یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 12 May, 2024
مجله ویستا
48 ساعت - 48 Hrs.
سال تولید : ۱۹۸۲
کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : لارنس گوردون و جوئل سیلور
کارگردان : والتر هیل.
فیلمنامهنویس : راجر اسپاتیسوود، لاری گراس، استیون دِ سوزا.
فیلمبردار : ریک ویت.
آهنگساز(موسیقی متن) : جیمز هورنر.
هنرپیشگان : نیک نولتی، ادی مورفی، آنت اوتول، فرانک مکری، جیمز رمار، دیوید پاتریک کلی، سانی لندهم، کِری شرمن، جاناتان بانکس، جیمز کین و مارگوت رُز.
نوع فیلم : رنگی، ۹۷ دقیقه.
«آلبرت گانتس» (رمار) و همپالکیاش، «بیلیبر» (لندهم) از زندان فرار میکنند، سپس با گروگان گرفتن «رُزالی» (شرمن)، نامزد «لوتر» (کلی) یکی دیگر از اعضای گروه، عایدی آخرین سرقتی را که با هم انجام دادهاند، طلب میکنند.«آلگرن» (بانکس) و «وانزانت» (کین)، کارآگاههای پلیسی که بهخیال خود در تعقیب تعدادی «سارق خردهپا» هستند با اکراه، کمک همکارشان، «جک کیتس» (نولتی) را قبول میکنند. اما در یک درگیری غافلگیرانه، «کیتس» مجبور میشود سلاح خود را به «گانتس» بدهد و او هم «آلگرن» را میکشد و فرار میکند. «کیتس» ترتیب آزادی چهل و هشت ساعته «رجیهاموند» سیاهپوست (مورفی)، یکی دیگر از اعضای گروه، را میدهد که دلایل خودش را برای از میان برداشتن «گانتس» دارد. «هاموند» پس از مدتی معطل کردن «کیتس»، بالاخره اعتراف میکند پولی که «گانتس» دنبال آن است، در صندوق عقب اتوموبیلش است که در پارکینگ عمارتی پارک شده. پس از پائیدن آنجا، «لوتر» را میبینند که پول را از صندوق اتوموبیل بیرون میورد و رد او را تا بزرگراهی که با «گانتس» قرار گذاشته، میگیرند. در یک قرارملاقات دیگر در اتوبوسی که تحت کنترل سارقان است، «لوتر» پس از تحویل پول کشته میشود و «کیتس» دوباره رد طعمهاش را گم میکند. «کیتس» و «هاموند» به دیدار «کیسی» (رُز)، نامزد «بر» میروند و در همانجا تصادفاً سارقان فراری را پیدا میکنند. «هاموند» «بر» را میکشد و «گانتس» هم (پس از خلع سلاح «هاموند») توسط «کیتس» به قتل میرسد. در حالیکه «هاموند» آماده بازگشت به زندان میشود، «کیتس» قول میدهد پول «هاموند» پس از آزادی، دست نخورده تحویلش داده خواهد شد.
* فیلمی مرکزی میان ان دسته آثار هیل که به مسئله اختلاف نژادی میپردازند - دوران سخت (1975)، جنگجویان (1979)، مساعدت جنوبی (1981)، میلیونهای بروستر (1985)؛ با درونمایهای که در دنباله فیلم، 48 ساعت دیگر (1990)، مثل دیگر آثار متأخر هیل (ورود غیر مجاز، 1992 و جرانیمو: یک افسانه آمریکائی، 1994) پُررنگتر میشود. اگرچه فیلم اصلی زوج ناهمگونِ «سیاه و سفید»اش را وامدار آثاری مثل ستیزهجویانِ (استنلی کریمر، 1958) و در گرمای شب (نورمن جویسن، 1967) است، ام مسلماً در پرداخت آن بر آثار متأخری چون سلاح مرگبار (ریچارد دانر، 1987) و دنبالهها و «مشابه»های آن، برتری آشکاری دارد. نخستین حضور سینمائی مورفی نیز با استقبال بسیاری روبهرو میشود.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران مجلس شورای اسلامی مجلس انتخابات مجلس انتخابات مجلس دوازدهم انتخابات مجلس دوازدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی ستاد انتخابات کشور دولت رهبر انقلاب دولت سیزدهم
هواشناسی تهران آتش سوزی زلزله شهرداری تهران سیل فضای مجازی سازمان هواشناسی پلیس بارش باران قتل سلامت
خودرو قیمت خودرو قیمت دلار گاز حقوق بازنشستگان قیمت طلا بازار خودرو ایران خودرو بانک مرکزی پالایش و پتروشیمی نمایشگاه نفت مالیات
نمایشگاه کتاب کیانوش عیاری رضا عطاران تلویزیون کتاب نمایشگاه کتاب تهران سینمای ایران دفاع مقدس نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران سینما سریال مهران مدیری
فناوری قطب شمال
رژیم صهیونیستی اسرائیل غزه فلسطین جنگ غزه آمریکا روسیه حماس سازمان ملل رفح اوکراین افغانستان
پرسپولیس فوتبال استقلال لیگ برتر هوادار لیگ برتر فوتبال ایران لیگ برتر ایران رئال مادرید سپاهان باشگاه پرسپولیس بازی لیگ قهرمانان اروپا
هوش مصنوعی ناسا ایلان ماسک تبلیغات اپل روزنامه گوگل سامسونگ
آلزایمر استرس کاهش وزن دیابت سیگار فشار خون بارداری توت فرنگی افسردگی شیر