یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 5 May, 2024
مجله ویستا
پنج راز ادامه بقا
با توجه به افت وخیزهای اقتصادی، توانایی ادامه فعالیت یکی از مهم ترین ویژگی های کارآفرین ها محسوب می شود. حدود ۳۰ درصد شرکت ها در سه سال نخست فعالیت دچار مشکلات عمیق شده و تعطیل می شوند. این واقعیت کارشناسان را به تلاش برای یافتن شیوه های عبور از بحران های اقتصادی واداشته است. در دوران بحران آن دسته از مدیران که از پیش آماده شده اند می توانند به ادامه حیات کسب و کار خود امیدوار باشند اما تکلیف دیگر کارآفرین ها مشخص است. آن ها باید به فکر تلاش بیش از پیش یا کنار گذاشتن فعالیت تا پایان یافتن بحران باشند. در ادامه مقاله حاضر به شیوه های موثر در عبور از دوران بحران اشاره می کنیم:
۱) در تعریف حوزه فعالیت خود واقع بین باشید. از محدود بودن زمینه فعالیت کسب و کارتان نگرانی به خود راه ندهید. هر گاه شرایط مساعد باشد می توانید به کار خود توسعه دهید اما در دوران های دشوار فعالیت در حوزه تخصصی خود یعنی زمینه ای که در آن مشتری ها را می شناسید می توانید محصولی با کیفیت خوب را ارایه دهید کار کنید.
می توانید تلاش خود را صرف جذب مشتری های بلندمدت کنید. موفقیت حاصل تمرکز است.
۲) موجودی انبار را کاهش دهید. در دوران سخت نمی توانید درباره حجم تقاضا در بلندمدت و حتی میان مدت مطمئن باشید. در نتیجه تنها اندکی بیش از متوسط تقاضا تولید کنید. همچنین از هزینه های اضافی بپرهیزید همان اندازه هزینه کنید که برای تولید محصول یا ارایه خدمات با کیفیت ضروری است. اجرای طرح های توسعه ای نظیر افزایش دفاتر فروش یا مراکز تولید به هیچ وجه توصیه نمی شود.
۳) ابزارهای تبلیغی خود را بهینه کنید. همان طور که گفتیم هزینه اضافی بدون توجیه اقتصادی در دوران رکود یا بحران اقتصادی غلط است. برای افزایش فروش ابزارهای تبلیغی خود از جمله پایگاه اینترنتی شرکت را بهینه کنید به طوری که موارد رجوع به آن افزایش یابد. ترتیبی دهید که اطلاعات مفصل درباره محصول در پایگاه قرار گیرد. هزینه برای سایت به شما امکان می دهد با هزینه پایین تر طیفی وسیع تر از مشتری های بالقوه را هدف قرار دهید.
۴) رقبا را فراموش نکنید. این توصیه همواره کاربرد دارد. شرط نخست حفظ مزیت نسبت به رقبا دانستن درباره آن ها است به ویژه در دوران های دشوار حفظ میزان فروش به ارایه خدمات و کالاهای بهتر از رقبا بستگی بیش تری دارد. برای برنامه ریزی منعطف و دقیق ،دانستن برنامه های کوتاه و بلندمدت رقبا، سهم واقعی آن ها در بازار و ابزارهای تبلیغاتی ایشان بسیار ضروری است.
۵) صبور باشید. در دوران دشوار بزرگ ترین دشمن کارآفرین ها وحشت و ناامیدی است. همواره به یاد داشته باشید که رکود اقتصادی تنها برای کسب و کار شما رخ نداده است. به جای هراس و بیکار نشستن تمام تلاش خود را صرف ارایه بهترین خدمات به مشتری ها کنید. با این کار نه تنها در دوره بحران مشتری های کنونی تان را از دست نمی دهید بلکه پس از دوران دشواری بر تعداد آن ها افزوده خواهد شد. مشتری ها در تشخیص خدمات خوب و بد هرگز اشتباه نمی کنند. با تمرکز بر ارایه بهترین خدمت سهم خود را در بازار حفظ کنید. در تحقیقی که از سوی دو موسسه مشاوره مدیریت انجام شده آمده است مشتری ناراضی، نارضایتی خود را به طور متوسط با ۱۱ نفر در میان می گذارد اما مشتری راضی نزد سه نفر از محصول یا خدمت شما تعریف می کند.بدین ترتیب کیفیت پایین خدمات یا کالاها به عنوان یک ضد تبلیغ عمل کرده و شرکت را دچار مشکلات بسیار عمیق تر خواهد کرد.
منبع : روزنامه سرمایه
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
امیرعبداللهیان دولت سیزدهم گامبیا دولت حسین امیرعبداللهیان سیستان و بلوچستان انتخابات جنگ مجلس شورای اسلامی حجاب مجلس افغانستان
سیل یسنا تهران هواشناسی شهرداری تهران بارندگی سازمان هواشناسی باران فضای مجازی آتش سوزی هلال احمر آموزش و پرورش
هوش مصنوعی خودرو دلار قیمت خودرو قیمت دلار مسکن قیمت طلا تورم بانک مرکزی بازار خودرو حقوق بازنشستگان ایران خودرو
تلویزیون صدا و سیما جهان مسعود اسکویی مهران غفوریان موسیقی صداوسیما سریال سینمای ایران سازمان صدا و سیما
رژیم صهیونیستی فلسطین اسرائیل جنگ غزه روسیه آمریکا انگلیس اوکراین یمن نوار غزه ایالات متحده آمریکا جنگ اوکراین
فوتبال پرسپولیس استقلال سپاهان رئال مادرید لیگ برتر باشگاه استقلال بازی باشگاه پرسپولیس علی خطیر جواد نکونام بایرن مونیخ
آیفون اینستاگرام دیابت اپل ناسا عکاسی تبلیغات موبایل گوگل
کبد چرب فشار خون