سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 7 May, 2024
مجله ویستا
شرکتهای توزیع؛ گامهای محکم در جهت بهینهکردن کیفیت خدمات
آییننامه اجرایی قانون استقلال شركتهای توزیع نیروی برق در استانها به وزارت نیرو ابلاغ شد. در این آییننامه كه دارای ۴ فصل و ۲۰ ماده است نحوه انتقال داراییها (ثابت مشهود،نامشهود و جاری) حقوق، بدهیها،تعهدات و حقوق عمومی برقهای منطقهای در بخش توزیع مشخص شده است. ضمناَ در این آییننامه نحوه انتقال مشتركان و متقاضیان برق به شركتهای توزیع نیروی برق مشخص شده و كارهای نظارتی بركیفیتارایهخدمات به مشتركان و متقاضیان برق تعیین شده است. نحوه انتقال نیروی انسانی شركتهای برق منطقهای مرتبط با بخش توزیع به شركتهای توزیع نیروی برق نیز براساس این آییننامه تعیین گشته است.
با اجرای آییننامه استقلال شركتهای توزیع در چارچوب قانون این شركتها نقش مهـم و اساسـی خود را در پیشبرد اهداف و مسوولیتهای خویش دنبال میكنند. كارشناسان معتقدند مدیریت در بخش توزیع تنها مدیریت بر یك سازمان با گرایش اصلی فنی- مهندسی نیست، بلكه در این نوع مدیریت دیدگاههای گوناگون اقتصادی فنی، مدیریتی، حقوقی و اجتماعی مطرح است. به عبارت دیگر مدیریت بخش توزیع مدیریتی چندبعدی است كه مسایل اجتماعی- اقتصادی و حقوقی به ویژه در ارتباط با مشتركان در آن از اهمیت خاصی برخوردار است. بهمین دلیل آییننامه اجرایی قانون استقلال شركتهای توزیع نیروی برق در استانها به مدیران شركتهای توزیع كمك میكند كه مدلهای مناسب استانداردها از جمله مدل EFQM را به ویژه از دو دریچه و دیدگاه زیرساختارها و نتایج مورد ارزیابی قرار دهند.
شركتهای مدیریت توزیع، با توجه به استقلالی كه به دست آوردهاند در سه محور اصلی كه قبلاً نیز در این ستون به آن اشاره شد فعالیت میكنند كه این محورها شامل محور اساسی ارتقای رضایت مشتركان، ارتقای بهرهوری اقتصادی و ارتقای پایداری فنی است. این شركتها با ایجاد ساختار سازمانی پویا و متناسب با ماموریتها و تعهدات این بخش میتوانند گذر از سازمانهای عملیاتی توزیع را به سازمانهای مدیریتی توزیع به انجام برسانند. استفاده منطقی و اقتصادی از نوآوریها و فنآوریهای جدید بخش توزیع و راهاندازی مراكز متمركز ارتباط با مشتركان به منظور كنترل و نظارت بر نحوه ارایه خدمات جزو فعالیت این شركتها خواهد بود. ضمناً توسعه نظامهای مهم مدیریتی شامل مدیریت كیفیت، مدیریت ایمنی، مدیریت بهرهوری و مدیریت منابع انسانی در سازمانها و ... از جمله وظایفی است كه برای شركتهای توزیع درنظر گرفته شده است.
یكی از مهمترین وظایف شركتهای توزیع در چارچوب قانون جدید استقلال آنها، ارتقای كیفیت خدمات به مشتركان و متقاضیان برق است.
در حال حاضر با افزایش تعداد مشتركان و نقش همهجانبهای كه شركتهای توزیع در توجه به منافع و خواستها و نیازهای مشتركان دارند شناخت و به كارگیری روشهای نوین برای كاهش بوروكراسی غیرضروری و افزایش سرعت پاسخگویی به خواستهای قانونی مشتركان برای شركتهای توزیع بسیار مهم است. در این ارتباط كارشناسان، استقرار نظام كارآمد نظارتی در سیستم مشتركان، توسعه و ارتقاء سیستم مكانیزه در زمینه پذیرش متقاضیان و توسعه لوازم اندازهگیری چندتعرفه در بین مشتركان با مصارف سنگین و ... را پیشنهاد میكنند.
در زمینه نظامهای برنامهریزی فنی و مالی و فراگیری مهندسی توزیع، بسیاری از موارد دیگر است كه باید مورد توجه و نظر شركتهای توزیع و مدیریتهای آنها قرار بگیرد.
در شمارههای آتی نشریه درمورد وظایف بنیادی و اساسی شركتهای توزیع نكاتی را مطرح خواهیم كرد.
منبع : ماهنامه پیک برق
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران آمریکا رافائل گروسی اصفهان نیچروان بارزانی محمد اسلامی رهبر انقلاب مجلس شورای اسلامی دولت انتخابات دولت سیزدهم شورای نگهبان
هواشناسی شهرداری تهران قتل تهران حجاب سازمان غذا و دارو آموزش و پرورش فضای مجازی وزارت بهداشت شهرداری سلامت پلیس
مالیات قیمت طلا قیمت دلار خودرو قیمت خودرو بازار خودرو ایران خودرو بانک مرکزی حقوق بازنشستگان مسکن دلار بورس
نمایشگاه کتاب تلویزیون سینما افعی تهران دفاع مقدس موسیقی سریال تئاتر سینمای ایران کتاب صدا و سیما فیلم
دانشگاه آزاد اسلامی دانش بنیان فضا
رژیم صهیونیستی اسرائیل غزه فلسطین حماس جنگ غزه روسیه رفح چین نوار غزه طوفان الاقصی اوکراین
استقلال فوتبال پرسپولیس ذوب آهن لیگ برتر نساجی لیگ برتر ایران لیگ برتر فوتبال ایران بازی رئال مادرید سپاهان جواد نکونام
هوش مصنوعی ناسا سامسونگ اپل آیفون مایکروسافت باتری گوگل اندروید ماهواره اینوتکس
بیماران خاص مواد غذایی ویتامین رژیم غذایی زیبایی بیمه کاهش وزن دندانپزشکی فشار خون