یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 5 May, 2024
مجله ویستا

اولین رانندگی با هوندا سیویک R


اولین رانندگی با هوندا سیویک R
قبول کنید که مدل فعلی سیویکSi انتظارات خیلی ها را بر آورده نمی کند. تایرهای ۱۵ اینچی فابریک آن و موتوری که دوست ندارد در دور بالا کار کند مواردی نیستند که ما از هوندا انتظار داریم. نگران نباشید چون مسکن در راه است.
سیویک R با قدرتی نزدیک به ۲۰۰ اسب بخار و حداکثر سرعت ۲۲۰ کیلومتر در ساعت گره گشای این مشکل خواهد بود. از نظر ظاهری بدنه مستحکم شده مدل R صاحب اسپویلرهای دور بدنه و روی سقف شده و روی تایرهای ۱۶ اینچی سوار است. در داخل، صندلیهای اسپرت آن جذاب و نازک کاریهای تیتانیومی آن مژده یک خودروی مسابقه ای را می دهند. موتور i-VTEC چهار سیلندر مدل R اصولاً زیاد خصوصیات خاص ندارد و مانند بقیه موتورهای مرغوب ژاپنی می ماند که دارای گشتاور قابل دسترسی در دورهای میانی می باشند (۱۴۵ پوند فوت در دور ۵۹۰۰).
در این خودرو قدرت موتور از دور ۵۵۰۰ تا ۶۰۰۰ دور شروع شده و پیوسته تا خط قرمز ۸۰۰۰ دور ادامه پیدا می کند. در این موقع است که شما شروع به پرواز می کنید، مانند گلوله ای به سمت افق حرکت می کنید با سرعتی که باعث می شود عرق شرم بر پیشانی خیلی از کسانی که صاحب خودروهای اسپرت با تعداد سیلندر بیشتر هستند بنشیند. البته باید اضافه کرد که گیربکس ۶ سرعته با فاصله کم نیز به این امر کمک زیادی می کند.
مانند موتور R ، شاسی آن هم بسیار عالی طراحی شده و از قدرت مانور بالایی برخوردار می باشد. سیستم فرمان هیدرولیک الکتریکی آن که در سرعت پائین بنظر بی روح و مصنوعی می آید با بالاتر رفتن سرعت خودرو حالت واقع گرایانه تری به خود می گیرد و کاملاً راننده را در جریان شرایط تایرهای جلو قرار می دهد. در آخر اگر شما شخصی هستید که عاشق رانندگی می باشید، آنهم رانندگی مهیج و با دقت بالا این خودرو مناسب شماست و زندگی شما با آن شیرینتر خواهد شد، اما خلبانانی که زیاد هم اهل هیجان و خشونت نیستند احتمالاً این خودرو بعد از مدتی برایشان خسته کننده خواهد شد.
منبع : ایران ماشین