دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 29 April, 2024
مجله ویستا
عناصر اصلی وبسایتهای مؤثر
بسيارى از شرکتها تعريف و اجراى راهبرد اينترنتى خود را به تيم فنى خود محول مىنمايند. در نتيجه، پيچيدگى فنى استراتژى اينترنتى آنها و نه ارزش افزوده براى افراد ذينفع شرکت (مشتريان، سهامداران، کارمندان) دوچندان مىگردد. بسيارى ديگر از شرکتها تعريف و اجراى راهبرد اينترنتى خود را به طراحان وب واگذار مىنمايند و در نتيجه هزينههاى نصب و نگهدارى راهبرد اينترنتى آنها و نه ارزش افزوده افراد ذينفع (مشتريان، سهامداران، کارمندان) افزايش مىيابد. |
براى جلوگيرى از افتادن در تلههاى فوق در زير فهرستى از عناصرى که يک وب سايت بازرگانى مؤثر بايد دارا باشد آمده است: |
۱. ايجاد اعتماد نمايد. به اين منظور مراجعه به عوامل جهان واقعى اطمينانبخش و کارساز مىباشد. مثال: تصاويرى از ساختمانهاى شرکت، آرم، نشانى پستي، تصاوير مديران شرکت و ... آنقدر ضرورت ندارد که صحيح نوشتن براى تأثيرگذارى مفيد است. |
۲. سريع و ياور کاربران باشد. نتيجه منطقى اين که انيميشنها و گرافيکهاى تخيلى که به زمان زيادى (و حتى نرمافزار خاصي) براى پياده شدن نياز دارند، بايد استفاده نشوند يا در استفاده از آنها امساک شود. بهعبارت ديگر يک وب سايت نبايد نمايشگاه توانايىهاى فنى صاحب وب باشد. |
۳. هدف آن ايجاد ارتباط باشد و نه تزئين، بهعبارت ديگر در مورد هر عنصر در يک وب سايت، بايد بخوبى انديشيده شده باشد. بايد تأکيد گردد که طراحىهاى چاپى به سه دليل نبايد مستقيماً براى وب سايتها مورد استفاده قرار گيرند: |
- رنگها و طرح صفحه کامپيوتر نمىتواند بصورت کامل توسط يک ناشر وب کنترل شود. |
- وضوح صفحه کاهش مىيابد. |
- زمان پياده کردن بايد به هر ترتيبى کاهش يابد. لذا اين امر از استفاده از گرافيکهاى بزرگ جلوگيرى مىنمايد. همچنانکه مديريت سايت ياهو بيان کرده است: اگر لازمهٔ تاجر الکترونيک موفق بودن، داشتن زشتترين وب سايت است، ما خوشحاليم که زشتترين وب سايت را داريم. |
۴. به روز کردن و ارتقاى آن آسان باشد. در صورت امکان حتى کارمندان غيرماهر نيز بايد بتوانند اطلاعات را بهروز نمايند. |
هشدار: |
بسيارى از طراحان وب مىگويند که بهروز کردن يا ارتقاى سايتهاى آنها بسيار دشوار مىباشد مگر توسط خود آنها. |
۵. دائماً قابل دسترسى باشد. از لحاظ تئوريک هر وب سايتى ۲۴ ساعته و هر ۳۶۵ روز سال قابل دسترسى مىباشد. با اين حال به دلايل فنى بسيارى که سايت ممکن است قابل دسترسى نباشد. حتى اکثر سايتهاى حرفهاى نيز گاهى خراب و غيرقابل دسترسى هستند. بنابراين هدف بايد به حداقل رساندن اين زمان خرابى مثلاً از طريق انتخاب يک ارائهکننده حضور در وب باشد. |
۶. حفاظت کافى براى جلوگيرى از دزدان کامپيوترى داشته باشد. چنانچه قبلاً گفته شد، هيچ وب سايتى از دستبرد دزدان کامپيوترى مصون نيست. ولى وب سايتها بايد تمهيداتى بينديشند که استفاده نابجا از سايت آنها آنقدر مشکل باشد تا دزدان کامپيوترى ترجيح دهند سراغ ساير سايتها روند. |
۷. چه از لحاظ افزايش درآمد و چه کاهش هزينهها سودمند باشد. بايد مدلهاى تجارى سالم گسترش يابند. چنانچه قبلاً تأکيد شد نبايد هدف صرفاً داشتن وب سايت باشد بلکه بايد ارزش افزوده (درازمدت) را براى افراد ذينفع شرکت افزايش دهد. به اين منظور يک وب سايت مىتواند يک ابزار مفيد باشد و نه يک شرط يا بخودى خود يک هدف. |
همچنین مشاهده کنید
- پست الکترونیک
- امنیت وب
- ضعف و قوت شبکه
- جوانب حقوقی
- ابزار جستجو
- اینترنت
- سیستمهای پرداخت (۲)
- میزبان وبسایتها
- سطوح فنی مختلف وب سایت
- دانش فنی مورد نیاز برای تبیین و اجرای یک راهبرد اینترنتی
- معیارهای کلیدی برای انتخاب ارائهدهنده حضور در وب (wwp)
- گروهبندیهای مختلف از فروشگاههای مجازی
- چکلیست برای اقدام
- هزینههای حضور در وب
- بخشهایی از زنجیره ارزش بصورتonline
- چالشهای سایتهایی که بازارهای جهانی را هدف قرار دادهاند
- بازاریابی فرد به فرد - مشترییابی انبوه
- دانش تجربی ویژه فروش از راه دور
- گروههای مذاکراتی
- سیستمهای پرداخت (۳)
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
آمریکا دولت مجلس شورای اسلامی مجلس شورای نگهبان حجاب دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران انتخابات افغانستان گشت ارشاد رئیس جمهور
سلامت شورای شهر تهران هواشناسی شورای شهر تهران شهرداری تهران پلیس قتل فضای مجازی سیل کنکور وزارت بهداشت
دلار ارز قیمت خودرو قیمت دلار مالیات خودرو بازار خودرو بانک مرکزی قیمت طلا مسکن تورم ایران خودرو
سریال پیمان معادی تئاتر تلویزیون فیلم سینمای ایران سینما بازیگر موسیقی سریال پایتخت ازدواج
سازمان سنجش خورشید
اسرائیل غزه رژیم صهیونیستی فلسطین جنگ غزه روسیه اوکراین حماس ترکیه نوار غزه عراق ایالات متحده آمریکا
فوتبال استقلال پرسپولیس ایران فوتسال تیم ملی فوتسال ایران بازی سپاهان باشگاه پرسپولیس جام حذفی آلومینیوم اراک تراکتور
هوش مصنوعی اپل آیفون تبلیغات فناوری ناسا گوگل سامسونگ نخبگان
خواب موز بارداری دندانپزشکی آلزایمر روغن حیوانی