یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 5 May, 2024
مجله ویستا
تمرکز
رشد بنگاهها و ادغام در درون صنعت سفر و جهانگردى موجب افزايش ميزان تمرکز در اين صنعت مىشود. بهعبارت ديگر، توليد بهطور روز افزونى به بنگاههاى کمترى منحصر مىشود. اين پديده را تنها مىتوان در متن اقتصاد هر کشور اندازهگيرى کرد. البته در مبحث ديگرى نقش شرکتهاى چند مليتى در تمرکز جهانى صنعت سفر و جهانگردى مورد بررسى قرار خواهد گرفت. |
در آينده ميزان تمرکز در هر يک از بخشهاى سفر و جهانگردى به دو عامل متضاد دلبستگى خواهد داشت. عامل اول، تقاضاى مستمر برخى بازارهاى جهانگردى براى تجربهها و محصولات نو است. اين عامل مايه توسعه و بقاء بنگاههاى بيشتر و متنوعتر خواهد بود و بنابراين، سبب کاهش نرخ تمرکز خواهد شد. عامل دوم، تکنولوژى است که در بخش سفر و جهانگردى غالباً سرمايههاى بزرگى را مىطلبد و کارآئى در کاربرد آن به بازارهاى انبوه نياز دارد و موجب ادغام و تشکيل بنگاههاى بزرگ بهويژه، در مسافرت هوائى و خدمات غير شخصى (بازاريابى و اطلاعرساني، بيمهٔ سفر، روشهاى پرداخت مخارج جهانگردي) خواهد شد. بىگمان، اين فعاليتها متمرکزتر خواهد شد. |
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
امیرعبداللهیان حسین امیرعبداللهیان اوکراین دولت سیستان و بلوچستان انتخابات جنگ مجلس شورای اسلامی حجاب دولت سیزدهم افغانستان مجلس
سیل هواشناسی تهران شهرداری تهران بارندگی سازمان هواشناسی باران فضای مجازی یسنا آتش سوزی هلال احمر آموزش و پرورش
هوش مصنوعی خودرو دلار قیمت خودرو قیمت دلار مسکن قیمت طلا تورم بانک مرکزی بازار خودرو حقوق بازنشستگان ارز
مسعود اسکویی تلویزیون ایتالیا صدا و سیما دفاع مقدس حج مهران غفوریان موسیقی صداوسیما سریال سینمای ایران سازمان صدا و سیما
رژیم صهیونیستی فلسطین اسرائیل جنگ غزه حماس روسیه آمریکا انگلیس یمن نوار غزه ایالات متحده آمریکا جنگ اوکراین
فوتبال پرسپولیس استقلال سپاهان رئال مادرید لیگ برتر باشگاه استقلال بازی باشگاه پرسپولیس علی خطیر جواد نکونام بایرن مونیخ
خواب آیفون اینستاگرام دیابت اپل ناسا صاعقه تبلیغات موبایل گوگل
سلامت کبد چرب فشار خون گرما