پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 9 May, 2024
مجله ویستا
شارژ و نگهداری باتریها
وقتی یک باتری سربی ـ اسیدی تخلیه میشود لایه نرمی از سولفات سرب روی پلیتها یا تیغههای باتری تشکیل میشود. در طول شارژ مجدد باتری این ماده از سطح پلیت برداشته شده و در محلول الکترولیت باتری باز ترکیب و حل میشود.
اگر به هر طریقی حداقل به مدت سه روز باتری در حال تخلیه (دیس شارژ) باقی بماند سولفات سرب تشکیل شده روی پلیتها شروع به سخت شده و بلوری شدن میکند که باعث ایجاد یک لایه عایق پایدار روی سطح پلیتها خواهد شد و بهصورت مانعی در برابر هدایت الکتریکی عمل خواهد کرد. با ضخیمشدن این لایه غیرهادی قابلیت باتری برای شارژپذیری و نیز تحویل انرژی به بار الکتریکی کاهش خواهد یافت که نتیجه آن معیوبشدن باتری خواهد بود. انباشتهشدن این لایهها روی سطح پلیتها که گاهی بهعنوان سولفاتهشدن خوانده میشود مخربترین چیزی است که در طول عمر یک باتری سربی ـ اسیدی ممکن است برای آن رخ دهد.
رضا مصباحی
منبع : انجمن تخصصي برق - الكترونيك
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران رئیسی رئیس جمهور انتخابات دولت دولت سیزدهم مجلس شورای اسلامی سید ابراهیم رئیسی انتخابات مجلس رافائل گروسی مجلس سیدابراهیم رئیسی
تهران هواشناسی پلیس قتل شهرداری تهران سیل فضای مجازی آموزش و پرورش بارش باران سلامت وزارت بهداشت سازمان هواشناسی
گاز قیمت طلا قیمت دلار بانک مرکزی قیمت خودرو خودرو پالایش و پتروشیمی نمایشگاه نفت مسکن مالیات حقوق بازنشستگان بازار خودرو
نمایشگاه کتاب نمایشگاه کتاب تهران تلویزیون کتاب سینمای ایران سینما محمدمهدی اسماعیلی تئاتر سریال دفاع مقدس موسیقی مهران مدیری
اینوتکس
رژیم صهیونیستی روسیه فلسطین غزه جنگ غزه رفح حماس مصر حمله به رفح نوار غزه ولادیمیر پوتین طوفان الاقصی
فوتبال استقلال رئال مادرید لیگ قهرمانان اروپا پرسپولیس بایرن مونیخ لیگ برتر دورتموند باشگاه استقلال ذوب آهن بازی باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری ناسا فیبرنوری اپل هواوی آب ایلان ماسک سامسونگ گوگل پارک فناوری پردیس
شیر تخم مرغ آسم هندوانه کبد چرب افسردگی بیمه کمردرد