یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 5 May, 2024
مجله ویستا
مراحل طرح و اجراء برنامههای ترویجی
ترويج، بنابه نظر بنت - C. Bennett، در قالب شبکه و توسعهٔ عمليات و تکنولوژى نقشهاى اساسى بر عهده دارد. نهادهاى تحقيقاتي، صنعت و بهرهوران نيز اضافه بر اين دو، کشف ابداع را نيز بر عهده دارند. |
منظور از شبکه، ورود، ساخت، نگهدارى و متکى بودن به ارتباط براى برآورد نيازها، امکانات، منابع و اجراء مسؤوليتها است؛ ترکيب شبکه که از مردم، گروهها، نهادها و سازمانها است در پاسخ به تحولات نيازها، منابع و مباحث تغيير مىکند. شبکه به ارتباط، آگاهي، نفوذ، هماهنگى و همکارى بين مردم، گروهها و سازمانها کمک مىکند. نقش کارکرد شبکهاى بهوسيلهٔ ترويج، مؤسسات تحقيقاتى صنايع و بهرهوران جنى و مهمتر از همه بهرهوران اصلى برنامههاى ترويجى ايفاء مىشود. |
شبکه براى هر يک از اين موارد: |
۱.معرفىکنندهٔ نيازهاى آنى و آتى بهرهوران است. |
۲.برنامهريزى و اجراء مىکند. |
۳.نقشآفرينى را بهبود مىبخشد. |
توسعهٔ عمليات و تکنولوژى نيز عبارت است از برآورد، پذيرش و فرآيند کردن عمليات و تکنولوژى. |
نهادهاى تحقيقاتي، صنعت و بهرهوران هر سه نقش ار ايفاء مىکنند و اقتصادى کردن تکنولوژى را نيز بر عهده دارند؛ منظر از برآورد، آزمون يک عمل يا تکنولوژى براى سنجش اثربخشي، سودآورى و قابليت پذيرش جنبههاى محيطى و اجتماعى آن است. |
ترويج مستقلاً برخى تکنولوژىهاى نوين را که مؤسسات تحقيقاتى فراهم کردهاند ارزيابى مىکند و به اين مؤسسات کمک مىکند تا تکنولوژىهاى خود را پيش از عرضه به مردم در صحنهٔ عمل آزمون کنند. |
اجراء وظايفى که ترويج بر عهده دارد نيازمند طرح و اجراء برنامههائى است که بر مبناى صحيح و روالى منسجم تهيه مىشوند. تنظيم اولويت موضوعهائى که براى اجراء به ترويج سپرده مىشوند و يافتن زمينههاى مساعد براى انتقال آنها به جامعه نيز متضمن رعايت نکاتى اصولى در برنامهريزىهاى ترويجى است. در واقع، برنامهريزى عبارت است از تصميمگيرى نسبت به موضوع، مراحل و نحوهٔ کارى که ترويج بايد انجام دهد و امکاناتى که بايد در جهت انجام اين کار مصرف کند. |
همچنین مشاهده کنید
- جایگاه ترویج در فرهنگ جامعه(۲)
- نوآوری و نوپذیری
- تاریخچه ترویج(۳)
- بهرهوری و اقتصاد ترویج کشاورزی
- تکنولوژی آموزشی در ترویج کشاورزی
- رهبری، شورا و مشارکت عمومی
- ارزشیابی برنامههای آموزشی ترویجی
- جایگاه ترویج در فرهنگ جامعه
- مراحل طرح و اجراء برنامههای ترویجی
- تاریخچه ترویج
- مدیریت در ترویج کشاورزی
- اهداف ترویج
- برنامه و برنامهریزی مشارکتی در ترویج
- آموزش بزرگسالان در ترویج
- تاریخچه ترویج(۴)
- تاریخچه ترویج(۲)
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران شورای نگهبان انتخابات حسین امیرعبداللهیان دولت مجلس شورای اسلامی حجاب جنگ دولت سیزدهم حسن روحانی انتخابات مجلس دوازدهم دانشگاه تهران
تهران شهرداری تهران هواشناسی سیل فضای مجازی قتل سامانه بارشی سازمان هواشناسی باران یسنا آموزش و پرورش هلال احمر
خودرو قیمت دلار بازار خودرو قیمت خودرو یارانه قیمت طلا بانک مرکزی مسکن دلار حقوق بازنشستگان ایران خودرو تورم
تلویزیون نمایشگاه کتاب دفاع مقدس سینمای ایران صدا و سیما رهبر انقلاب مسعود اسکویی صداوسیما موسیقی سریال مهران غفوریان تئاتر
رژیم صهیونیستی اسرائیل غزه فلسطین جنگ غزه حماس روسیه امیرعبداللهیان اوکراین نوار غزه انگلیس یمن
فوتبال پرسپولیس استقلال رئال مادرید مهدی طارمی لیگ برتر سپاهان جواد نکونام بارسلونا باشگاه استقلال بازی علی خطیر
باتری گوگل اپل آیفون پهپاد سامسونگ ناسا عکاسی مایکروسافت
ویتامین کاهش وزن دیابت خواب بیمارستان سلامتی چای افسردگی توت فرنگی چاقی آلرژی اعتماد به نفس