شنبه, ۲۲ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 11 May, 2024
مجله ویستا
طراحی آموزشی در تدریس: طرح درس، روشهای تدریس، وسائل آموزشی، ارزشیابی
تاریخ نشر : ۸۵۰۳۳۱
تیراژ : ۱۵۰۰
تعداد صفحه : ۱۴۰
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۳۹۹-۰۵۴-۰
شماره کنگره : ۸۵۳۳۱۰۵۵
رده دیویی : ۳۷۱.۳۰۲۸
محل نشر : تهران
جلد : شومیز
قطع : رقعی
زبان کتاب : فارسی
نوع اثر : تالیف
نویسنده : حجازی - شیرین
نگارنده ابتدا مباحثی را در خصوص برنامهریزی آموزشی، تبیین مینماید که از آن جمله است: برنامهریزی درسی، تفاوت بین برنامهریزی درسی و آموزشی، شناخت خصوصیات کلی فراگیری، تفاوتهای رفتاری مؤثر در کلاس اعم از سن، جنس، استعداد، میزان معلومات، علایق و نگرشها، و مسائل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی. سپس مباحثی از این دست را مطرح میسازد: اهداف آموزشی، طبقهبندی و تحلیل هدفهای آموزشی در حیطهی یادگیری، محتوای آموزشی، روشهای تدریس، وسایل آموزشی، مهارتهای آموزشی بعد از تدریس، و الگوهای آموزشی. به تصریح نگارنده: 'یک فعالیت آموزشی باید طوری طراحی شود که یادگیرنده 1- تصویر روشنی از فعالیتهای آموزشی از ابتدا تا انتها را در اختیار داشته باشد. 2- از ابتدا آگاه باشد که چه مطالبی را باید بیاموزد و به چه دلیل آن را فراگیرد. 3- برایش مشخص گردد دانش مهارتهای مورد نیاز وی در برنامه در نظر گرفته شده است. 4- رابطهی بین هدفهای معین شده و فعالیتهای برنامهریزی شدهی آموزش را بداند. 5- قبل از انجام هر کاری یک الگوی صحیح را دیده باشد. 6- بتواند از روشهای مختلف آموزشی بهرهگیری کند. 7- تنها مستمع نباشد. 9- بداند در امر یادگیری تشویق و به خاطر عدم یادگیری تنبیه نمیشود. 10- بتواند آن چه را آموخته به طرق مختلف به کار بندد. 11- شهامت لازم برای پذیرش انتقادات سازنده را داشته باشد. 12- بتواند با شداید ناشی از یادگیری مقابله نماید.'
تیراژ : ۱۵۰۰
تعداد صفحه : ۱۴۰
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۳۹۹-۰۵۴-۰
شماره کنگره : ۸۵۳۳۱۰۵۵
رده دیویی : ۳۷۱.۳۰۲۸
محل نشر : تهران
جلد : شومیز
قطع : رقعی
زبان کتاب : فارسی
نوع اثر : تالیف
نویسنده : حجازی - شیرین
نگارنده ابتدا مباحثی را در خصوص برنامهریزی آموزشی، تبیین مینماید که از آن جمله است: برنامهریزی درسی، تفاوت بین برنامهریزی درسی و آموزشی، شناخت خصوصیات کلی فراگیری، تفاوتهای رفتاری مؤثر در کلاس اعم از سن، جنس، استعداد، میزان معلومات، علایق و نگرشها، و مسائل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی. سپس مباحثی از این دست را مطرح میسازد: اهداف آموزشی، طبقهبندی و تحلیل هدفهای آموزشی در حیطهی یادگیری، محتوای آموزشی، روشهای تدریس، وسایل آموزشی، مهارتهای آموزشی بعد از تدریس، و الگوهای آموزشی. به تصریح نگارنده: 'یک فعالیت آموزشی باید طوری طراحی شود که یادگیرنده 1- تصویر روشنی از فعالیتهای آموزشی از ابتدا تا انتها را در اختیار داشته باشد. 2- از ابتدا آگاه باشد که چه مطالبی را باید بیاموزد و به چه دلیل آن را فراگیرد. 3- برایش مشخص گردد دانش مهارتهای مورد نیاز وی در برنامه در نظر گرفته شده است. 4- رابطهی بین هدفهای معین شده و فعالیتهای برنامهریزی شدهی آموزش را بداند. 5- قبل از انجام هر کاری یک الگوی صحیح را دیده باشد. 6- بتواند از روشهای مختلف آموزشی بهرهگیری کند. 7- تنها مستمع نباشد. 9- بداند در امر یادگیری تشویق و به خاطر عدم یادگیری تنبیه نمیشود. 10- بتواند آن چه را آموخته به طرق مختلف به کار بندد. 11- شهامت لازم برای پذیرش انتقادات سازنده را داشته باشد. 12- بتواند با شداید ناشی از یادگیری مقابله نماید.'
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
انتخابات مجلس انتخابات ایران مجلس شورای اسلامی انتخابات مجلس دوازدهم مجلس دوازدهم مجلس ستاد انتخابات کشور رهبر انقلاب رئیس جمهور دولت دولت سیزدهم
تهران هواشناسی سیل شهرداری تهران تعطیلی مدارس سازمان هواشناسی فضای مجازی پلیس قتل بارش باران آموزش و پرورش ازدواج
قیمت طلا قیمت دلار بورس گاز قیمت خودرو خودرو نمایشگاه نفت مالیات بانک مرکزی پالایش و پتروشیمی بازار خودرو مسکن
نمایشگاه کتاب کتاب سینمای ایران نمایشگاه کتاب تهران رضا عطاران سینما تلویزیون دفاع مقدس نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران حضرت معصومه (س) سریال مهران مدیری
فناوری
رژیم صهیونیستی فلسطین غزه آمریکا جنگ غزه روسیه حماس سازمان ملل رفح اوکراین نوار غزه طوفان الاقصی
پرسپولیس استقلال لیگ برتر رئال مادرید سپاهان باشگاه پرسپولیس باشگاه استقلال لیگ قهرمانان اروپا بازی بایرن مونیخ لیگ برتر ایران جواد نکونام
هوش مصنوعی مایکروسافت ناسا اپل گوگل ایلان ماسک فیبرنوری سامسونگ
سرطان سیگار چاقی توت فرنگی آسم حیوانات کبد چرب