یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 5 May, 2024
مجله ویستا
کد زمان - timecode
سال تولید : ۲۰۰۰
کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : آنی استورات و مایک فیگیس
کارگردان : فیگیس
فیلمنامهنویس : فیگیس
فیلمبردار : پاتریک الکساندر استوارت
آهنگساز(موسیقی متن) : آنتونی مارینلی و فیگیس
هنرپیشگان : هالی، سالما هایک، جین تریپلهورن، ریجارد ادسن، جولیان سندز، سفرون باروز، استلان اسکارسگارد، زاندر برکلی، گلن هدلی، دانی هیدستن و کایل مکلاکلن.
نوع فیلم : رنگی، ۹۸ دقیقه.
چهار نفر در جلسهٔ انتخاب بازیگر برای فیلمی تحت عنوان ̎پتیارهٔ لوییزیانا̎ به کارگردانی ̎لستر مور̎ (ادسن) شرکت کردهاند؛ ̎الکس گرین̎ (اسکارسگارد)، مدیر استودیو که بر پروژهٔ ̎مور̎ نظارت دارد و همسرش، ̎اما̎ (باروز)؛ گنگستری بهنام ̎لارن هاتاوی̎ (تریپلهورن) و محبوبهاش، ̎رز̎ (هایک). در این بین وقوع یک زلزله و پیامدهایش زندگی آنان را بر هم میریزد و مسیر زندگی این چهار تن با قتل و زدوبند و بیوفائی در هم میآمیزد...
● همه چیز این ساختهٔ فیگیس به فرم بدیع و ساختمان غیر عادی آن مربوط میشود؛ ایدهٔ بصری جاه طلبانهٔ تقسیم کردن پرده به چهار قسمت و نمایش بخشهای مختلف داستان در هر کدام از این تکهها، آنقدر غریب و نوآورانه بود که فیلم را جنجالی و پر سروصدا کند. چیزی که پس از گذشتن چند سال از این تجربه هنوز آن را جالب و تماشائی نگه داشته و علاوه بر جسارت فرمی، به دقت و توجه فیگیس نسبت به داستان و شخصیتپردازی آدمهای کد زمان مربوط میشود؛ فیلمی که ایدهٔ داستانیاش را از حادثههای افشاگرانهٔ پشت صحنهٔ سینما میگیرد و جائی اطراف یکی از دفاتر فیلمسازی لسآنجلس میگذرد. هر چهار بخش فیلم با یک برداشت ۹۸ دقیقهای و با دوربین دیجیتال گرفته شده، اما نشانی از آماتوریسم ندارد و شیوهٔ ظاهراً بداههپردازانهٔ کارگردان، حاصل دقت و برنامهریزی و نمابندی دقیق و وسواسگونهای بهنظر میرسد. شخصیتها و وقایع ابتدا جداگانه و مستقل به نظر میرسند، اما به مرور به هم دیگر مربوط میشوند و میژیوندند تا قالب فرمی اثر با مضمون آن پیوندی قدرتمند پیدا کند و توجیه مناسبی بیابد. گفتوگوها بداههپردازانه است و بازیگران پرشمار و نامدار فیلم عالی هستند. اعتماد به نفس فیگیس و اعتقادش به این شیوهٔ روائی تازه باعث میشود تا بار دراماتیک فیلم در سایهٔ این تجربه̎ری نماند و نگاه انتقادآمیز او به صنعت فیلمسازی امریکا به نمونههای خوب گذشته ـ مثل سانست بولوارد (بیلیوایلدر، ۱۹۵۰) و بازیگر (رابرت آلتمن، ۱۹۹۲) ـ پهلو میزند. ̎رد مالیت̎ که وقایع فیلم در اطرافش رخ میدهد، کمپانی فیلمسازی خود فیگیس است.
کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : آنی استورات و مایک فیگیس
کارگردان : فیگیس
فیلمنامهنویس : فیگیس
فیلمبردار : پاتریک الکساندر استوارت
آهنگساز(موسیقی متن) : آنتونی مارینلی و فیگیس
هنرپیشگان : هالی، سالما هایک، جین تریپلهورن، ریجارد ادسن، جولیان سندز، سفرون باروز، استلان اسکارسگارد، زاندر برکلی، گلن هدلی، دانی هیدستن و کایل مکلاکلن.
نوع فیلم : رنگی، ۹۸ دقیقه.
چهار نفر در جلسهٔ انتخاب بازیگر برای فیلمی تحت عنوان ̎پتیارهٔ لوییزیانا̎ به کارگردانی ̎لستر مور̎ (ادسن) شرکت کردهاند؛ ̎الکس گرین̎ (اسکارسگارد)، مدیر استودیو که بر پروژهٔ ̎مور̎ نظارت دارد و همسرش، ̎اما̎ (باروز)؛ گنگستری بهنام ̎لارن هاتاوی̎ (تریپلهورن) و محبوبهاش، ̎رز̎ (هایک). در این بین وقوع یک زلزله و پیامدهایش زندگی آنان را بر هم میریزد و مسیر زندگی این چهار تن با قتل و زدوبند و بیوفائی در هم میآمیزد...
● همه چیز این ساختهٔ فیگیس به فرم بدیع و ساختمان غیر عادی آن مربوط میشود؛ ایدهٔ بصری جاه طلبانهٔ تقسیم کردن پرده به چهار قسمت و نمایش بخشهای مختلف داستان در هر کدام از این تکهها، آنقدر غریب و نوآورانه بود که فیلم را جنجالی و پر سروصدا کند. چیزی که پس از گذشتن چند سال از این تجربه هنوز آن را جالب و تماشائی نگه داشته و علاوه بر جسارت فرمی، به دقت و توجه فیگیس نسبت به داستان و شخصیتپردازی آدمهای کد زمان مربوط میشود؛ فیلمی که ایدهٔ داستانیاش را از حادثههای افشاگرانهٔ پشت صحنهٔ سینما میگیرد و جائی اطراف یکی از دفاتر فیلمسازی لسآنجلس میگذرد. هر چهار بخش فیلم با یک برداشت ۹۸ دقیقهای و با دوربین دیجیتال گرفته شده، اما نشانی از آماتوریسم ندارد و شیوهٔ ظاهراً بداههپردازانهٔ کارگردان، حاصل دقت و برنامهریزی و نمابندی دقیق و وسواسگونهای بهنظر میرسد. شخصیتها و وقایع ابتدا جداگانه و مستقل به نظر میرسند، اما به مرور به هم دیگر مربوط میشوند و میژیوندند تا قالب فرمی اثر با مضمون آن پیوندی قدرتمند پیدا کند و توجیه مناسبی بیابد. گفتوگوها بداههپردازانه است و بازیگران پرشمار و نامدار فیلم عالی هستند. اعتماد به نفس فیگیس و اعتقادش به این شیوهٔ روائی تازه باعث میشود تا بار دراماتیک فیلم در سایهٔ این تجربه̎ری نماند و نگاه انتقادآمیز او به صنعت فیلمسازی امریکا به نمونههای خوب گذشته ـ مثل سانست بولوارد (بیلیوایلدر، ۱۹۵۰) و بازیگر (رابرت آلتمن، ۱۹۹۲) ـ پهلو میزند. ̎رد مالیت̎ که وقایع فیلم در اطرافش رخ میدهد، کمپانی فیلمسازی خود فیگیس است.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران حسین امیرعبداللهیان حجاب سازمان همکاری اسلامی انتخابات جنگ امیرعبداللهیان مجلس شورای اسلامی دولت سیزدهم مجلس حسن روحانی افغانستان
هواشناسی زاهدان سیل تهران شهرداری تهران فضای مجازی باران یسنا سامانه بارشی آتش سوزی سازمان هواشناسی هلال احمر
قیمت خودرو مالیات ارز خودرو قیمت دلار بانک مرکزی تورم مسکن دلار قیمت طلا بازار خودرو حقوق بازنشستگان
تلویزیون جهان دفاع مقدس صدا و سیما مهران غفوریان موسیقی صداوسیما سریال سینمای ایران سازمان صدا و سیما
غزه اسرائیل رژیم صهیونیستی فلسطین جنگ غزه حماس ترکیه اوکراین انگلیس نوار غزه ایالات متحده آمریکا یمن
فوتبال پرسپولیس رئال مادرید استقلال سپاهان لیگ برتر بارسلونا باشگاه پرسپولیس بازی باشگاه استقلال علی خطیر جواد نکونام
هوش مصنوعی اینستاگرام اپل ناسا عکاسی تبلیغات گوگل مایکروسافت
توت فرنگی کبد چرب