جمعه, ۱۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 3 May, 2024
مجله ویستا
ماکس و نوشیدنی گنهگنه - MAX ET LE QUINQUINA
سال تولید : ۱۹۱۱
کشور تولیدکننده : فرانسه
محصول : پاته
کارگردان : ماکس لندر
فیلمنامهنویس : لندر و موریس دولامار
هنرپیشگان : لندر، واندن، گابریل لانژ، پولت لورسی و دو لامار
نوع فیلم : سیاه و سفید، ۳۰۰ متر. صامت
ـ "ماکس" (لندر) با نوشیدن گنهگنه از خود بیخود میشود و دعوت به سه دوئل را میپذیرد.
ـ منتقدان فرانسوی، با تعصبی میهنپرستانه، لندر را نخستین کمدین تاریخ سینما و حتی استاد چارلی چاپلین دانستهاند. در حالیکه منتقدان آمریکائی اغلب او و آثارش را در نظر نگرفتهاند. کارنامهٔ لندر بهطور مشخص به دو دوره تقسیم میشود: دوره فیلمهای کوتاهش در فرانسه (۱۹۰۵ـ۱۹۱۵) و دوره فیلمهای بلندش در آمریکا (۱۹۱۷ـ۱۹۲۲). فیلمهای دوره اولش شاید، از نظر فنآوری و ساخت موزون، هیچگونه وجه اشتراکی با فیلمهای دوره دومش نداشته باشند. اما از سبکی شخصی بهره میبرند که در دههٔ نخست قرن برای او شهرت و محبوبیت جهانی به دنبال آوردند. بهخصوص که در این دوره (با آثاری نمونهای، از جمله ماکس و نوشیدنی گنهگنه) شخصیت سینمائی استاد فرانسوی کاملاً شکل گرفته است: "شخصیتی مشخصاً ملایم، خونسرد و بزرگسال، یک آدم با نزاکت نامطمئن و خوشسیما، مصون در برابر حادثهها اما دمدمی و بوالهوس. او با لباس شب، شنل، کلاه سیلندر و سبیل میتوانست از یک سریال ساخته لوئی فویاد بیرون آمده باشد. طنز او، با اجتناب از کمدی بزن بکوب، متکی بر ژستها و واکنشهای چهره بود و از احساساتیگری که کمدینهای آمریکائی معمولاً بدان متوسل میشدند، نیز خبری نبود".
کشور تولیدکننده : فرانسه
محصول : پاته
کارگردان : ماکس لندر
فیلمنامهنویس : لندر و موریس دولامار
هنرپیشگان : لندر، واندن، گابریل لانژ، پولت لورسی و دو لامار
نوع فیلم : سیاه و سفید، ۳۰۰ متر. صامت
ـ "ماکس" (لندر) با نوشیدن گنهگنه از خود بیخود میشود و دعوت به سه دوئل را میپذیرد.
ـ منتقدان فرانسوی، با تعصبی میهنپرستانه، لندر را نخستین کمدین تاریخ سینما و حتی استاد چارلی چاپلین دانستهاند. در حالیکه منتقدان آمریکائی اغلب او و آثارش را در نظر نگرفتهاند. کارنامهٔ لندر بهطور مشخص به دو دوره تقسیم میشود: دوره فیلمهای کوتاهش در فرانسه (۱۹۰۵ـ۱۹۱۵) و دوره فیلمهای بلندش در آمریکا (۱۹۱۷ـ۱۹۲۲). فیلمهای دوره اولش شاید، از نظر فنآوری و ساخت موزون، هیچگونه وجه اشتراکی با فیلمهای دوره دومش نداشته باشند. اما از سبکی شخصی بهره میبرند که در دههٔ نخست قرن برای او شهرت و محبوبیت جهانی به دنبال آوردند. بهخصوص که در این دوره (با آثاری نمونهای، از جمله ماکس و نوشیدنی گنهگنه) شخصیت سینمائی استاد فرانسوی کاملاً شکل گرفته است: "شخصیتی مشخصاً ملایم، خونسرد و بزرگسال، یک آدم با نزاکت نامطمئن و خوشسیما، مصون در برابر حادثهها اما دمدمی و بوالهوس. او با لباس شب، شنل، کلاه سیلندر و سبیل میتوانست از یک سریال ساخته لوئی فویاد بیرون آمده باشد. طنز او، با اجتناب از کمدی بزن بکوب، متکی بر ژستها و واکنشهای چهره بود و از احساساتیگری که کمدینهای آمریکائی معمولاً بدان متوسل میشدند، نیز خبری نبود".
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران غزه حسن روحانی مجلس شورای اسلامی نیکا شاکرمی دولت سیزدهم روز معلم معلمان رهبر انقلاب مجلس بابک زنجانی دولت
یسنا هلال احمر قوه قضاییه آتش سوزی پلیس تهران بارش باران سیل شهرداری تهران آموزش و پرورش فضای مجازی سازمان هواشناسی
بانک مرکزی حراج سکه قیمت طلا قیمت دلار بازار خودرو خودرو دلار سایپا ایران خودرو کارگران حقوق بازنشستگان
سریال نمایشگاه کتاب کتاب مسعود اسکویی تلویزیون عفاف و حجاب سینمای ایران سینما دفاع مقدس
رژیم صهیونیستی اسرائیل فلسطین جنگ غزه نوار غزه اوکراین چین ترکیه انگلیس نتانیاهو ایالات متحده آمریکا یمن
فوتبال استقلال پرسپولیس علی خطیر سپاهان باشگاه استقلال لیگ برتر ایران تراکتور لیگ برتر رئال مادرید لیگ قهرمانان اروپا بایرن مونیخ
هوش مصنوعی گوگل کولر اپل آیفون همراه اول تبلیغات اینستاگرام ناسا
خواب بیمه فشار خون کبد چرب کاهش وزن دیابت