شنبه, ۱۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 4 May, 2024
مجله ویستا
درون - INSIDE
سال تولید : ۱۹۹۶
کشور تولیدکننده : امریکا
محصول : هیلارد الکینز و دیوید ویچت
کارگردان : آرتور پن
فیلمنامهنویس : بیما استاگ
فیلمبردار : یان وینکه
آهنگساز(موسیقی متن) : رابرت لوین
هنرپیشگان : اریک استولتس، نایجل هوتورن، لوئیس گاست جونیر ،ایان رابرتس، جانین اسر، لوئیس وان نیکرک و گاری کوپین
نوع فیلم : رنگی، ۹۴ دقیقه
افریقای جنوبی، سال ۱۹۹۸. ̎مارتی استرایدام̎ (استولتس)، استاد دانشگاه سفیدپوست به خاطر سوءظن در مورد همکاریاش با نیروهای ضد دولتی، به زندان میافتد. پروندهٔ او در اختیار ̎سرهنگ کروگر̎ (هوتورن)، شکنجهگری باهوش و شیطانصفت که قصد دارد شخصیت آرمانگرای ̎استرایدام̎ را خرد کند، قرار میگیرد... ده سال بعد، یعنی پس از سقوط رژیم آپارتاید، حالا این ̎کروگر̎ است که زندانی شده و بیامان توسط یک سیاهپوست (گاست جونیر) که میخواهد با همان روشهای خود ̎کروگر̎، او را شکست بدهد، مورد بازجوئی قرار میگیرد...
● آخرین فیلم کارگردان نوجو و مستقل دهههای ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ که آن را در هفتادو چهار سالگی و به نیت پخش از شبکههای کابلی جلوی دوربین برده است. پن پیش از این نیز (در فیلمهائی مثل تیرانداز چپدست، ۱۹۵۸، بانی و کلاید، ۱۹۶۷، رستوران آلیس، ۱۹۶۹ و بزرگ مرد کوچک، ۱۹۷۰) به مایهٔ تقابل فرهنگی پرداخته بود. و در درون نیز، در واقع، بیشتر به فرهنگ میپردازد تا سیاست (̎کروگر̎ جائی میگوید آپارتاید نه دربارهٔ برتری نژادی، بلکه برتری فرهنگی است.) اما فیلم فارغ از پیام مهمش، اثر مهمی نیست. کار، پر گفتوگو و گرفتار ̎صحنه̎ است و تنها امتیاز آن بازیهای خوب بازیگران اصلی میتواند باشد. اینجا در چشمهای استولتس، هوتورن و گاست جونیر برقی را میبینیم که کمتر در آنها دیدهایم.
کشور تولیدکننده : امریکا
محصول : هیلارد الکینز و دیوید ویچت
کارگردان : آرتور پن
فیلمنامهنویس : بیما استاگ
فیلمبردار : یان وینکه
آهنگساز(موسیقی متن) : رابرت لوین
هنرپیشگان : اریک استولتس، نایجل هوتورن، لوئیس گاست جونیر ،ایان رابرتس، جانین اسر، لوئیس وان نیکرک و گاری کوپین
نوع فیلم : رنگی، ۹۴ دقیقه
افریقای جنوبی، سال ۱۹۹۸. ̎مارتی استرایدام̎ (استولتس)، استاد دانشگاه سفیدپوست به خاطر سوءظن در مورد همکاریاش با نیروهای ضد دولتی، به زندان میافتد. پروندهٔ او در اختیار ̎سرهنگ کروگر̎ (هوتورن)، شکنجهگری باهوش و شیطانصفت که قصد دارد شخصیت آرمانگرای ̎استرایدام̎ را خرد کند، قرار میگیرد... ده سال بعد، یعنی پس از سقوط رژیم آپارتاید، حالا این ̎کروگر̎ است که زندانی شده و بیامان توسط یک سیاهپوست (گاست جونیر) که میخواهد با همان روشهای خود ̎کروگر̎، او را شکست بدهد، مورد بازجوئی قرار میگیرد...
● آخرین فیلم کارگردان نوجو و مستقل دهههای ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ که آن را در هفتادو چهار سالگی و به نیت پخش از شبکههای کابلی جلوی دوربین برده است. پن پیش از این نیز (در فیلمهائی مثل تیرانداز چپدست، ۱۹۵۸، بانی و کلاید، ۱۹۶۷، رستوران آلیس، ۱۹۶۹ و بزرگ مرد کوچک، ۱۹۷۰) به مایهٔ تقابل فرهنگی پرداخته بود. و در درون نیز، در واقع، بیشتر به فرهنگ میپردازد تا سیاست (̎کروگر̎ جائی میگوید آپارتاید نه دربارهٔ برتری نژادی، بلکه برتری فرهنگی است.) اما فیلم فارغ از پیام مهمش، اثر مهمی نیست. کار، پر گفتوگو و گرفتار ̎صحنه̎ است و تنها امتیاز آن بازیهای خوب بازیگران اصلی میتواند باشد. اینجا در چشمهای استولتس، هوتورن و گاست جونیر برقی را میبینیم که کمتر در آنها دیدهایم.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
امیرعبداللهیان دولت چین سیستان و بلوچستان حسین امیرعبداللهیان جنگ انتخابات مجلس شورای اسلامی عراق دولت سیزدهم رسانه حجاب
سیل تهران هواشناسی شهرداری تهران بارندگی باران سازمان هواشناسی فضای مجازی آتش سوزی یسنا هلال احمر آموزش و پرورش
ایران بانک مرکزی دلار قیمت خودرو قیمت دلار مسکن قیمت طلا تورم ارز بازار خودرو حقوق بازنشستگان ایران خودرو
صدا و سیما مسعود اسکویی تلویزیون دفاع مقدس بی بی سی موسیقی مهران غفوریان صداوسیما ساواک سریال سینمای ایران تبلیغات
رژیم صهیونیستی فلسطین جنگ غزه اسرائیل حماس روسیه آمریکا ترکیه انگلیس اوکراین نوار غزه ایالات متحده آمریکا
فوتبال پرسپولیس استقلال سپاهان لیگ برتر رئال مادرید باشگاه استقلال جواد نکونام بازی علی خطیر باشگاه پرسپولیس بایرن مونیخ
هوش مصنوعی اینستاگرام خواب آیفون دیابت اپل ناسا عکاسی موبایل گوگل تلفن همراه
سلامت طب سنتی کبد چرب فشار خون گرما