پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 2 May, 2024
مجله ویستا

تکنولوژی در برنامه آموزشی


تکنولوژی در برنامه آموزشی
شما برای تدریس در مدرسه‌ای به وسیله مدیر مدرسه استخدام شده‌اید. مدرسه مجهز به آزمایشگاه جدید کامپیوتر بوده و در هر کلاس کامپیوتری وجود دارد که همه قادر به دسترسی به اینترنت هستند. مدیر جدید از شما انتظار دارد تا (این) تکنولوژی را در برنامه آموزشی گنجانده و کامل کنید. شما احساس می‌کنید که دانش و آگاهی‌تان در مورد کامپیوتر نسبتاً در حد متوسط است و در مورد انتظار تکمیل تکنولوژی قدری نگران هستید. از کجا باید شروع کنید؟
تکمیل تکنولوژی دقیقاً به چه معناست؟ مدیر شما را به وب سایتی در اینترت راهنمایی می‌کند که به چگونگی کمک به درک معلمان در تکمیل تکنولوژی اختصاص دارد. شما مشتاقانه به جستجو و بررسی در این سایت می‌پردازید.
کامل شدن تکنولوژی در برنامه آموزشی شبیه به چیست؟ آیا این کار برگ‌هایی را به وجود می‌آورد که نمرات دانش‌آموزان را محاسبه کند؟ فکر می‌کنید آن را دستی یا پرینت شده به دانش‌آموزان می‌دهند. آیا برای کامل کردن چندین سطوح از تمرین‌ها او (دستورات) برنامه نرم‌افزاری باید مجموعه‌ای از دانش‌آموزان را در اختیار داشته باشیم؟
تکنولوژی ابزار شگفت‌آوری است که به معلمان و دانش‌آموزان در کلاس کمک می‌کند. در واقع، معلمان باید به استفاده از تکنولوژی جهت کمک به آن‌ها در نقششان به عنوان معلم تشویق شوند. این قدم (مرحله) مهمی به سوی انسجام تکنولوژی در برنامه آموزشی است. با این حال انسجام صحیح تکنولوژی فراتر از نقش کمک و همکاری است.
تکنولوژی تغییر سریع در گام است و باعث آشفتگی بیشتر و بیشتر در چگونگی استفاده از آن به شکلی مؤثر و منسجم در کلاس می‌شود. زمانی که به تدریس با کامپیوتر می‌رسیم به نظر می‌رسد تأکید روی یک دستگاه (ماشین) فیزیکی است. در واقع، تدریس، تدریس(درس دادن) کامپیوتر است.
دانش‌آموزان وقت زیادی صرف می‌کنند تا یاد بگیرند که چگونه از کاربرهای نرم‌افزاری و مفاهیم علوم کامپیوتر استفاده کنند. سؤالی که به وجود می‌آید این است که آیا دانش‌آموزان در حال یادگیری مفاهیم مربوط به اهداف برنامه آموزشی باید در مورد کامپیوترها یاد بگیرند یا باید به آن اجازه داده شود که با کامپیوترها یاد بگیرند.
انسجام تکنولوژی باید به آموزش و یادگیری در کلاس کمک کند. کامپیوترها نباید به صورت یک سیستم جانبی بوده یا به عنوان پر کننده زمان استفاده شوند. کامپیوتر باید وسیله‌ای برای رسیدن به اهداف آموزشی در کلاس باشد. بنابراین، برنامه آموزشی، مکانی برای شروع در زمان انسجام تکنولوژی است. معلم، همراه و همگام با برنامه آموزش، باید انسجام تکنولوژی را هدایت کند، نه کامپیوتر.
http://e-life.blogfa.com
منبع : خبرگزاری ایسنا