دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 29 April, 2024
مجله ویستا
مراحل طرح و اجراء برنامههای ترویجی
ترويج، بنابه نظر بنت - C. Bennett، در قالب شبکه و توسعهٔ عمليات و تکنولوژى نقشهاى اساسى بر عهده دارد. نهادهاى تحقيقاتي، صنعت و بهرهوران نيز اضافه بر اين دو، کشف ابداع را نيز بر عهده دارند. |
منظور از شبکه، ورود، ساخت، نگهدارى و متکى بودن به ارتباط براى برآورد نيازها، امکانات، منابع و اجراء مسؤوليتها است؛ ترکيب شبکه که از مردم، گروهها، نهادها و سازمانها است در پاسخ به تحولات نيازها، منابع و مباحث تغيير مىکند. شبکه به ارتباط، آگاهي، نفوذ، هماهنگى و همکارى بين مردم، گروهها و سازمانها کمک مىکند. نقش کارکرد شبکهاى بهوسيلهٔ ترويج، مؤسسات تحقيقاتى صنايع و بهرهوران جنى و مهمتر از همه بهرهوران اصلى برنامههاى ترويجى ايفاء مىشود. |
شبکه براى هر يک از اين موارد: |
۱.معرفىکنندهٔ نيازهاى آنى و آتى بهرهوران است. |
۲.برنامهريزى و اجراء مىکند. |
۳.نقشآفرينى را بهبود مىبخشد. |
توسعهٔ عمليات و تکنولوژى نيز عبارت است از برآورد، پذيرش و فرآيند کردن عمليات و تکنولوژى. |
نهادهاى تحقيقاتي، صنعت و بهرهوران هر سه نقش ار ايفاء مىکنند و اقتصادى کردن تکنولوژى را نيز بر عهده دارند؛ منظر از برآورد، آزمون يک عمل يا تکنولوژى براى سنجش اثربخشي، سودآورى و قابليت پذيرش جنبههاى محيطى و اجتماعى آن است. |
ترويج مستقلاً برخى تکنولوژىهاى نوين را که مؤسسات تحقيقاتى فراهم کردهاند ارزيابى مىکند و به اين مؤسسات کمک مىکند تا تکنولوژىهاى خود را پيش از عرضه به مردم در صحنهٔ عمل آزمون کنند. |
اجراء وظايفى که ترويج بر عهده دارد نيازمند طرح و اجراء برنامههائى است که بر مبناى صحيح و روالى منسجم تهيه مىشوند. تنظيم اولويت موضوعهائى که براى اجراء به ترويج سپرده مىشوند و يافتن زمينههاى مساعد براى انتقال آنها به جامعه نيز متضمن رعايت نکاتى اصولى در برنامهريزىهاى ترويجى است. در واقع، برنامهريزى عبارت است از تصميمگيرى نسبت به موضوع، مراحل و نحوهٔ کارى که ترويج بايد انجام دهد و امکاناتى که بايد در جهت انجام اين کار مصرف کند. |
همچنین مشاهده کنید
- جایگاه ترویج در فرهنگ جامعه(۲)
- رهبری، شورا و مشارکت عمومی
- تاریخچه ترویج
- برنامه و برنامهریزی مشارکتی در ترویج
- تکنولوژی آموزشی در ترویج کشاورزی
- اهداف ترویج
- جایگاه ترویج در فرهنگ جامعه
- بهرهوری و اقتصاد ترویج کشاورزی
- آموزش بزرگسالان در ترویج
- مدیریت در ترویج کشاورزی
- مراحل طرح و اجراء برنامههای ترویجی
- ارزشیابی برنامههای آموزشی ترویجی
- تاریخچه ترویج(۲)
- نوآوری و نوپذیری
- تاریخچه ترویج(۳)
- تاریخچه ترویج(۴)
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
مجلس شورای اسلامی دولت مجلس شورای نگهبان حجاب مجلس یازدهم دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران انتخابات افغانستان رئیس جمهور گشت ارشاد
تهران شورای شهر هواشناسی شورای شهر تهران شهرداری تهران پلیس قتل فضای مجازی سیل کنکور وزارت بهداشت سازمان هواشناسی
دلار خودرو تورم قیمت دلار مالیات قیمت خودرو بازار خودرو بانک مرکزی قیمت طلا مسکن ایران خودرو سایپا
تلویزیون تئاتر سریال زنان فیلم ازدواج سینمای ایران سینما بازیگر موسیقی سریال پایتخت قرآن کریم
خورشید
رژیم صهیونیستی اسرائیل غزه فلسطین آمریکا جنگ غزه روسیه اوکراین حماس ترکیه نوار غزه عراق
فوتبال تیم ملی فوتسال ایران پرسپولیس ایران استقلال فوتسال بازی سپاهان باشگاه پرسپولیس جام حذفی آلومینیوم اراک تراکتور
هوش مصنوعی اپل آیفون ماه تبلیغات فناوری ناسا گوگل نخبگان مریخ
روانشناسی خواب موز افسردگی کاهش وزن بارداری دندانپزشکی آلزایمر روغن حیوانی