پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 2 May, 2024
مجله ویستا
سکو و سکوسازی
اولین تلاش برای دست یافتن به نفت در دریا احتمالاً در کالیفرنیا حدود سال ۱۹۰۰ میلادی که از چاههای نفتی از اسکلهای متصل به ثمر رسید. چاههای نفتی از اسکلهای متصل به ساحل و به فاصله ۵۰۰ متری از کرانه دریا بهمنظور دستیابی به نفت زیر دریا حفر گردیدند.
در سال ۱۹۰۹ یا ۱۹۱۰ در دریاچه فری (Ferry) در کادوپاریش (Chaddoparishla) با استفاده از شمعهای چوبی سکویی چوبی ساخته شد و بهوسیله دکلهای چوبی نصب شده بر روی آن چاههای نفتی حفر گردید که بدین ترتیب اتصال سکو به ساحل از بین رفته و سکو با استفاده از شمع احداث شد.
در سال ۱۹۲۰ حفاری از روی سکوی چوبی در آبهای کم عمق در دریاچه ماراسی بیو (Maracinio) انجام گردید و در سال ۱۹۳۰ در جنوب لوئیزیانا حفاری از روی یک سکونی چوبی که کانالی در کنار آن جهت استفاده از سرویس بارجها و قایقها احداث شده بود صورت گرفت. ایجاد سکوهای چوبی با استفاده از شمعهای چوبی همچنان ادامه یافت به نحوی که در سال ۱۹۳۳ سکوهای به عمق ۷/۳ متر و به فاصله یک کیلومتر دور از ساحل احداث گردیدند.
در سال ۱۹۳۷ شرکت برون اندروت (Brown & Root) آمریکایی در فاصله ۶/۱ کیلومتری از ساحل یک سکوی چوبی در عمق ۳/۴ متری احداث نمود.
در سال ۱۹۳۸ در سواحل مکفادین (Mc Faddin) تگزاس سکویی چوبی به ابعاد ۴/۲۷ m در ۲/۱۵ m ساخت شد که این سکو به یک سیستم پهلوگیری قایق مجهز بود که بهوسیله قایق از یک سکوی دیگر که در نزدیکی ساحل قرار داشت سرویس داده میشد. سکوی دومی بهوسیله یک سیستم خرپای فضایی (Trestle) به ساحل متصل میگردید که بر روی این سیستم خرپای فضایی، راهآهن و راه کامیونرو تعبیه گردیده بود. پس از گذشت مدت زمان کمتر از یک در اثر طوفان این سکو صدمه دید و سیستم شمعهای آن خراب گردید که بعداً شمعهای آسیب دیده احیاء گردید.
عملیات احداث سکوهای چوبی تا سال ۱۹۴۰ ادامه یافت که به علت گسترش جنگ جهانی دوم پیشرفت عملیات احداث سکو معلق ماند.
انواع سکوها: ۱) سکوهای ثابت ۲) سکوهای شابلونی.
در سال ۱۹۰۹ یا ۱۹۱۰ در دریاچه فری (Ferry) در کادوپاریش (Chaddoparishla) با استفاده از شمعهای چوبی سکویی چوبی ساخته شد و بهوسیله دکلهای چوبی نصب شده بر روی آن چاههای نفتی حفر گردید که بدین ترتیب اتصال سکو به ساحل از بین رفته و سکو با استفاده از شمع احداث شد.
در سال ۱۹۲۰ حفاری از روی سکوی چوبی در آبهای کم عمق در دریاچه ماراسی بیو (Maracinio) انجام گردید و در سال ۱۹۳۰ در جنوب لوئیزیانا حفاری از روی یک سکونی چوبی که کانالی در کنار آن جهت استفاده از سرویس بارجها و قایقها احداث شده بود صورت گرفت. ایجاد سکوهای چوبی با استفاده از شمعهای چوبی همچنان ادامه یافت به نحوی که در سال ۱۹۳۳ سکوهای به عمق ۷/۳ متر و به فاصله یک کیلومتر دور از ساحل احداث گردیدند.
در سال ۱۹۳۷ شرکت برون اندروت (Brown & Root) آمریکایی در فاصله ۶/۱ کیلومتری از ساحل یک سکوی چوبی در عمق ۳/۴ متری احداث نمود.
در سال ۱۹۳۸ در سواحل مکفادین (Mc Faddin) تگزاس سکویی چوبی به ابعاد ۴/۲۷ m در ۲/۱۵ m ساخت شد که این سکو به یک سیستم پهلوگیری قایق مجهز بود که بهوسیله قایق از یک سکوی دیگر که در نزدیکی ساحل قرار داشت سرویس داده میشد. سکوی دومی بهوسیله یک سیستم خرپای فضایی (Trestle) به ساحل متصل میگردید که بر روی این سیستم خرپای فضایی، راهآهن و راه کامیونرو تعبیه گردیده بود. پس از گذشت مدت زمان کمتر از یک در اثر طوفان این سکو صدمه دید و سیستم شمعهای آن خراب گردید که بعداً شمعهای آسیب دیده احیاء گردید.
عملیات احداث سکوهای چوبی تا سال ۱۹۴۰ ادامه یافت که به علت گسترش جنگ جهانی دوم پیشرفت عملیات احداث سکو معلق ماند.
انواع سکوها: ۱) سکوهای ثابت ۲) سکوهای شابلونی.
منبع : مطالب ارسال شده
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید بلیط هواپیما
ایران اسرائیل روز معلم معلمان رهبر انقلاب دولت مجلس شورای اسلامی مجلس دولت سیزدهم خلیج فارس حجاب شهید مطهری
تهران هواشناسی سلامت شهرداری تهران سیل پلیس قوه قضاییه آموزش و پرورش بارش باران سازمان هواشناسی قتل دستگیری
بانک مرکزی خودرو ارز قیمت دلار قیمت خودرو ایران خودرو قیمت طلا دلار سایپا بازار خودرو کارگران تورم
مسعود اسکویی فضای مجازی تلویزیون سریال سینمای ایران سینما دفاع مقدس موسیقی فیلم
دانشگاه علوم پزشکی مکزیک
غزه رژیم صهیونیستی جنگ غزه فلسطین آمریکا چین روسیه حماس نوار غزه عربستان اوکراین نتانیاهو
پرسپولیس استقلال فوتبال سپاهان تراکتور باشگاه استقلال لیگ برتر ایران رئال مادرید بایرن مونیخ لیگ قهرمانان اروپا لیگ برتر باشگاه پرسپولیس
اینستاگرام همراه اول دبی اپل ناسا وزیر ارتباطات تبلیغات گوگل پهپاد
کبد چرب بیماری قلبی کاهش وزن دیابت داروخانه قهوه صبحانه بارداری