم «بلوتک» قرار داد تا میزان آلایندگی کاهش یابد. موتور جدید مرسدس از تکنولوژی هایی سود می برد که تاکنون بر روی هیچ خودروی سواری معمولی دیزلی نصب نشده است برخی از این تکنولوژی ها عبارتند از: دو عدد توربوشارژر برای تولید بیشتری قدرت و بالاترین گشتاور سیستم کامون ریل نسل چهارم و افزایش فشار ریل های سوخت از ۴۰۰ بار به ۲۰۰۰ بار به همراه استفاده از انژکتورهای «پیزو» که تطبیق پذیری بیشتری با شرایط کارکرد موتور دارد و مصرف سوخت و آلودگی کمتری را به ارمغان می آورد. فشار احتراق زیاد که برابر ۲۰۰ بار می باشد. این فشار می تواند دود را سریعتر از سیلندر تخلیه نماید.
منبع : روزنامه ابرار


همچنین مشاهده کنید