جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا


نگاهی کوتاه به پروژه‌های آ.س.پ با ۳۷ سال قدمت


نگاهی کوتاه به پروژه‌های آ.س.پ با ۳۷ سال قدمت
شركت ساختمانی آ.س.پ با ۳۷ سال سابقه فعالیت در بخش ساخت‌وساز تاكنون بالغ بر ۵۲۰هزار مترمربع پروژه ساختمانی را در قالب انبوه‌سازی به اجرا درآورده است.
● بازار ابزار و یراق تهران
علاوه بر این میزان بیش از ۲۱۵هزار مترمربع زیربنا در دست اجرا دارد. یكی از مهم‌ترین طرح‌های در دست اجرای شركت برج مسكونی تهران با زیربنایی بالغ بر ۲۰۳هزار مترمربع است. با توجه به قدمت شركت ساختمانی آ.س.پ در بخش ساخت‌وساز به منظور آشنایی با فعالیت‌های عمده این شركت پروژه‌های ساختمانی به اجرا درآمده را به ترتیب معرفی می‌كنیم.
مجتمع مسكونی، اداری، تجاری كوی نوبنیاد ونك A.S.P
این مجتمع كه به نام A.S.P معروف است، در زمره ساختمان‌های بلندمرتبه قرار دارد كه در ساخت آن بر موضوع كیفیت تاكید شده است.
مجتمع A.S.P با رعایت اصول و ضوابط فنی و مهندسی و با سازه بتن آرمه و نمای پیش ساخته احداث شده است.
این مجموعه ضمن برخورداری از بالاترین استانداردهای ساختمانی از امكانات مطلوب فضاهای مسكونی، تجاری، اداری و رفاهی همچون استخر، مهدكودك، باشگاه، مركز خرید و رستوران برخوردار است. مجموعه A.S.P دارای ۲۵۰ واحد آپارتمانی و ۱۲۰ واحد آپارتمانی ویلایی و ۱۴۰ واحد تجاری و ۵۷۰ واحد انباری و پاركینگ است و از سه برج تشكیل شده كه برای دسترسی به طبقات هر برج ۴ آسانسور پیش‌بینی شده است. با گذشت بیش از ۲۵ سال از زمان اجرا، این پروژه كماكان در زمره بهترین ساختمان‌های بلندمرتبه قرار دارد.
برج A.S.P در مساحت ۵۲هزار مترمربع و در ۲۳ طبقه احداث شده است. این پروژه در سال ۴۹ آغاز و پس از ۷۲ ماه در سال ۵۴ به پایان رسید.
همچنین مساحت محوطه‌سازی پروژه بالغ بر ۱۱هزار مترمربع است.
● ساختمان مركزی بانك صادرات (برج سپهر)
▪ برج سپهر با بیش از ۵۳هزار مترمربع زیر بنا
در ۳۳ طبقه احداث شده كه تا پیش از ساخت برج بین المللی تهران بلندترین برج ایران بود.
سازه این بنا بتن و نمای آن از قطعات پیش‌ساخته بتنی و مدولار ساخته شده است. زیربنای پاركینگ برج ۱۵هزار مترمربع با گنجایش ۳۵۰دستگاه اتومبیل است. این بنا دارای ۹دستگاه آسانسور نفربر و یك دستگاه آسانسور باری با سرعت مطلوب است. ورودی این بنا با الهام از معماری ایرانی و اسلامی طراحی شده است. برج سپهر، در مساحت ۷هزار مترمربع احداث شده است.
▪ مجتمع مسكونی و ورزشی شمشك
مجتمع مسكونی شمشك یكی از مطلوب‌ترین مجموعه‌های ییلاقی در شمال شهر تهران محسوب می‌شود. این مجتمع مشتمل بر دو ساختمان اصلی است به طوری كه ساختمان اول شامل ۱۹۸دستگاه آپارتمان و ساختمان دوم شامل ۳۵واحد مسكونی است. مدت اجرای پروژه ۳۰ ماه از نیمه دوم سال ۵۹ تا پایان سال ۶۲ است. هزینه اجرای این پروژه ۳ میلیارد ریال به صورت آپارتمان در ۱۰طبقه و شاله‌های چوبی ۳۵واحدی است. این پروژه در مساحت ۴۱هزار مترمربع احداث شده است.
▪ هتل بزرگ فردوسی
هتل بزرگ فردوسی در یكی از پرجمعیت‌ترین مناطق تجاری و در نزدیكی بازار بزرگ تهران بنا شده است. مدت اجرای این پروژه ۳۰ماه با هزینه‌ای بالغ ۶میلیارد ریال در ۷طبقه و مساحت ۲هزار و ۳۰۰مترمربع بود.
▪ باشگاه بانك صادرات ایران
این ساختمان به منظور استفاده كاركنان بانك صادرات در اوقات فراغت در نظر گرفته شده است. مدت اجرای پروژه ۱۶ماه با هزینه‌ای بالغ بر ۳۵۰میلیون ریال در مساحتی به میزان ۱۰هزار مترمربع واقع شده است.
▪ مجتمع مخابراتی انقلاب اسلامی
مجتمع مخابراتی انقلاب اسلامی به عنوان مركز ارتباطات راه دور با ظرفیت بالا احداث شده است. اجرای بیش از ۱۷هزار مترمربع كف كاذب به منظور سهولت كابل‌كشی بین سالن‌های مختلف دستگاه‌ها و تجهیزات، وجود بیش از ۱۵بخش هوارسان به سالن‌ها، سیستم نصب سنگ‌های نما از مهم‌ترین ویژگی‌های این پروژه است.این پروژه با هزینه‌ای بالغ‌بر ۶ میلیارد و ۸۰۰میلیون ریال در ۵طبقه اداری و فنی و در مساحت ۲۹هزار و ۵۰۰مترمربع احداث شده است.
▪ مجتمع مسكونی ابیوردی شیراز
این مجتمع یكی از بزرگ‌ترین ساختمان‌های مسكونی شهر شیراز، با معماری قابل‌توجهی اجرا شده و منطبق بر آخرین آیین‌نامه‌های ساختمانی است. هزینه اجرای این پروژه یك‌ میلیارد و ۹۰۰میلیون ریال مشتمل بر ۷طبقه مسكونی است كه در مساحتی به میزان ۶هزار مترمربع اجرا شده است.
▪ ساختمان اداره كل خدمات عمومی شهرداری تهران
این ساختمان در ۱۱ طبقه و زیربنای یك‌هزار مترمربع با هزینه‌ای بالغ‌بر ۲۱ میلیارد ریال احداث شده است. زیربنای مفید این ساختمان ۹هزار مترمربع بوده و در زمان ۵۲ماه احداث این پروژه به پایان رسیده است. این پروژه در ابتدا برای بخش‌های خدماتی شهرداری تهران طراحی شده اما در مراحل بعد با تغییر كاربری از سوی مسوولان شهرداری، برای دفتر شهردار، مشاوران و معاونان وی تكمیل شد و در نهایت شورای شهر تهران در آن استقرار یافت. این بنا با توجه به عملكرد آن از پیشرفته‌ترین و مدرن‌ترین تجهیزات و سیستم‌های ساختمانی، تاسیساتی و برقی بهره‌مند است.
▪ بازار ابزار و یراق تهران
این ساختمان با توجه به عرض كم به صورت عمقی با معماری مدرن طراحی شده است و به دلیل عمق زیاد زمین با استفاده از نورگیرهای سقفی، راهروی وسط نور طبیعی استفاده می‌كند. این پروژه طی مدت زمان ۴۸ماه با هزینه‌ای بالغ‌بر ۱۷میلیون ریال در ۶طبقه و مساحت بیش از ۷هزار مترمربع احداث شده است.
▪ مجتمع اداری، تجاری قلهك
معماری این پروژه با الهام از مفاهیم معماری كلاسیك ایران طراحی شده است. علاوه‌بر این محاسبات و مشخصات فنی، پروژه منطبق بر استانداردهای جهانی است و علاوه‌بر آن در طراحی نمای بیرونی سعی بر آن بوده كه زیبایی ساختمان‌های برجسته پنجاه سال اخیر ایران تداعی شود.این مجتمع طی مدت ۴۲ماه با هزینه‌ای بالغ‌بر ۷میلیارد و۴۰۰میلیون ریال در هفت طبقه در مساحت ۱۱۷۲مترمربع احداث شده است.
الهام علاقه‌بندان
منبع : روزنامه دنیای اقتصاد


همچنین مشاهده کنید