شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا


فیلمسازی بعد از ۲۰ سال استراحت


فیلمسازی بعد از ۲۰ سال استراحت
«سرزمین مجازات» فیلمی ترسناك و سرشار از صحنه های تاریكی است كه دسیسه در آن موج می زند. این درام دلهره آور قتل هایی را به تصویر می كشد كه ریشه در عقاید مذهبی دارد.
«سرزمین مجازات» (frality) محصول سال ۲۰۰۱ سه كشور امریكا، آلمان و ایتالیا است كه در مدت زمان یك ساعت و ۴۰ دقیقه ساخته شده است.
●درباره فیلم
«سرزمین مجازات» در زمره آثاری قرار می گیرد كه قادر است از ابتدا تا انتها تماشاگر را روی صندلی میخكوب كند. این فیلم از قدرت بالایی در جذب مخاطب برخوردار است. به نحوی كه اگر بیننده بخواهد از مقابل تلویزیون بلند شود، نخواهد توانست.
كارگردان «سرزمین مجازات» در انتقال حس فیلمنامه به بیننده بسیار خوب عمل می كند و صحنه هایی را خلق می كند كه داستان به خوبی در آن تعریف می شود.
به اعتقاد منتقدان برخی صحنه های فیلم بسیار چشمگیر است و بسیاری از این صحنه ها نیز تاثیری مخرب بر تماشاگر دارد.
●داستان فیلم
فیلمنامه «سرزمین مجازات» را برنت هنلی در ژانر وحشت و دلهره به نگارش درآورده است.
داستان فیلم درباره مردی است كه به پلیس FBI مراجعه كرده و ادعا می كند كه قاتل قتل هایی را می شناسد و او كسی نیست جز برادرش. قاتل كسی است كه تصور می كند از سوی خداوند ماموریت دارد، جامعه را اصلاح كند.
●حضور در جشنواره های خارجی و اكران در سینماها
«سرزمین مجازات» تاكنون در كشورهای ایسلند، آرژانتین، كانادا، فنلاند، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، هلند، پرو، سنگاپور، كره جنوبی، اسپانیا، انگلیس، امریكا و فیلیپین به اكران عمومی درآمده است.
«سرزمین مجازات» تا كنون دو بار در سینماهای مالزی به نمایش درآمده كه نسخه ای از آن سانسور شده و نسخه دیگر كامل بوده است. در اتریش نیز این فیلم با چهار دقیقه سانسور به روی پرده رفت.
«سرزمین مجازات» در سال ۲۰۰۳ با حضور در آكادمی فیلم های علمی تخیلی، فانتزی و ترسناك، كاندیدای دریافت چهار جایزه از این جشنواره بوده است. این فیلم در دهمین سال جایزه برم استوكر، این جایزه را در بخش بهترین فیلمنامه به خود اختصاص داد.ساخته بیل پكستون در سال ۲۰۰۳ در جایزه انجمن منتقدان فیلم شیكاگو شركت كرد و نامزد دریافت جایزه بهترین كارگردان شد.كاندیداتوری در جشنواره هنرمندان جوان و جامعه منتقدان فیلم آن لاین از دیگر موفقیت هایی است كه «سرزمین مجازات» كسب كرده است.
●درباره فیلمساز
بیل پكستون، ۱۷ می ۱۹۵۵ در تگزاس به دنیا آمد. او از سن ۱۸ سالگی به لس آنجلس رفت، جایی كه توانست به صنعت فیلمسازی امریكا راه یابد.
بیل پكستون با عناوین مختلفی چون پیت لاترك، پیتر لوترك و ویلیام پكستون شناخته می شود. او بیش از هر چیز به عنوان بازیگر مطرح است و تاكنون در ۶۷ فیلم به ایفای نقش پرداخته است. «سرزمین مجازات» پنجاه و ششمین كار وی در مقام بازیگر است كه در این فیلم نقش پدر میكس را بازی می كند.
بازی فیلم هایی مانند تایتانیك، مسافر، آپولوی ۱۳ و دروغ های حقیقی، از دیگر تجارب پكستون در عرصه بازیگری است.
او كارگردانی را از سال ۱۹۸۲ و با ساخت فیلم «سرهای ماهی» آغاز كرد. پس از آن حدود ۲۰ سال فیلمی نساخت و سپس سال ۲۰۰۱ «سرزمین مجازات» را كارگردانی كرد.
«بزرگ ترین بازی ای كه تا به حال انجام شده» عنوان آخرین فیلم پكستون است كه آن را در سال ۲۰۰۵ ساخت و برخلاف دیگر فیلم هایش در آن بازی نكرده است.
●بازیگران فیلم
در سینمایی «سرزمین مجازات» بازیگرانی چون بیل پكستون (پدر میكس)، ماتئومك كوناهی، پاورز بوث، مت اولری، جرمی سامپتر و درك چیت وود به ایفای نقش پرداخته اند.
منبع : روزنامه جوان


همچنین مشاهده کنید