چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 15 May, 2024
مجله ویستا
خدا از دیدگاه صدرالمتالهین و پل تیلیش
تاریخ نشر : ۸۴۰۱۲۹
تیراژ : ۵۰۰
تعداد صفحه : ۵۱۴
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۳۷۵-۰۲۵-۶
رده دیویی : ۱۸۱.۰۷
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
قطع : رقعی
جلد : شومیز
محل نشر : تهران
نویسنده : تورانی - اعلاء
نگارنده با بررسی دیدگاه 'پل تیلیش' (از واصفان مکتب الاهیات سیستماتیک) و 'ملاصدرا' بر آن است تفکر این و را در حوزهی خداشناسی نشان دهد. برای نمونه، در کتاب اذعان شده است: 'تیلیش و ملاصدرا در بسیاری از مباحث انسانی فلسفه با یک دیگر مشترکند؛ از جمله چگونگی ورود و خروج به مباحث الاهی فلسفه است که هر دو فیلسوف، مباحث خود را در این زمینه با تعریف هستی، و بیان مقدمات آغاز میکنند. هر دو فیلسوف در آغاز از روشهای عقلانی بهره میجویند. وجه دوم اشتراک هر دو، نقطهی پایانی است که با ارائهی چهرهای عارفانه، حضور همه جایی خدا و ظهور او در عالم را و این که عالم پرتو و تجلی وجود است، اثبات میکند. سوم این که هر دو حکیم به اظهار ناتوانی عقل بشری در درک ذات الهی تصریح میکنند و چهارم، هر دو به معاد و ابدی بودن رحمت الاهی و بخشش مجرمان، جز کافران اعتقاد دارند. این دو حکیم در چند نکته با یک دیگر اختلاف دارند، اول در مسالهی فطرت؛ دوم تغییر ذات الاهی است؛ سوم ذهن بنیاد بودن عالم و سبژ کیتویسم؛ چهارم در مسالهی هستی شناسی؛ پنجم هویت تاریخی داشتن خدا و ششم در مسالهی روشهای استدلال که هر یک از دو فیلسوف به خودشان اختصاص دارد'.
تیراژ : ۵۰۰
تعداد صفحه : ۵۱۴
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۳۷۵-۰۲۵-۶
رده دیویی : ۱۸۱.۰۷
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
قطع : رقعی
جلد : شومیز
محل نشر : تهران
نویسنده : تورانی - اعلاء
نگارنده با بررسی دیدگاه 'پل تیلیش' (از واصفان مکتب الاهیات سیستماتیک) و 'ملاصدرا' بر آن است تفکر این و را در حوزهی خداشناسی نشان دهد. برای نمونه، در کتاب اذعان شده است: 'تیلیش و ملاصدرا در بسیاری از مباحث انسانی فلسفه با یک دیگر مشترکند؛ از جمله چگونگی ورود و خروج به مباحث الاهی فلسفه است که هر دو فیلسوف، مباحث خود را در این زمینه با تعریف هستی، و بیان مقدمات آغاز میکنند. هر دو فیلسوف در آغاز از روشهای عقلانی بهره میجویند. وجه دوم اشتراک هر دو، نقطهی پایانی است که با ارائهی چهرهای عارفانه، حضور همه جایی خدا و ظهور او در عالم را و این که عالم پرتو و تجلی وجود است، اثبات میکند. سوم این که هر دو حکیم به اظهار ناتوانی عقل بشری در درک ذات الهی تصریح میکنند و چهارم، هر دو به معاد و ابدی بودن رحمت الاهی و بخشش مجرمان، جز کافران اعتقاد دارند. این دو حکیم در چند نکته با یک دیگر اختلاف دارند، اول در مسالهی فطرت؛ دوم تغییر ذات الاهی است؛ سوم ذهن بنیاد بودن عالم و سبژ کیتویسم؛ چهارم در مسالهی هستی شناسی؛ پنجم هویت تاریخی داشتن خدا و ششم در مسالهی روشهای استدلال که هر یک از دو فیلسوف به خودشان اختصاص دارد'.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران رئیس جمهور سید ابراهیم رئیسی مجلس شورای اسلامی قوه قضاییه مجلس رهبر انقلاب شورای نگهبان قوه قضائیه دولت سیزدهم صادق زیباکلام مجلس دوازدهم
قتل پلیس شهرداری تهران تهران هواشناسی آموزش و پرورش بارش باران دستگیری پلیس راهور سازمان هواشناسی سیل سلامت
یارانه بانک مرکزی قیمت خودرو قیمت دلار خودرو قیمت طلا سایپا بازار خودرو بورس مسکن دلار ایران خودرو
فردوسی شاهنامه همایون شجریان نمایشگاه کتاب سحر دولتشاهی تلویزیون نمایشگاه کتاب تهران کتاب سینمای ایران دفاع مقدس سریال تئاتر
دانشگاه تهران وزارت علوم فضا تحقیقات و فناوری آیفون
اسرائیل رژیم صهیونیستی غزه فلسطین جنگ غزه آمریکا روسیه حماس چین افغانستان اوکراین ترکیه
فوتبال استقلال پرسپولیس لیگ برتر رئال مادرید باشگاه استقلال فولاد خوزستان لیگ برتر ایران مهدی طارمی فولاد بازی لیگ برتر فوتبال ایران
هوش مصنوعی گوگل همراه اول موبایل دوربین تبلیغات هواپیما ناسا نوآوری اپل اینستاگرام
سرطان کاهش وزن زوال عقل پنیر خواب ویتامین کودک واکسن سلامت روان بارداری