سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 14 May, 2024
مجله ویستا


دانش‌آموزان تیزهوش در مدارس عادی


دانش‌آموزان تیزهوش در مدارس عادی
نویسنده : پارک - بورلی
مترجم : فاضل - امین‌الله
محل نشر : شیراز
تاریخ نشر : ۱۳۸۱/۱۱/۲۱
رده دیویی : ۳۷۱.۹۰۴۶
قطع : وزیری
جلد : شومیز
تعداد صفحه : ۳۳۲
نوع اثر : ترجمه
زبان کتاب : فارسی
شماره کنگره : LC۳۹۹۳/۲/پ۲د۲
نوبت چاپ : ۱
تیراژ : ۳۰۰۰
شابک : ۹۶۴-۳۵۸-۰۹۳-۸

در کتاب, ابتدا اطلاعاتی درباره ویژگی‌های افراد تیزهوش, دامنه وسیع علایق این کودکان و روش‌های سنجش و شناسایی ایشان فراهم آمده همچنین درباره فنون برنامه‌ریزی و شیوه ایجاد محیط مناسب برای تربیت آنها نکاتی مطرح شده است .در بخش دوم طی سه مبحث انواع برنامه‌هایی که باید متناسب با ویژگی‌های کودکان تیزهوش تنظیم و طراحی می‌شود توصیف شده است .این مباحث عبارت‌اند از' :هماهنگ ساختن سرعت یادگیری', 'تنوع بخشیدن به عمق یادگیری 'و 'برون سازی رغبت‌های فردی .'در بخش سوم, علاقه بر تشریح الگوهای طراحی برنامه درسی برای تیزهوشان, مشکلات تهیه این گونه برنامه بررسی می‌شود .بخش پایانی کتاب به روش‌های ارزشیابی کودکان باهوش و برنامه‌های درسی, اختصاص یافته است .