جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا


هیچ امیدی نیست


هیچ امیدی نیست
▪ عنوان فیلم: بابل پس از میلاد ( A.D.Babylon)
▪ کارگردان: متیو کَسو ویتز
▪ نویسندگان: اریک بسنارد (فیلمنامه)، بر اساس رمانی از موریس جی. دنتیک
▪ ژانر: اکشن، ماجراجویانه، علمی تخیلی، هیجان انگیز
▪ بازیگران: ون دیزل، ملانی تیری، میشله یواه، مارک استرانگ
▪ مدت زمان فیلم: ۹۰ دقیقه
▪ آهنگساز: هنز زیمر، آتلی اُروآران
▪ استودیو: فاکس قرن بیستم
▪ فروش کل: ۲۲ میلیون دلار
▪ بودجه : ۷۰ میلیون دلار
▪ امتیاز منتقدان از ۱۰۰ : ۲۴
▪ خلاصه داستان:
سربازی به نام تورآپ (با بازی وین دیزل) مسؤول اسکورت زنی به نام اورورآ (ملنی تری) از روسیه به نیویورک می شود. او این مأموریت را امری عادی و ساده می پندارد، اما بتدریج متوجه می شود میهمانش با خود موجود زنده ای را حمل می کند که توانمندی تبدیل شدن به مسیحی دیگر را دارد و همگان می خواهند او را در سیطره خود بگیرند.
▪ درباره فیلم:
فیلم سینمایی «بابل پس از میلاد» فیلمی علمی تخیلی براساس رمان «بچه های بابل» از موریس جی دنتیک است. در سال ۲۰۰۵، متیو کَسو ویتز قرارداد ساخت فیلمی انگلیسی زبان برای اقتباس از رمان فرانسوی «بچه های بابل» را امضا کرد.
قرار بود تولید فیلم از فوریه ۲۰۰۶ در کانادا و اروپای شرقی آغاز شود. تولید این داستان پرهیجان و فوق مدرن که درباره دستکاری ژنتیکی است، از ژوئن ۲۰۰۶ آغاز شد.
در آوریل ۲۰۰۷ اعلام شد فیلم بیشتر از بودجه اولیه خرج برداشته و سه هفته بیشتر هم تولید آن ادامه پیدا کرده است. فیلم در نهایت ۷۰ میلیون دلار هزینه برداشت، اما نتیجه کار آن قدر ضعیف بود که کمپانی فاکس قرن بیستم را درگیر مشکلات جدی برای جلب نظر مخاطب کرد.
منتقدان، فیلم را در سکوت کامل بایکوت کردند و کمتر نشریه ای حاضر شد مطلبی را به این اثر اختصاص دهد. مخاطبان نیز این فیلم را اصلاً نپسندیدند و حتی آنها هم رغبت نکردند در سایتها و وبلاگهای خود چیزی از آن بنویسند. نتیجه این شد که کمپانی با ضرر حدود ۵۰ میلیون دلاری مواجه و این فیلم از گردونه اکران خارج شد.
این فیلم حتی نگاه های رسانه ای چندانی نداشت و به قول «ژئوف برکشیر» منتقد شیکاگو تریبون، وقتی فیلمی این قدر عیان ضعیف است، دیگر چه نیازی به نظر منتقدان!
● اما چند نگاه رسانه ای به فیلم «بابل پس از میلاد»:
▪ شیکاگو تریبون : وقتی کارگردان خودش بداند فیلمی که ساخته آشغال است، دیگر چه توقعی است از منتقدان و مخاطبان؟
▪ ای آنلاین: دقیقاً نمی توان گفت که فیلم تماماً مزخرفی است، اما انگار کارگردان تعمد داشته که فیلم بدی بسازد!
▪ فیلم کریتیک: یک فیلم غیرقابل تحمل و آشفته !
کمیل سهیلی
منبع : روزنامه قدس


همچنین مشاهده کنید